Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع روز سه‌شنبه به شبکه " المسیره " یمن گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای سازمان تکفیری القاعده از استان حضرموت به فرماندهی "ابوهاجر الحضرمی " به شهر مأرب اعزام شدند.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ نیروی القاعده به فرماندهی " احمد عباد الخبزی " از استان بیضاء و بیش از ۷۰ نیرو از این گروه تروریستی به فرماندهی " المرفدی " از استان أبین به شهر مأرب منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش المسیره ، نیروهای متجاوز عربستان در حملات خود علیه مردم مردم یمن از گروه‌های مختلف تکفیری استفاده می‌کنند و گزارش‌های رسانه‌ای، حضور نیروهای تکفیری و مزدوران آنها را در نبرد علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تایید کرده است.

این تحولات پس از شکست سنگین نیروهای متجاوز عربستان سعودی و مزدوران آنها  در جبهه " نهم " جایی که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند این منطقه ( نهم ) را به طور کامل از وجود نیروهای متجاوز پاکسازی کنند و با آزادسازی بخش‌های بزرگی از استان‌های مارب و الجوف، ارتش را در حومه شهر مارب مستقر نمایند، انجام شده است.

برچسب‌ها یمن آسیای غربی القاعده عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی القاعده عربستان سعودی یمن آسیای غربی القاعده عربستان سعودی نیروهای متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»

به گزارش همشهری آنلاین، جواد منصوری؛ نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه همشهری نوشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که نیروهای مسلح باید ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هرسه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست‌آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.
در نظریه انتخاب‌شده قانون اساسی، استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها مقطعی نیست و به‌دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»، «درصورت قرارگرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «دراین‌صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد؛ چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است». این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و درنهایت نیروهای مسلح ذیل مقام معظم رهبری واقع شدند.
در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به‌جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلح مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند؛ بلکه آنان حقیقتا سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.
مهم‌تر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رسیدن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است، تحقق اهداف والای انقلاب است؛ لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.
امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم؛ از این جهت نیروهای مسلح به‌خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کرده‌اند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل‌توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته‌اند؛ به‌نوعی که در عملیات «وعده صادق» همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه، عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846265 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فرمانده سپاه اسرائیل رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • نخستین واکنش رهبر انقلاب به حمله سپاه به اسراییل
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند