Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی عارف کیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای اهداف سازمانی در حوزه کاریمان همراه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بم  حین گشت وکنترل در ارتفاعات کوه های کفوتی متوجه ورود گروه هایی به منطقه شده بودیم .

وی گفت :این افراد ورود و خروجشان بدون اسلحه بود اما به آن ها مشکوک شده و متوجه شدیم اهداف دیگری در سر دارند و احتمالا در کوه اسحله غیرمجاز  پنهان کرده اند و چون بدون اسلحه دیده می شدندو به عنوان شکارچی به حساب نمی آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف کیا اضافه کرد : بالاخره با کمک اهالی منطقه متوجه پنهان کردن سلاح این شکارچیان شده و اقدام به ضبط ان کردیم .

وی گفت : در سال جاری این هشتمین اسلحه ای است که به صورت قاچاق ضبط  شده و تمام موارد دیگر با مجرم دستگیر شدند و فقط دو اسلحه بدون متهم ضبط شده است.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می کنیم کاری که قانون جرم محسوب کرده انجام ندهند زیرا دیر یا زود خلاف قانون آشکار خواهد شد و اگر کسی به صورت داوطلبانه اسلحه غیرمجاز خود را تحویل مقامات قضایی و انتظامی دهد قطعا از تخفیف در مجازاتشان برخوردار خواهد شد .

رئیس محیط زیست بم  تصریح کرد: اکثر افرادی که دستگیر شدند بدون شکار بودند اما چون ماموران یگان محیط زیست ضابطین قانون بحساب می آیند هر شخصی که اسلحه غیرمجاز داشته باشد اسلحه آن شخص ضبط و فرد دستگیر خواهد شد.

 عارف کیا تاکید کرد: مردم محیط زیست را از خود بدانند و در راستای حفظ محیط زیست همکاری کنند زیرا در قبال نسل های حال و آینده مسئولیم و بدانیم محیط زیست آلوده مانند محیط زیست سالم متعلق به همه است.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می کنیم کاری که قانون جرم محسوب کرده انجام ندهند زیرا دیر یا زود خلاف قانون آشکار خواهد شد و اگر کسی به صورت داوطلبانه اسلحه غیرمجاز خود را تحویل مقامات قضایی و انتظامی دهد قطعا از تخفیف در مجازاتشان برخوردار خواهد شد .

این مقام مسوول در پایان گفت:از شهروندان می خواهیم فریب افرادی که ادعا می کنند اسلحه شان مجوز دارد و نصف پول را در ابتدا دریافت می کنند یا فکر می کنند طرحی از سوی مقامات کشوری صادر خواهد شد و اسلحه غیرمجاز ،قانونی خواهد شد را نخورند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بم سازمان حفاظت محیط زیست بم اسلحه غیرمجاز خواهد شد محیط زیست عارف کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف صد هزار حلزون در شهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرضا گفت: متخلفی که در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کرد، با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.


رمضان قبادپورافزود: با استناد به بند ج ماده ۱۰ و ۷ قانون شکار و صید مواد یک و ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی و صد هزار حلزون نیز کشف شد.


حلزون نوعی نرم تن در رده شکم پایان و از خانواده بی مهرگان است.

دیگر خبرها

  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد