Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کاشان با بیان اینکه مجلس دهم در حوزه نظارت کارآمدی لازم را نداشت، گفت: رصد فرهنگی کشور از وظایف مجلس یازدهم است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه در کاشان همزمان با سراسر کشور و رقابت 29 نامزد انتخاباتی آغاز می‌شود و مردم مناطق کاشان و آران و بیدگل در 303 شعبه اخذ رای پیش‌بینی‌شده می‌توانند آراء خود را به صندوق بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه مجلس دهم از لحاظ نظارت و قانون‌گذاری کارآمدی لازم را نداشت، اظهار داشت: یکی از دلایل این ضعف، سه فراکسیون بودن مجلس شورای اسلامی در دوره دهم بود و بر همین اساس مجلس در موضوعات نظارتی نمی‌توانست تصمیم قاطع بگیرد و از این رو مجلس دهم در حوزه قانون‌گذاری موفق‌تر از حوزه نظارت عمل کرده است.

وی ضمن اشاره به نقش موثر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌های‌گیری‌های این نهاد مردمی افزود: به دلیل سه فراکسیون بودن مجلس گاهی اوقات امکان اخذ تصمیمات قاطع نبود و تصمیمات مورد نظر نقض می‌شد در حالی که تجربه نشان داده است مجلس‌هایی که دارای دو فراکسیون اقلیت و اکثریت باشد از قدرت بالاتری برخوردار است.

کاندیدای شورای ائتلاف نیرو های انقلاب در کاشان با بیان اینکه اگر اکثریت مجلس یازدهمین انقلابی باشد نقش موثری در حوزه اقتصاد کشور دارد، افزود: مجلس انقلابی می‌تواند در حوزه نظارت، نظارت بهتری در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی داشته باشد و در حوزه قانون‌گذاری نیز می‌تواند قوانین مطلوب حوزه اقتصاد را طرح و یا ضعف قوانین موجود را شناسایی و برطرف کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین کشور ویژه شرایط عادی است، گفت: ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و بر همین اساس قوانینی که در کشور وضع شده ویژه شرایط عادی است و در شرایط جنگ اقتصادی کارایی لازم را ندارد و ناسازگاری قوانین با شرایط فعلی موجب شده است بسیاری از مسائل با مشکلاتی پیمایش شود در حالی که امروز سرعت و تسهیل در انجام امور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر به 81 نفر رسیدکاندیدای نمایندگی مجلس در بجنورد: آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی داردکاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان مرکزی: مجلس یازدهم باید برای بهبود وضعیت معیشتی برنامه داشته باشد

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار بُعد نظارت مجلس در اجرا و تاثیرگذاری قوانین تصریح کرد: اگر بهترین قوانین در مجلس وضع شود اما بُعد نظارتی مجلس به خوبی عمل نکند آن قوانین از کارآمدی لازم برخوردار نیستند چراکه ممکن است دولت یک قانون خوب را اجرا نکند و یا قانون مورد نظر به خوبی توسط دولت اجرا نشود و بر همین اساس مجلس با ابزار نظارتی می‌تواند بر اجرای قوانین توسط دولت نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم به دلیل سه فراکسیون بودن نتوانست ابزار نظارتی خود را به خوبی به کارگیری کند، تاکید کرد: این موضوع باعث می‌شود تا دولت از زیر بار اجرای قوانین شانه خالی کند و همین موضوع ناکارآمدی قوانین در حوزه اجرا را به بار می‌آورد و امید است در مجلس بعدی به سمت مجلس انقلابی حرکت کرده تا بُعد نظارتی تقویت پیدا کند.

کاندیدای شورای ائتلاف نیرو های انقلاب در کاشان  با بیان اینکه کشور در حوزه فرهنگ دارای اسناد بالادستی و شورای انقلاب فرهنگی متولی حوزه فرهنگ کشور است، تبیین کرد: این شورا قوانینی را تصویب کرده است که در حوزه فرهنگ منشاء اثرات مثبت است و مجلس شورای اسلامی در این حوزه می‌تواند نقش نظارتی داشته باشد و وظیفه خود را با وضع قوانین انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس آینده رصد فرهنگی کشور است، افزود: مجلس با رصد فرهنگی می‌تواند نواقص حاکم بر حوزه فرهنگ کشور را مرتفع کند و یا حوزه‌هایی که باعث می‌شود نگاه مثبت در جامعه ایجاد شود، تقویت کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه یکی از مواردی که در حوزه فرهنگ نقش موثر دارد، سبک زندگی است، ابراز داشت: سبک زندگی نیز یکی از مواردی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که متاسفانه این مهم در مجلس دهم مورد غفلت واقع شده است و بر همین اساس در مجلس آینده باید اتفاق ویژه‌ای در کمیسیون فرهنگی رخ دهد در حالی که سبک زندگی تنها به حوزه فرهنگ برنمی‌گردد و حوزه‌های مختلفی همچون اقتصاد، مصرف و غیره را میتواند درگیر کند و این ظرفیت وجود دارد که یک کمیسیون ویژه این موضوع ایجاد شود.

وی ضمن تاکید بر رفع بروکراسی اداری گفت: در زمان جنگ اقتصادی لازم است امورات سرعت بخشیده شود و در تامین تسهیلات نیز باید ساز و کار اصلاحی صورت پذیرد و در رفع موانع تولید و رونق تولید تمهیداتی از سوی بانک‌ها و وزارت صمت ایجاد شود تا آرامش در حوزه‌های‌ مختلف به حوزه‌های تحریم شده حفظ و ارتقاء یابد.

کاندیدای شورای ائتلاف نیرو های انقلاب در کاشان  ضمن اشاره به تحریم نساجی کشور گفت: منطقه کاشان قطب نساجی کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس لازم است تا با تشکیل کار گروه ویژه توسط وزارت صمت این حوزه تحت کنترل دربیاید و مجلس نیز با وضع قوانین به کمک حوزه‌های تحریمی بیاید.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های درنظرگرفته شده در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: برخی پروژه‌های نیمه تمام در منطقه وجود دارد که احداث بیمارستان یکی از این پروژه‌ها است و پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد که به ارتقای منطقه می‌انجامد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه معتقد هستیم کشور با 31 استان کارآمدی لازم را ندارد، تصریح کرد: ارتقای شهرستان‌ها به استان یکی از موارد در دستور کار است که تلاش‌های بسیار زیادی در این مورد صورت پذیرفته است و یکی دیگر از موارد در دستور کار نیز موضوع فرودگاه کاشان است که در تلاش هستیم این فرودگاه به سازمان هواپیمایی کشور ملحق شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت شهرک‌های صنعتی در منطقه کاشان تاکید کرد: امید است با اعتماد مجدد مردم پروژه‌های نیمه تمام را به سر منزل مقصود برسانیم و گامی در مسیر توسعه و ارتقاء منطقه برداریم.

انتهای پیام/801/ ع

R7760/P1494/S6,1369/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مجلس دهم مجلس شورای اسلامی رصد فرهنگی کشور کارآمدی لازم ضمن اشاره بر همین اساس حوزه فرهنگ وظایف مجلس مجلس یازدهم قانون گذاری ساداتی نژاد حوزه اقتصاد جنگ اقتصادی حوزه نظارت ایجاد شود سبک زندگی پروژه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید

به گزارش جماران؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی،‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز-  سه‌شنبه - به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی،‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی،‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است،‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

دیگر خبرها

  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • قدردانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایلام از عملیات سپاه در حمله به صهیونیست‌ها
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • «طرح قوانین نامعتبر در حوزه کشاورزی» اعلام وصول شد
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و خلاق