Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخبار انتخاباتی/ از توصیه بهزاد نبوی تا تمجید عارف از فراکسیون امید

احمد امیرآبادی فراهانی،کاندیدای مورد تایید شورای هماهنگی اصولگرایان قم با بیان اینکه تلاش ما بر این است که مانند مردم زندگی کنیم تا بتوانیم با فساد مبارزه کنیم، عنوان کرد: سال 83 در خیابان جوادالائمه 138 متر منزل ساخته‌ام و هرکس هر ملکی بیش از این پیدا کرد برای خودش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از سال گذشته تلاش برای تخریب شروع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی افراد از بدو ورود آقای زاکانی درحال تخریب کردن ایشان هستند؛ فضای انتخاباتی باید سالم باشد و مردم تصمیم بگیرند.

امیرآبادی ادامه داد: اگر یک‌بار دیگر تخریب را در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی‌تان ادامه دهید چهارشنبه شب در مسجد طفلان مسلم تمام اسناد شرکت‌ها و اسناد مالی شما را برای مردم رو خواهیم کرد.

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به انصاف نیوز گفت: در مورد حضور فعال در انتخابات و دادن لیست نیز، توصیه‌ همیشگی من به همه‌ طیف‌های سیاسی و خصوصاً اصلاح‌طلبان، این بود که باتوجه به اینکه صندوق‌های رأی تنها مسیر قابل قبول جهت تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب است با وجود دشواری، کندی و موانع بی‌شمار موجود، باید آن را طی کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه از قبل پیشنهاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با میانه‌روهای اصولگرا و مستقل را داده، افزود: امروز هم گرچه خیلی دیر و به احتمال قوی غیرعملی، کماکان همین نظر را دارم و این نظر استراتژیک و درازمدت من است و قبلاً نیز گفته‌ام که بعد از رویدادهای سال ۸۸، آرایش قوای جدیدی در جامعه شکل گرفته و طیف‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب پاسخگوی این آرایش جدید نیست و در کنار و فراتر از آن باید طیف‌بندی تندروی و میانه‌روی را در واکنش‌های سیاسی مورد توجه قرار داد. انتخاب آقای روحانی به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان، در سال ۱۳۹۲، با وجود داشتن نامزد اصلاح‌طلب، نشان دهنده‌ همین آرایش جدید بود، که متأسفانه بعدها از سوی اصلاح‌طلبان به‌تدریج به فراموشی سپرده شد.

نبوی ادامه داد:.. امیدوار بودم و کماکان هستم که مردم فهیم‌مان، خصوصاً آن بخش‌هایی که معتقد به مشارکت فعال در انتخابات نبوده و نیستند، باتوجه به مطالبی که عرض شد، باحضور در پای صندوق‌های رأی و رأی دادن به نامزدهای موجود قابل قبول، جلوی خسارت‌های بزرگ‌تر و بیشتر را به کشور و ملت بگیرند.

روزنامه جوان نوشت: اصلاح‌طلبان در این انتخابات، حداقل دوپاره شده‌اند؛ بخشی لیست داده‌اند و بخشی تأکید بر بی لیستی داشتند. این دسته دوم تاکنون بر نداشتن کاندیدا به دلیل آنچه ردصلاحیت‌های گسترده می‌نامیدند، تأکید می‌کردند. انتخابات را به دلیل گرفتن فرصت انتخابات از مردم، انتخاباتی درون جناح اصولگرا تعریف می‌کردند و حتی همچون همه زمان‌هایی که احتمال رأی نیاوردن‌شان بالاست، خدشه‌هایی بر سلامت انتخابات هم وارد کردند. حال همان افراد، مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات می‌کنند و جای این پرسش را باقی می‌گذارند که «اگر اصلاح‌طلبان کاندیدا ندارند، پس مردمی که دعوت به مشارکت می‌شوند، باید به چه کسانی رأی بدهند؟!

شنیده‌ها حاکی از آن است که فشار‌هایی هم روی لیدر‌های اصلاحات و بزرگان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وجود دارد که از لیست‌های اصلاح طلب موجود حمایت کنند... می‌توان به این تحلیل رسید که خط و نشان‌های هفته‌های گذشته چهره‌های شاخص اصلاح طلب برای انتخابات و در واقع علیه انتخابات، نوعی تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان و کل حاکمیت برای تأیید صلاحیت شدن کاندیدای رد شده‌شان بود. آن‌ها از سویی این فشار را علنی کردند تا فشار افکار عمومی بر شورای نگهبان وارد شود و از سوی دیگر در پشت پرده به چانه‌زنی با شورای نگهبان روی آوردند تا بار دیگر به تئوری قدیمی حجاریان، یعنی فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا مصداق و تحقق ببخشند.

صبح نو نوشت: با نیم‌نگاهی به لشکر لیست‌های انتخاباتی جریان حامی دولت در تهران، متوجه می‌شویم که عمده افراد آن‌ها با یکدیگر اشتراک دارند و همین اشتراک، شانس آن‌ها برای توفیق در انتخابات را تا حدی بالا برده است. یکی از این لیست‌های محوری، فهرست منسوب به حزب کارگزاران سازندگی است که برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی درباره آن اظهارات ضدو نقیضی ابراز کرده‌اند...

برخی اخبار در فضای مجازی حکایت از آن دارند که طی ساعات منتهی به روز جمعه (دوم اسفند) که موعد انتخابات است، با انتشار ویدئویی از یکی از لیست‌های انتخاباتی جبهه اصلاحات در تهران حمایت به عمل خواهد آورد که با توجه به آنچه آمد، این حمایت به احتمال زیاد متوجه لیست اختصاصی حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود. از سوی دیگر، با وجود اینکه رییس‌جمهوری در ظاهر ارائه هر گونه لیست از سوی دولت خود را منتفی اعلام کرد، اما با توجه به برخی اخبار و شنیده‌ها، به نظر می‌رسد لیست کارگزاران همان لیست اجماعی میان روحانی و خاتمی باشد... خاتمی در حالی برای حمایت از لیست کارگزاران سازندگی مشغول آماده‌شدن است که جریان حامی دولت از ابتدای امسال، با ژست مشارکت مشروط و تحریم انتخابات وارد میدان شده بودند. 

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس یازدهم مجید انصاری است به فارس گفت که در بهترین موقعیت یک فراکسیون اقلیت قدرتمند را در مجلس یازدهم خواهیم داشت... از طرف اصولگرایان آقایان قالیباف، آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی و حاجی بابایی کاندیدای ریاست مجلس هستند.

 وی در باره فراکسیون‌های مجلس یازدهم گفت: ما در مجلس آینده قطعا فراکسیون مستقل، فراکسیون پایداری و فراکسیون اصولگران را خواهیم داشت، اما اصلاح‌طلبان هم فراکسیون اقلیت قوی را تشکیل خواهند داد.

مصطفی میرسلیم،عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به ایلنا گفت: در فهرست ما شخصیت‌هایی وجود دارد مثل آقای تقوی که به اعتبار آنها ممکن است مردم به لیست رای بدهند یا خیلی‌ها آقای قالیباف را می‌شناسند و به اعتبار ایشان بخواهند رای بدهند، اما کسی به عنوان سر فهرست مشخص نشده است که معرفی شود؛ ممکن است کسی علاقه داشته و لیستی را به این شکل منتشر کرده باشد.

میرسلیم گفت: اصلاح‌طلبان بیشتر فرار رو به جلو انجام می‌دهند؛ آنها این موضوع را که مردم دیگر نه به اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند و نه به اصولگرایان مطرح کردند که کار نادرستی بود؛ چرا که خودشان کارایی ندارند و می‌خواهند دیگران را هم لکه‌دار کنند که نتیجه آن می‌شود عدم رغبت مردم برای حضور در انتخابات.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در نشست خبری خود به همراه اعضای ستاد ائتلاف برای ایران با تشریح عملکرد فراکسیون امید گفت: من از مردم تهران خاضعانه سپاسگزاری می‌کنم که در انتخابات گذشته بیش از آنچه لیاقت داشتیم ما را در مجلس و شورای شهر حمایت کردند و امیدواریم این نگاه را بار دیگر در جمعه آینده ببینیم... تقاضای عاجزانه‌ام از مردم این است که به این کاندیداها رأی دهند. در بین این افراد ۱۴ نفر از نمایندگان فعلی و ۱۶ نفر چهره برجسته و نخبه هستند که من افتخار می‌کنم که به آن‌ها رأی دهم.

عارف همچنین گفت: من معتقدم فراکسیون امید مجلس دهم منسجم‌ترین و هماهنگ‌ترین فراکسیون سیاسی در دوره‌های ده‌گانه مجلس بود. همچنین مواردی بود که عضوی از فراکسیون نظر تخصصی خاص خود را داشت. 

بیشتر بخوانید:

عارف: عاجزانه از مردم می‌خواهم به کاندیداهای اصلاح‌طلب رأی بدهند

مرعشی: پیروزی لیست کارگزاران در انتخابات پیروزی کل اصلاح‌طلبان است

امیرآبادی فراهانی: تخریب را ادامه دهید افشاگری می‌کنم

***

قاسم سلیمانی مظهر حقیقت هویتی ایران

حسین کچویان، در تحلیل واکنش مردم به شهادت سردار سلیمانی و حضور پرشور در مراسم تشییع ایشان به فرهیختگان گفت: «هرموقع «حقیقت هویتی» یک جامعه ضربه بخورد، جامعه واکنش نشان می‌دهد. شهید قاسم سلیمانی مظهر آن جنبه‌های هویتی است که اینچنین عمل می‌کند.

کچویان ... با اشاره به اعتراضات مردم فرانسه علیه دولت این کشور گفت: «دو سال است در فرانسه این همه مصیبت ایجاد شده است، آیا شما آمده‌اید که بگویید دموکراسی فرو ریخته است!؟ شاید هم فروریخته باشد اما آنقدر که نسبت به آنجا دید متفاوتی دارند، هیچ‌کس نمی‌آید بگوید دو سال است که مردم در آنجا دارند تلاش می‌کنند. نه‌تنها دو سال است بلکه 10 سال است، به شکل‌های مختلف در فرانسه تظاهرات وجود داشته است. داستان اخیر یکی دو سال است که مداومت دارد اما کسی نمی‌آید بگوید آنجا دچار فروپاشی است و بحران دارد! اگر هم تحلیلی انجام دهند می‌گویند مکرون یک قانون مالیات‌ را تنظیم کرده است و این را درستش کنند جامعه آرام می‌شود! خب چرا مسائل اینجا را این‌طور تحلیل نمی‌کنید؟ چرا نمی‌گویید سال 96 بانک‌ها اشکال‌هایی داشتند و مردم می‌خواستند به آن مسائل اعتراض کنند. متاسفانه در ایران این روشنفکران جاهل یا مغرض، با کمک رسانه‌هایی که بیرون هستند، هر حادثه‌ای را تعبیر به «تغییر بنیادین» می‌کنند... 

بیشتر بخوانید:

قاسم سلیمانی مظهر حقیقت هویتی ایران

***

 اصلاح‌طلبان نبض جامعه را در دست ندارند

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در گفتگو با اعتماد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نبض جامعه را در دست ندارند و همه خواسته‌هایی که مطرح می‌کنند با جامعه و اقشار مختلف هماهنگی ندارد، گفت: خواسته‌های جامعه بصورت سینوسی تغییر می‌کند و هرگز ثابت نیست. یک روز خواسته‌های فرهنگی مقدم است، یک روز خواسته‌های سیاسی و یک روز خواسته‌های اقتصادی و... که اصلاح‌طلبان باید خود را را با آن تطبیق بدهند و البته نیازمند محیط امن، آزاد، مبتنی بر مذاکره و گفت‌وگوی جمعی حتی بین اصلاح طلبان است. این محیط وجود ندارد. شما جای امنی برای نقد پیدا نمی‌کنید که مطمئن باشید دو روز بعد با همه برخورد نمی‌کنند. حتما عامل امنیتی و نبود و کمبود آزادی برای تشکیل تجمعات و برقراری ارتباط با مردم در شرایط امروز اصلاح‌طلبان موثر است. 

رمضان‌زاده در این مصاحبه افزود: مردم درست فکر می‌کنند که اصلاح‌طلبان در یک سیکل معیوب گرفتار شده‌اند و همین باعث شده که اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان برایشان ارج و قربی نداشته باشند.

***

رئیس قوه قضاییه از هیچ کاندیدا و لیستی حمایت نکرده است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: ریاست قوه به هیچ عنوان از هیچ فرد، لیست یا جریانی حمایت نمی‌کند و لیست و کاندیدایی ندارد.

اسماعیلی ادامه داد: ملاقات و مراجعاتی شده و تفاضاهایی خدمت ایشان شده ولی ریاست قوه گفته‌اند که در امر تهیه لیست و تأیید صلاحیت‌ها به لحاظ رعایت شأن قوه قضاییه ملاحظه ای را نمی پذیرند و از ورود به این موضوع معذور است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که در اسفندماه جلسات محاکمات اکبر طبری آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

رئیسی هیچ لیست و کاندیدایی ندارد/ طبری تا آخر سال دادگاهی می‌شود/ آخرین وضعیت پرونده پیوندی

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل مدافعان شیطان در تهران!

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی دیدگاه های اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که این گروه در مطالبی می کوشند با هجمه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی اینگونه القاء کنند که شرایط تنش موجود با رژیم صهیونیستی حاصل همین سیاست‌ها می باشد.

حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت در مطلبی بدون اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال مبنی بر القای شرایط جنگی و متهم سازی ایران به تحریک رژیم صهیونیستی برای جنایت دمشق مدعی شد که نیروهایی از قبیل اصلاح‌طلبان با این که نسبت به رویکردهای کلان سیاست خارجی که در پیدایش بحران‌های فعلی سهم مهمی دارند، انتقاد داشته‌اند، اما در برهه افزایش تنش و درگیری منطقه‌ای آنها را مطرح نمی‌کنند و مسایل را ملی و معطوف به همین مقطع از زمان تحلیل کرده و متناسب با آن موضع گرفته‌اند.

وی اما در ادامه در تلاش برای برجسته سازی مساله طرح مقابله با بی حجابی مدعی شد، تشدید برخورد با مساله حجاب زنان همزمان با حمله موشکی و پهبادی ایران به مناطق اشغالی واقعا عجیب است! بنا بر تاکید این عضو حزب اتحاد ملت، شرایط تنش منطقه‌ای و مواجهه نظامی با دشمن بیرونی، اصول و آدابی دارد.

بررسی محتوایی اصلاح طلبان نشان می‌دهد که این جریان طی روزهای اخیر بارها مخالفت خود را با انتقام ایران مطرح کرده و طی یک بازنمایی و در جهت تولید هراس اجتماعی از خطر جنگ سخن به میان آورده و در حتی در این شرایط بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی سخن به میان آورده است.

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

اصلاح طلبان علاوه بر عدم رعایت منافع ملی از سوی دیگر کوشیدند تا از عدم سرمایه اجتماعی نظام در داخل سخن به میان آورده و توفیق آن در برابر تهاجم خارجی را دست کشیدن از مقابله با ناهنجاری های اجتماعی برآمده از فتنه بی‌حجابی طرح و بیان کنند!

دیگر خبرها

  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند