Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سناتور کریس مورفی در رشته توییتی دیدار خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ را تایید کرد و مدعی شد با ظریف در خصوص گروه‌های نیابتی ایران، آزادی شهرواندان آمریکایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مذاکره میان ایران و آمریکا اظهار کرد که سیاست خارجی کورکورانه و غیر راهبردی کنونی ترامپ تنها باعث افزایش تنش، قدرت گرفتن ایران و تضعیف آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اینترنتی د فدرالیست روز گذشته به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرده، از دیدار پنهانی سناتورهای دموکرات آمریکا از جمله کریس مورفی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ در هفته گذشته خبر داد.

گفته شده بود که این اقدام مورفی در راستای تضعیف سیاست‌های دولت ترامپ بوده است. دفتر سناتور مورفی از اظهارنظر در خصوص این ادعا خودداری کرده است.

همچنین یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از برگزاری دیدار میان مقامات ایرانی و سناتور مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیج ابراز بی‌اطلاعی کرده بود.

سناتور مورفی که از منتقدان اصلی سیاست‌های خصمانه ترامپ در قبال ایران و خاورمیانه است بارها مواضع ترامپ درقبال برجام، جنگ یمن و سوریه و موضع کاخ سفید درباره ایران را زیر سوال برده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار مخفیانه سناتورهای آمریکایی با محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این دموکرات‌ها در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده ماه‌ها قبل محمدجواد ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، ادعا کرد: او وزیر امور خارجه کشوری است که یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرده و هنوز جعبه سیاه آن را تحویل نداده است. او وزیر خارجه کشوری است که در ۲۷ دسامبر یک آمریکایی را کشت. او وزیر خارجه کشوری است که حامی اصلی تروریسم و یهودستیزی در جهان است.

پمپئو در ادامه اظهارات خود افزود: آن‌ها دیدار کرده‌اند. نمی‌دانم محور صحبت‌های آن‌ها چه بوده است اما امیدوارم که در حال تقویت سیاست خارجه آمریکا بوده باشند و نه تقویت سیاست‌های خودشان.

کد خبر 485167 برچسب‌ها ایران و آمریکا محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا محمدجواد ظریف حاشیه کنفرانس امنیتی کنفرانس امنیتی مونیخ خارجه کشوری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سناتور مورفی خارجه آمریکا او وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد