Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب در بخش‌های شرقی استان خراسان رضوی و جنوبی وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: امشب به تدریج با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب بارش پراکنده آغاز می‌شود و سپس فردا با تقویت و گسترش فعالیت این سامانه علاوه بر جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی بارش برف و باران خواهند داشت ضمن آنکه در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدیدی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه ادامه داد: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران بارش پراکنده خواهیم داشت که روز پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت علاوه بر نیمه غربی دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق را فرا می‌گیرد.

به گفته وی از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه در مناطق شرق، جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی شدت بارش در روز پنجشنبه را مربوط به استان‌های شرق لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین ، تهران، چهار محال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان اعلام کرد و گفت: همچنین در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام،‌ کهگلویه و بویر احمد و فارس بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او از کاهش دما در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: بنا بر نقشه‌های هواشناسی روز پنجشنبه دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز جمعه با تضعیف سامانه بارشی بارش به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق مربوط می‌شود اظهار کرد: روز شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام است و مجدد از بعد ازظهر شنبه سامانه بارشی دیگر از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

 آسمان پایتخت بارانی می‌شود

این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب برای تهران غبار محلی پیش بینی می‌شود و طی چهارشنبه شب تا صبح جمعه سامانه بارشی در تهران فعال خواهد شد به طوری که در ارتفاعات به صورت بارش برف و باران خواهد بود.

او از افزایش دما طی امروز و فردا در پایتخت خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای مهر آباد ۱۳ درجه سانتی گراد روز چهارشنبه ۱۲ درجه سانتی گراد و پنج شنبه ۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان نسبت به لغزندگی جاده‌های مواصلاتی هشدار داد و گفت: با توجه به شرایط جوی برای جاده‌های مواصلاتی لغزندگی، کاهش دید، مه آلودگی و کولاک برف خواهیم داشت به همین خاطر به هموطنان توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور به جاده استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و البرز اجتناب کنند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی هواشناسی وضعیت آب و هوا کارشناس هواشناسی دامنه های زاگرس درجه سانتی گراد برخی مناطق خبر داد و گفت سامانه بارشی وزش باد شدید بخش هایی شمال شرق جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 846452 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • دمای هوای در جزایر هرمزگان افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق