Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی به قدرت و توانمندی بالای جنبش حزب الله در برابر اشغالگران قدس اذعان کردند.

به گزارش مشرق، شبکه کان رژیم صهیونیستی در یکی از برنامه‌هایشان با عنوان «زمان حقیقت» که یک برنامه مستند است، به طرح موشک‌های هوشمند حزب الله در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و خطر استراتژیکی که برای رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند دربرگیرنده مصاحبه با برخی شخصیت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است که درباره این خطر و پیامدهای آتی آن برای تل آویو صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کدام یگان حزب‌الله انتقام خون سردار سلیمانی را خواهد گرفت آیا نصرالله بین مردم می رود؟ +فیلم

در این برنامه، سرتیپ ذخیره عاموس یادلین رئیس مرکز مطالعات امنیتی و رئیس اسبق واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید موشک‌های هوشمند، اولین تهدید استراتژیک برای اسرائیل است، این در حالی است که ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم می‌گوید موشک هوشمند اجازه اصابت دقیق به اهداف ویژه و تاسیسات زیربنایی را می‌دهد.

باراک افزود افسانه‌ای نزد جامعه اسرائیلی شکل‌گرفته مبنی بر اینکه جنگ دوم لبنان، یک دستاورد فوق العاده است، ما موفق شدیم به دوازده سال آرامش دست یابیم، زیرا ما حزب الله را وادار کردیم تا بسیار بترسد و چه بسا توسعه توان موشکی را متوقف کردیم. در حالی که واقعیت اینگونه نیست، آنها(حزب الله) در اواخر سال ۲۰۰۶ میلادی، ۱۴ هزار راکت داشتند، در سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد راکت‌های آنها به ۱۴۰ هزار  رسیده است یعنی در این دوازده سال، آنها ۱۲۰ هزار موشک با میانگین تقریبی ۱۰ هزار موشک در سال اضافه کرده‌اند.

باراک درباره دقت موشک‌های حزب الله گفته است این موشک‌ها می‌توانند به دقت به اهداف ویژه یعنی زیرساخت‌ها یا اهدافی که از نظر نماد اهمیت بالایی دارند، نیروگاه‌ها و تاسیسات مشخص در پایگاه‌های نیروی هوایی و زیرساخت‌های مشخص دولت، ساختمان وزارت امنیت(جنگ) و دفتر نخست وزیری اصابت کنند.

آهارون حالیفا رئیس یگان عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی هم می‌گوید تهدید موشک‌های هوشمند یک تهدید واقعی برای اسرائیل است و در ردیف دومین تهدید پس از تهدید هسته‌ای و یک تهدید استراتژیک قلمداد می‌شود.

یوسی یهوشع تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت از غافلگیرشدن رژیم صهیونیستی در برابر توان دفاعی روزافزون جنبش مقاومت حزب  الله لبنان سخن می‌گوید و تاکید می‌کند ما خیلی غفلت کردیم، ما اجازه جلوگیری از این توسعه و پیشرفت را در طول این سال‌ها دادیم و آن را خنثی نکردیم، معتقدم این یکی از بزرگترین شکست‌ها و ناکامی‌های اسرائیل است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این برنامه مستند، در جنگ آینده، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی فلج خواهد شد،‌به ویژه اینکه حزب الله می‌تواند به آسانی و به راحتی، کنست(پارلمان) اسرائیل را در عرض یک ساعت اگر بخواهد منهدم کند.

در مستند ارائه شده، زیان‌های احتمالی در جنگ آینده‌ای که رژیم صهیونیستی به راه اندازد، بررسی شده است که بر اساس آن در جنگ آینده، بیمارستان‌ها، سامانه‌های حمل و نقل، پایگاه‌های نیروی هوایی و بنادری که ارشت استفاده می کند

خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی چندین فروند جنگنده جدید خریداری می‌کند. بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی‌، ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفته است جنگنده‌های جدیدی را خریداری کند. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اسرائیل این تصمیم را گرفته و رئیس ستاد  مشترک هم انتظار می‌رود این مسئله را به کابینه امنیتی در روزهای آینده اطلاع دهد مبنی بر این که ارتش خواهان خرید هواپیماهای جدید از جمله  اف ۱۵ است،که هزینه خرید آن، چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نشست اتحادیه اروپا بدون تصمیم‌گیری رسمی درباره معامله قرن

خبر دیگر اینکه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون تصمیم‌گیری رسمی درباره طرح آمریکایی صهیونیستی موسوم به معامله قرن پایان یافت، طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است. جوزف پرل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، طرح معامله قرن ترامپ بررسی شد، ولی تصمیمات رسمی درباره این مسئله اتخاذ نشد و این تصمیمات در نشست آینده اتحادیه اروپا در ماه آینده و پس از انتخابات اسرائیل(در ماه مارس) اتخاذ خواهد شد.

وی افزود ما در نشست اخیر به تبادل نظر درباره روند صلح(سازش) در خاورمیانه پس از طرح آمریکایی(معامله قرن) پرداختیم و بهترین راه‌ها برای ازسرگیری روندی را که دو طرف درباره آن  توافق کنند و بهترین راه‌ها برای حمایت از معیارهای بین المللی را بررسی کردیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا حزب الله لبنان لبنان تحولات لبنان دبیرکل حزب الله لبنان خاورمیانه مقاومت حزب الله لبنان فلسطین دولت مشرق پارلمان ارتش رژیم صهیونیستی ستاد مشترک سیاست خارجه اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی ایهود باراک وزارت امنیت اتحادیه اروپا موشک های هوشمند رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا جنگ آینده رسمی درباره حزب الله معامله قرن ارتش رژیم موشک ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی‌سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده، گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی با اشاره به عملیات‌ وعده صادق عنوان کرد: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید می‌کرد «من حمله موشکی به ایران نکرده‌ام».

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد، بیان کرد: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • عکس| خرابی‌های وحشتناک در خان یونس/ رژیم صهیونیستی این منطقه را با خاک یکسان کرد
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان