Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت فرارسیدن ایام انتخابات مجلس، نشریه « آدمکها: نقد و بررسی دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی» از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت) رونمایی شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت فرارسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشریه «آدمکها: نقد و بررسی دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی» از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت) رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر، مسئول سیاسی و مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این مراسم که اعضای شورای مرکزی این انجمن حضور داشتند، در رابطه با این نشریه توضیحاتی را ارائه کردند.

سید حمیدرضا مجتبوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: نشریه «آدمکها» در واقع نشریه سال انجمن اسلامی هست که برای انتخابات اسفندماه منتشر شده است.

وی افزود: نشریه آدمک‌ها به مقوله مجلس پرداخته و ما پیش‌تر هم پروژه‌های سالیانه را در قالب نشریه با نام‌های «مرد معامله: هاشمی رفسنجانی»، «روز‌های پیش از تکرار: محمد خاتمی» و «زیر نقاب تدبیر: حسن روحانی» داشتیم و امسال چهارمین بخش را خواهیم داشت. البته این اولین ویژه‌نامه ۴۰ صفحه‌ای سخن انجمن هست.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر افزود: مساله بعدی بیان اهمیت پرداختن به مجلس شورای اسلامی است. خب رکن پارلمان یا مجلس، نظام جمهوری اسلامی را مردمی می‌کند و آن را در چارچوب یک نظام دینی مردم‌سالار قرار می‌دهد و این اهمیت ویژه‌ای دارد و ما در این نشریه به دو مجلس گذشته پرداخته‌ایم.   در ادامه علی بزرگ‌خو، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان گفت: ما امسال برای اولین بار به جای فضای شخص‌محور، به فضای موضوع‌محور روی آورده است و ما تصمیم گرفتیم به موضوع مجلس بپردازیم. ابتدا ما حدود ۵۰ مساله و اتفاق را از دو مجلس گذشته استخراج کردیم و در نهایت از بین آن‌ها حدود ۱۳-۱۴ مورد را انتخاب کردیم و تصمیم به پرداختن به آن‌ها گرفتیم. در این نشریه همه اعضای انجمن مطالبی را نوشته‌اند و در نهایت این نشریه تهیه شد.

این فعال دانشجویی افزود: از بین این موارد، فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین موارد بحث لایحه سی اف تی بود که از موضوع سیاست خارجه و امنیت ملی انتخاب شد و یا از بخش اجتماعی تصمیم به پرداختن به لایحه منع خشونت علیه زنان گرفتیم. از طرف دیگر مثلا از مجلس نهم به برجام پرداختیم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان گفت: ما انشاالله این نشریه را به صورت مجازی پخش و نشر خواهد و انشاالله از الان که رونمایی میکنیم، فایل نشریه را در سایت انجمن بارگزاری میکنیم و از نخبگان و دانشجویان و عموم مردم دعوت می‌کنیم که نشریه را بخوانند. ما در این نشریه از چهار مصاحبه در موضوعات تعارض منافع، استیضاح‌ها، لایحه منع خشونت علیه زنان و نظارت بر رفتار نمایندگان برای غنای بیشتر نشریهه بهره گرفته‌ایم.

بزرگ‌خو اضافه کرد: انجمن اسلامی امسال بر خلاف سال‌های گذشته، به جای ورود ابری به فضای انتخابات تصمیم به ورود نقطه‌ای به انتخابات گرفت و به جای بحث‌های کلی، تصمیم گرفت که مصداق معرفی بکند و لیستی را انتشار داد. خب طبعا این لیست بر مبنایی طراحی شده است و آن سند انتخاباتی انجمن اسلامی است که انتظار پیدا کرده و مجموع این دو مورد می‌شود نگاه رو به آینده انجمن در موضوع انتخابات مجلس.

وی گفت:‌از طرفی باید این نگاه رو به جلو با تعمیق در گذشته صورت بگیرد و این نشریه دقیقا کارکردش همین نگاه به گذشته و تعمیق در آن برای ساخت آینده است و این نشریه و مواردی که قبلتر بیان شد، مجموعه پروژه انتخاباتی انجمن را تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات مجلس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس رونمایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند

آفتاب‌‌نیوز :

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات مجلس گفت: همه داده‌های آن حوزه انتخابیه کسانی که واجد شرایط هستند در آن دستگاه احراز به تعبیری تنظیم می‌شود و زمانی که استعلام صورت می‌گیرد مشخص می‌شود که این فرد در تهران رای داده است و می‌تواند در مرحله دوم رای دهد و یا اگر در مشهد رای داده باشد سامانه خطا می‌گیرد و این امکان برایش فراهم نیست.

وی افزود: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای نداده باشند در دور دوم می‌توانند رای دهند. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است