Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: با ادغام شرکت آبفای شهری و روستایی خراسان شمالی این استان در زمره ۸ استان کشور قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا کشفی امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: یکپارچه سازی وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا به این لحظه در 8 استان کشور انجام شده که خراسان شمالی یکی از این هشت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین بهره‌مندی روستاییان خراسان شمالی از آب سالم بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: در حال حاضر 78 درصد روستانشینان خراسان شمالی از آب سالم استفاده می‌کنند به طوری که میانگین این متغیر در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است ضمن اینکه صددرصد شهروندان در نقاط شهری کشور از آب سالم برخوردار هستند.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب از تولید روزانه 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در کشور خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 228 تصفیه خانه در سطح کشور فعالیت داشته که در طی هر شبانه روز، 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده تولید می کنند.

کشفی در ادامه با بیان اینکه بیش از 52 درصد جمعیت کشور از خدمات فاضلاب برخوردار هستند اذعان داشت: تا به این لحظه 5 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که از آب سالم و بهداشتی بهره نمی‌برند و ما نگران فقدان منابع پایدار آبی هستیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید سه هزار روستای دیگر در کشور از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان هدف از یکسان سازی وظایف شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی را توسعه متوازن شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: با یکپارچه سازی وظایف شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی مردم روستا از خدمات بهتری بهره مند خواهد شد به طوری که دسترسی روستاییان به خدمات آب و فاضلاب راحت تر می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002zrq

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معاون آبفای کشور آب و فاضلاب شهری و روستایی شرکت آب و فاضلاب سازی وظایف شرکت خراسان شمالی آب سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد