Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاریجانی در مصاحبه خود تاکید کرد که ملت لبنان تنها طرفی است که می تواند مشکلات این کشور را حل کند و نه هیچ طرف دیگری؛ لبنانی ها هر زمانی که خود تصمیم بگیرند به ساحل امن خواهند رسید اما اگر قرار بر اعتماد به کشورهایی همچون عربستان و امارات باشد باید متوجه بود که سخن آنان چیزی بیشتر از وعده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی خاطرنشان کرد که ملت لبنان خود مسیر این کشور را تعیین می کنند و به طور طبیعی دوستان لبنان نیز می توانند این کشور را در مسیر خود حمایت کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی به توانمندی های فنی و مهندسی ایران هم اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران تجارب فراوانی در زمینه های ساخت و تاسیس نیروگاه برق دارد و در شرایط کنونی که لبنان از نبود امکانات فنی در زمینه تولید برق رنج می برد، در صورت تمایل طرف لبنانی می توان با بهره مندی از تجارب ایران این مشکل را به راحتی حل کرد.

لاریجانی همچنین داروسازی، حوزه معادن و پروژه های عمرانی را از دیگر بخش هایی دانست که ایران و لبنان می توانند در آنها با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی همکاری اقتصادی و عمرانی میان دو طرف را منوط به خواست دولت لبنان دانست و تاکید کرد که این موضوع نیازمند هماهنگی، ارتباطات و همکاری های مستمر است و در این خصوص ما هیچ کسی را مجبور به کاری نمی کنیم.

لاریجانی در خصوص مسائل منطقه ای هم اظهار داشت که برخلاف تصور برخی ها، جمهوری اسلامی ایران هرگز قصد نفوذ در کشوری را ندارد و ایران هرگز مخفیانه وارد عراق و سوریه نشد و این ورود بر اساس درخواست رسمی دولت های این کشورها صورت گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با رد ادعای تاسیس پایگاه نظامی از سوی ایران در سوریه با هدف نفوذ در این کشور، تاکید کرد که دخالت در امور داخلی کشوری مستقل هرگز جزء اصول و مفاهیم فکری ایران نبوده و از همین منظر برخی ادعاها مبنی بر هماهنگی میان آمریکا و روسیه برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه از پایه بی اساس است.

لاریجانی در جریان سفر دو روزه به سوریه و لبنان یکشنبه شب وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وی در جریان دیدار یک روزه از سوریه با «بشار اسد» رییس جمهوری این کشور و «حموده صباغ» رییس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به بیروت علاوه بر  «سید حسن  نصرالله» دبیرکل حزب الله با «میشل عون» رییس جمهوری، «نبیه بری» رییس مجلس و «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان و نخبگان این کشور نیز دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی لبنان علی لاریجانی دولت لبنان پروندهٔ خبری سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سوریه و لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی لبنان علی لاریجانی دولت لبنان مجلس شورای اسلامی لبنان علی لاریجانی دولت لبنان رییس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است. در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است.

تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

کد خبر 846523 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه هسته‌ای - انرژی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس