Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین جلسه شورای ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم روز 28 بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ هجدهمین جلسه شورای ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم (با حضور اعضا) روز سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در اتاق جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی قاسم رضیعی، از قاریان بین‌المللی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورا گزارشی از فرآیند برگزاری هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و اخیرا به پایان رسیده بود، ارائه کرد. همچنین، در ادامه نماهنگی تصویری از فعالیت‌های یک سال اخیر دبیرخانه ارزیابی پخش شد.
در بخش دیگری از جلسه نیز بحث تکمیلی درخصوص بررسی صلاحیت‌های تعدادی از قاریان و مدرسان پیشکسوت که متقاضی دریافت بدون آزمون گواهینامه تخصصی بودند، در دستور کار قرار گرفت و در نهایت، پس از بررسی سوابق ایشان، با اعطای گواهینامه بدون آزمون در یکی از درجات ۱ تا ۳ به حدود ۲۵ نفر از اساتید و قاریان پیشکسوت موافقت شد.
یادآور می‌شود، بنا بر اعلام مسئولان شورای عالی قرآنی، اسامی قبول‌شدگان هشتمین دوره ارزیابی، در روزهای آینده رسماً منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شورای عالی قرآن شورای ارزیابی هجدهمین جلسه قاریان و مدرسان قاریان و مدرسان قرآن برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود