Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست متولیان حوزه ورزش و سلامت استان در حالی برگزار شد که براساس گفته مسئولان به ازای هر ۱۴۷۰ دانش‌آموز یک مراقب سلامت در کردستان وجود داشته و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی نیز نیازمند ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهمترین عاملی که انگیزه‌های کودک را در مسیر رشد صحیح قرار می‌دهد، گنجاندن ارزش‌های اخلاقی در بطن بازی‌ها و ورزش‌های نشاط‌‌ انگیز است، این ارزش‌ها باعث می‌شوند که کودکان و نوجوانان از بازی لذت ببرند و برای رسیدن به انها تلاش کنند؛ کودکان و نوجوانان در موقعیت لذت ناشی از بازی و ورزش با معانی ارزش‌های اخلاقی-هماهنگی و ارتباط برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان یادواره شهید سلیمانی در کردستان

افشن خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش و اهمیت ورزش در مدارس برای دانش‌آموزان اشاره و اظهار داشت: معاونت تربیت بدنی با دو بخش، فعالیت‌های تربیت بدنی و اداره سلامت و بهداشت و با هدف مشارکت محوری، کیفیت محوری برنامه‌ها، علمی و تخصصی کردن و فراگیر کردن برنامه‌ها، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش ورزش دانش‌آموزان در مدارس، افزود: اختصاص ساعتی از کلاس‌های دانش‌آموزان به حوزه ورزش برای انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس سبب کاهش استرس و ایجاد روحیه‌ای شاداب و سرزنده در دانش‌آموز می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه درس تربیت بدنی به عنوان یک واحد درسی در مدارس در نظر گرفته می‌شود، گفت: 899 معلم تربیت بدنی به عنوان معلم در مدارس و 935 نیرو در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرانه فضای ورزشی در استان کردستان افزایش یابد، تصریح کرد: باید همکاران فرهنگی و والدین دانش‌آموزان ضرورت انجام فعالیت‌های ورزشی و رعایت بهداشت عمومی و محیطی در مدارس را به‌خوبی درک کرده و در این راستا 17 طرح و برنامه در حوزه سلامت با همکاری سازمان‌های برون سازمانی اعم از دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

خوشگوار عنوان کرد: از سال 96 انتخابات هیئت‌ها با هدف برگزاری مسابقات، مشارکت‌محوری و فعالیت‌های ورزشی در سطح مدارس انجام شده و با برگزاری مسابقات استعدادهای ورزشی شناسایی می‌شوند.

وی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی استان خبر داد و افزود: این مسابقات به‌مناسبت گرامیداشت و یادواره سردار شهید سلیمانی از 3 تا 16 اسفند‌ماه سال‌جاری در کردستان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: در این مسابقات ورزشی سه هزار و 175 نفر دانش‌آموز که که شامل یکهزار و 423 نفر دانش‌آموز دختر و یکهزار 752 نفر دانش‌آموز پسر در رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، بومی و محلی، تنیس روی‌میز، بدمینتون، دوومیدانی و شطرنج در مطقع متوسطه اول و دوم با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات مقطع ابتدایی فقط در حد استعدادیابی و شور و نشاط در سطح مدرسه برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی 4 اسفند‌ماه ساعت 10 صبح مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی استانی در سالن استاد پژوهش سنندج با حضور مسئولان استانی آغاز می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار، درخواست میزبانی مسابقات ورزش دانش‌آموزی کشوری برای سال 99 در ورزش‌های پایه و راکتی داده می‌شود.

خوشگوار توسعه فضای ورزشی را یکی از الزامات فعالیت ورزشی دانش‌آموزان خواند و اذعان کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی روباز 6.8 سانتی‌متر مربع و سرانه ورزشی سرپوشیده 9.4 سانتی‌متر مربع و در مجموع میانگین بیش از 15 صدم سانتی‌متر مربع و در این حوزه 17 پروژه نیمه تمام در حد صفر تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی وجود داشته که براساس قیمت روز 96 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

اهدای بسته های نوشت افزار بانک ملت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشورطرح " امداد فرهنگی" ویژه دانش آموزان عشایری خوزستان اجرا شد + تصاویر

به ازای هر 1470 دانش‌آموز یک مراقب سلامت در کردستان وجود دارد!

نادر منصوری، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست خبری گفت: بحث سلامت در کل کشورهای مترقی دنیا، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی‌ست که سلامت به‌عنوان یک عنصر فرهنگی تحقق آن زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه «افزایش سواد سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سبک زندگی و اصلاح سبک زندگی والدین و دانش‌آموزان» جزو برنامه‌های اولویت‌دار در استان است، افزود: متولیان حوزه سلامت فقط 25 درصد سلامت دانش‌آموزان را پوشش داده و 75 درصد دیگر به سبک زندگی آنها بستگی دارد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه به ازای هر یکهزار و 470 دانش‌آموز یک مراقب سلامت وجود دارد!، گفت: وظیفه سلامت دانش‌آموزان شهری برعهده مراقب سلامت و در روستاها بر عهده بهورزان دانشگاه علوم پزشکی است اما متأسفانه با صددرصد کمبود مراقب سلامت در کردستان روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه به‌دلیل کمبود مراقب سلامت در مدارس، از ظرفیت دانش‌آموزان با انگیزه و توانمند به‌عنوان سفیران سلامت استفاده می‌شود؛ عنوان کرد: 40 هزار و 300 نفر یعنی 16 درصد دانش‌آموزان کردستانی سفیر سلامت و در 12 سرفصل مشخص وظیفه سلامت هم‌سن و سال‌های خود را برعهده دارند.

منصوری از نظارت بر عملکرد کیفی بوفه مدارس خبر داد و گفت: باید فروشنده‌های داخل مداس از کارت سلامت و تند درستی برخوردار و خوراکی‌های مجاز در بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

فرید منتظری، رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه چندین طرح المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای دانش‌آموزان، در حوزه مسابقات ورزشی با شکل‌های مختلف پوشش داده می‌شود، گفت: طرح حیاط پویا با هدف استفاده مناسب از 10 تا 15 دقیقه زنگ تفریح و طرح ورزش با خانواده نیز، طراحی شده به ‌طوری‌که دانش‌آموز در طول سال‌تحصیلی، یک روز با اولیای خود در خارج از مدرسه به کوهنوردی، استخر و فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد.

وی افزود: همراه کردن والدین دانش‌آموز در طرح حیات پویا و گسترش مدرسه پویا به‌ویژه استفاده از فضاهای راه پله و پرت مدرسه، تجهیزات فیزیکی و ایمن‌سازی شده، ترسیم بازی‌های مناسب وِیژه دانش‌آموزان بر روی کف راهرو و دیوار کلاس بسیار مهم و ضروری است.

منتظری با بیان اینکه 59 مدرسه مکلف به اجرای طرح پویا شده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح افزایش سرانه فعالیت دانش‌آموزان و هویت‌بخشی به درس تربیت بدنی برای پیشگیری از تعطیلی‌های درس تربیت‌بدنی به‌دلیل بارش‌های جوی هوا و آلودگی هوا، ایجاد کلاس تربیت بدنی در سازه مدرسه با اولویت مدارس ابتدایی دختران آغاز شده و 13 مدرسه تا پایان سال‌تحصیلی باید تجهیز شود.

شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در کردستان

محمدطاهر فیضی، رئیس هیئت‌های ورزشی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان کردستان نیز اظهار داشت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور به شیوه کانون، قهرمان و مدرسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح مدارس مسابقات در قالب المپیاد درون مدرسه‌ای برگزار و در سطح شهرستان و منطقه مسابقات در بین مدارس انجام می‌گیرد، افزود: در مسابقات سطح استانی، مدرسه قهرمان هر شهرستان می‌تواند از 50 درصد نفرات اعزامی از سایر مدارس آن شهرستان به‌عنوان یار کمکی استفاده کند.

فیضی به هدف از اجرای برنامه‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت  دانش‌آموزان در مسابقات و رویداد‌های ورزشی، توانمندسازی نیروی انسانی موثر در راستای اهداف هیئت و فراهم کردن زمینه کشف و پرورش استعدادهای ورزشی و توسعه و استقرار ساختاری و تشکیلاتی هیئت از طریق ایجاد هیئت‌های شهرستانی و 36 انجمن ورزشی انجام می‌گیرد.

رئیس هیئت‌های ورزشی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه رتبه‌بندی شهرستان‌ها و مناطق با هدف رعایت عدالت، رقابت همسان و ایجاد انگیزه در میان مربیان و دانش‌آموزان، براساس تعداد دانش‌آموزان، تعداد نیروهای انسانی، زیرساخت و سرانه ورزشی انجام می‌شود؛ افزود: ملاک امتیاز در رتبه‌بندی، تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش مسابقات شهرستان، تعداد نفرات اعزامی به مسابقات استانی و کسب رتبه تیمی و انفرادی در مسابقات استانی مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/484/ ع

R7848/P1494/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کردستان فعالیت های ورزشی ورزشی دانش آموزان سلامت دانش آموزان استعدادهای ورزشی سانتی متر مربع برگزاری مسابقات دانش آموزان دانش آموزان درس تربیت بدنی مسابقات ورزشی تربیت بدنی اداره سلامت برگزار می شود نفر دانش آموز مسابقات ورزش فضای ورزشی رئیس اداره ورزش دانش برنامه ها سبک زندگی ارزش ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترکی که با وزارت بهداشت دنبال می شود موضوع مهم درباره مکمل‌یاری ویتامین‌هاست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت دهان و دندان به‌طور جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد و مسئله پایش سلامت دانش‌آموزان به‌زودی انجام می‌شود. برخی از ناهنجاری‌هایی وجود دارد که ممکن است خود دانش‌آموزان، خانواده‌ها و یا حتی معلمان از آن بی‌اطلاع باشند و غربالگری وضعیت سلامتی و هنجاریابی دانش‌آموزان از برنامه‌های جدی ما در این معاونت است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌هایی که پس از انجام پایش دانش‌آموزان در پیش است، اضافه کرد: مداخلات و ارجاعات حوزه بهداشتی یا بالینی وجود دارد که در قالب یک بسته بهداشتی و درمانی کار را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به برنامه‌های این معاونت، ادامه داد: این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست‌محیطی اقدامات مشترکی انجام داده است.

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی با جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سنینی هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند تا آموزه‌های امدادی و سلامت‌محور را به آن‌ها انتقال دهیم؛ این آموزه‌ها در قالب طرح ماهر یعنی مهارت‌آموز کمک‌های اولیه و امدادی انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌ها نیز آگاه می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خودمراقبتب و دگرمراقبتی از طریق طرح ماهر انجام می‌شود، ابراز کرد: جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است که امیدواریم با بازنگری در برنامه‌های درسی ملی انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های درسی هفتگی دانش‌آموزان باید به موضوع سلامت و بهداشت اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش و ارزشیابی در برنامه درسی نیازمند توجه جدی است. فکر می‌کنم در شورای عالی آموزش و پرورش مسئله بازنگری در برنامه درسی به‌زودی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر بگیریم.

مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است

وی با بیان اینکه هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود، تشریح کرد: برنامه‌های ذکرشده کل سال را پوشش می‌دهد. در واقع، این هفته نمادین برای در جریان گذاشتن و مورد توجه قرار دادن آحاد جامعه به برنامه‌های پیش‌رو برای کل سال است.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار سال انتخاب‌شده در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: شعار سال مبنی‌بر موضوع خانواده و مردمی‌سازی است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت، مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است. مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و پنجره خدمات اجتماعی مطرح است. در واقع یکی از مهم ترین ارکان خانواده محور بودن نهادهای اجتماعی مدرسه به‌شمار می‌آید و لازم است ما از ظرفیت مدارس برای تحقق این شعار و سیاست استفاده کنیم.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک عزم جدی برای تحقق این آموزه‌ها و آموزش‌های حوزه بهداشت و سلامت از طریق مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان