Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@07:09:51 GMT

قوانین در جهت تحقق اهداف زیست محیطی تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۹۱۸۸

به گزارش اکوفارس، فرشاد مقیمی امروز در یازدهمین همایش ملی موتورهای درون‌سوز، از برقی‌سازی محصولات، کوچک‌سازی قوای محرکه و استفاده از سوخت‌های کم کربن به عنوان اقدامات اجرایی ایران‌خودرو در راستای تحقق اهداف ملی مصرف سوخت نام برد. 

وی گفت:‌ توسعه فن‌آوری ایست‌رو، خودروهای دورگه و برقی، موتور ملی پایه گازسوز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با این موتور، افزایش پیمایش و مخزن کف و همچنین آغاز توسعه موتور سه استوانه رویکردهای ایران خودرو برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی بهبود عملکرد خودرو، توسعه موتورهای کم مصرف، توسعه موتورهای گازسوز و برقی سازی را چهار مسیر اصلی برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت در نقشه راه ایران خودرو اعلام کرد و گفت: راهبرد میان مدت ایران خودرو در استفاده از سوخت گاز طبیعی و برقی‌سازی بخش‌های مختلف خودرو در کنار طراحی و تولید خودروی برقی خواهد بود.

وی شناخت وضعیت را عامل مهمی برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: از عوامل اصلی نقش آفرین در ایجاد گاز CO2 ۲۳ درصد مربوط به سیستم حمل و نقل است که ۱۷ درصد از آن مربوط به خودرو است.

مقیمی ادامه داد: از این میزان، 5.8 درصد در حوزه فعالیت و ماموریت ایران‌خودرو تعریف می‌شود که مربوط به خودروهای فعلی بوده و صرفا 0.5 درصد متعلق به خودروهای جدیدی است که وارد بازار می‌شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش عمر خودروها باید توجه ویژه‌ای به نوسازی آن صورت گیرد. ایران‌خودرو که نقش کلیدی در این بخش دارد، آمادگی خود را برای نوسازی خودروهای فرسوده که عامل اصلی آلایندگی است اعلام می‌کند.

مقیمی خواستار تدوین بسته حمایتی موثر برای جایگزینی خودروهای فرسوده توسط مسئولان شد و گفت: برای غلبه بر چالش‌های برقی‌سازی، افزایش سهم سوخت‌های کم‌کربن و کوچک‌سازی باید زمینه توسعه فن آوری‌های مورد نیاز فراهم شود.

حمایت مناسب دولت از توسعه فن‌آوری‌ها در راستای بهره‌برداری از تولید انرژی سبز و گسترش آن از جمله ضروریات است. 
وی خواستار حفظ اختلاف  قیمت سوخت بنزین و گاز جهت افزایش جذابیت خودروهای گازسوز، حمایت دولت از مصرف کننده به دلیل افزایش قیمت ناشی از توسعه فناوری‌های جدید در خودروها، برنامه ریزی جهت اجرای اثربخش طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده و همچنین ایجاد زیرساخت توسعه خودروهای برقی و تعهد به قوانین مصوب بالادستی شد.

مدیرعامل ایران خودرو جایگزینی موتورهای کم مصرف با موتورهای پرمصرف و اختصاص سهم بیشتر به موتورهای پایه گازسوز را از جمله برنامه های کوتاه مدت ایران خودرو برشمرد و گفت: حذف کامل موتورهای پرمصرف و ارتقای موتورهای کم مصرف، افزایش سهم خودروی گازسوز در سبد محصولات و توسعه محدود فن‌آوری‌های برقی‌سازی موتور و دورگه اهداف میان مدت ایران خودرو است.

وی افزود: توسعه خانواده موتور کوچک‌سازی شده و توسعه فن‌آوری‌های خودروهای برقی برنامه‌های بلندمدت ایران خودرو در نقشه راه توسعه موتور ایران خودرو قرار دارد.

مقیمی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان و سایر صنایع در مسیر توسعه فن آوری های قوای محرکه گفت: ایران خودرو در حوزه های مطالعاتی، طراحی و توسعه و ساخت همکاری هایی را با این سه حوزه آغاز کرده است.

وی در این همایش ضمن ارایه گزارشی از روند توسعه جهانی قوای محرکه و میزان مصرف سوخت خودروها، تعهدات ایران در معاهدات بین المللی محیط زیستی ‌و چالش های موجود در مسیر استفاده از سوخت های کم کربن، برقی‌سازی و کوچک سازی خودروها را تشریح کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سوخت های کم کربن مدت ایران خودرو استفاده از سوخت ایران خودرو توسعه فن آوری توسعه موتور تحقق اهداف قوای محرکه برقی سازی کوچک سازی مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری طرح‌های اقتصادی و زیست محیطی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حفظ باغ‌های قصردشت ابتدا به آب نیاز دارد، اظهار داشت: آبیاری باغ‌های قصردشت غرقابی است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان منابع آب ویژه باغ‌های قصردشت را تامین کرد، افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار باغ‌ها موجب وسوسه باغداران شده است. عمر طرح باغ‌های قصردشت 10 سال بوده و باید پس از آن بازنگری می‌شده، اما در 24 سال گذشته این مهم انجام نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان باغ‌ها را علمی‌تر اداره کرد، گفت: با توجه به تحولات اجتماعی و تغییرات جمعیتی در کلانشهر شیراز و حتی تغییرات اقلیمی، باید باغ‌های قصردشت بازنگری اقتصادی و زیست محیطی شوند.

پاک‌فطرت از رسانه‌ها خواست که در دور دوم انتخابات مجلس، مردم را تشویق به حضور کنند تا نماینده با قدرت بالاتری به مجلس راه یابد.

وی معتقد است که اخذ بودجه بیشتر با چانه‌زنی بیشتر همراست و بیش از 50 درصد لابی یک نماینده هم به میزان رأی وی بستگی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی، گفت: بیشترین ضرر با افزایش تورم، ابتدا متوجه خود دولت است، چرا که ه رچه اجناس گرانتر شود، تورم هم بالاتر می‌رود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه دولت باید روی یک سری نیاز‌های جامعه یارانه اختصاص دهد، عنوان کرد: امروز آموزش، درمان و مسکن حداقل 50 درصد زندگی را پوشش می‌دهد. وقتی دخل و خرج با هم همخوانی نداشته باشد بهره‌وری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی مدنظر حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز بخشی از مسائل جامعه، جامعه‌شناسی است، لذا باید اقتصاددانان بیایند و نظر بدهند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟