Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:44:31 GMT

اشرف غنی خواستار اتحاد در افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۲۱۲

اشرف غنی خواستار اتحاد در افغانستان شد

به گزارش سه‌شنبه ایرنا، غنی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت: به همه اعلام می‌کنم که لحظه رقابت‌ها پایان یافته و اکنون لحظه همکاری برای کمک به ملتی می‌باشد که ۴۰ سال زجر کشیده است. مسؤولیت این تیم این است که دردها را درمان کند و گذشته‌های تلخ و گرسنگی را به پایان برساند.
وی با بیان اینکه «هر کسی که در این کشور حضور دارد خواهر و برادر ما و شریک ما در تحکیم قانون اساسی است» افزود: لحظه آن است که صلح را در همه جای وطن برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحظه آن است که دست به دست هم بدهیم و کشور را از دست نفاق، فقر و جنگ خارج کنیم.
غنی همچنین خواستار اتحاد داخلی شده و اضافه کرد: بیایید منافقین داخلی و خارجی را شرمنده کنیم.
وی با اشاره به مذاکرات صلح با طالبان ادامه داد: نتایج مذاکرات روشن است و آن نمایش قدرت و جذبه برای جذب کردن طالبان و هر گروه مسلح دیگر در روند صلح است.
غنی تاکید کرد: تفنگ گره‌ای را حل نمی‌کند، زبان و منطق است که گره را حل می‌کند.
وی با بیان اینکه «وقت آن است که افغانستان را متحد کنیم» اظهار داشت: باید هویت کشور را از تجاوز حراست کنیم.
کمیسیون انتخابات افغانستان امروز سه‌شنبه «محمد اشرف غنی» را برنده نهایی چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.
«حواعلم نورستانی» رییس کمیسیون انتخابات افغانستان در نشستی خبری اعلام کرد که  محمد اشرف غنی از مجموع یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۸ رای با کسب ۵۰.۶۴ درصد آرا و ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای پیروز انتخابات ششم مهرماه ۱۳۹۸ این کشور است و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰ هزار و ۸۴۱ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد در رده دوم قرار گرفته است.

وی افزود: گلبدین حکمتیار با بدست آوردن ۷۰ هزار و ۲۴۳ رای معادل ۳.۸۵ درصد سوم و رحمت الله نبیل هم با گرفتن ۱.۸۶ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

برچسب‌ها عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان طالبان کمیسیون انتخابات افغانستان پروندهٔ خبری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان (سپتامبر ٢٠١٩)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان طالبان کمیسیون انتخابات افغانستان عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان طالبان کمیسیون انتخابات افغانستان کمیسیون انتخابات افغانستان ریاست جمهوری اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه اصلی کشور اتحاد و انسجام ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در دیدار با فرماندهان سپاه عاشورا و پدافند هوایی شمال‌غرب کشور، با تجلیل از اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، که پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق انجام شد، افزود: این عملیات چند اثر ماندگار داشت و این اقتداری که به واسطه این عملیات به دست توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اتفاق افتاد یقیناً قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را شاد کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه این عملیات، دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تنبیه متجاوز، جامه عمل پوشید و برای اولین بار بود که بنا به شرایط زمانی و مکانی، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت به طور مستقیم به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی جواب دندان‌شکن بدهد.

رحمتی با بیان اینکه عملیات وعده صادق، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح کشورمان بود، افزود: جمهوری اسلامی در این عملیات با پهپادها و موشک‌های خود، کلیدی‌ترین و حساس‌ترین مکان‌های رژیم جعلی همچون پایگاه‌های هوایی را مورد اصابت قرار داد و این رژیم به مرور به ضربات وارده اعتراف خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مردم از هر قشری از انجام این عملیات خوشحال هستند و احساس غرور می‌کنند، گفت: کشورهای منطقه به خصوص محور مقاومت نیز از اجرای این عملیات خوشحالند، چرا که جمهوری اسلامی نشان داد اگر اراده بکند می‌تواند صحنه معادلات منطقه را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی کشور ما همین اتحاد و انسجامی است که در بزنگاه‌ها و نقاط حساس، دنیا را مات و مبهوت می‌کند و باید این سرمایه را قدر بدانیم.

کد خبر 6079586

دیگر خبرها

  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • سرمایه اصلی کشور اتحاد و انسجام ملت است
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم