Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه شب هفته جاری وارد لبنان شد و در سفر دو روزه خود با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.

در همین ارتباط، وی به وبگاه «لبنان ۲۴» گفت: «تن‌ها طرفی که واقعا می‌تواند مشکلات کنونی لبنان را حل کند خود ملت لبنان و نه هیچ طرف دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملت زمانی که تصمیم بگیرد، مصمم شود و راسخ روی پای خود بایستند می‌تواند به ساحل آرامش برسد، اما اگر تصمیم به تکیه بر کمک‌های سعودی و امارات بگیرد باید بداند که ممکن است وعده‌های این کشور‌ها از حد سخن بالاتر نرود».

لاریجانی در ادامه اعلام کرد، دوستان لبنان می‌توانند این کشور را در مسیرش حمایت کنند به عنوان مثال بیروت می‌تواند از تجربه و امکانات فنی و مهندسی ایران در زمینه نیروگاه‌های برق بهره بگیرد. همچنین با توجه به اینکه ایران در زمینه تولید دارو به خودکفایی ۹۵ درصدی رسیده لبنان می‌توند از توانایی ایران در این زمینه استفاده کند.

وی گفت: «جمهوری اسلامی ایران از حمایت حزب‌الله خجالت نمی‌کشد و ابدا این موضوع را پنهان نمی‌کند، اما اموری مانند ساخت نیروگاه تولید برق، واردات کالای صنعتی، زراعی، معدنی و دیگر امور به دولت لبنان مربوط می‌شود و این موضوع نیازمند هماهنگی، ارتباط و همکاری رسمی است و ما کسی را ملزم به این کار نمی‌کنیم».

لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره برخی ابراز نگرانی‌ها از نفوذ ایران در لبنان و منطقه گفت: «ایران دنبال هیچ نفوذی نیست هرچند ممکن است برخی از این واقعیت شگفت‌زده شوند. برخی قدرت‌ها در جهان وجود دارند که در راستای خلق پدیده تروریسم کار می‌کنند یکبار گروهی تروریستی و افراطی را در افغانستان (القاعده) به وجود می‌آورند و یکبار دیگر گروه تکفیری دیگری را در عراق (داعش) ایجاد می‌کنند».

وی ادامه داد: «ایران مخفیانه وارد سوریه یا عراق نشده بلکه به درخواست دولت‌های بغداد و دمشق و برای کمک به آن‌ها رفته و کمک‌هایی کرده است. حزب‌الله نیز برای حمایت از سوریه رفته است؛ ما و دولت‌های این کشور‌ها در رفع معضل تروریسم موفق شده‌ایم. ایران اقدام به ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه نکرده تا مسیر را برای نفوذ در این مشور هموار کند؛ تسلط بر نقش حاکمیتی یک کشور مستقل در اصول و مفاهیم فکری ما نیست».

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان سفر خود در کنفرانس مطبوعاتی در لبنان بار دیگر آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد و حزب‌الله را پشتیبان ملت لبنان خواند.

انتهای پیام/

104 / 361 علی لاریجانی رئیس مجلس مجلس دهم ایران و سوریه ایران و عراق مبارزه با داعش داعش عراق داعش سوریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی لاریجانی رئیس مجلس مجلس دهم ایران و سوریه ایران و عراق مبارزه با داعش داعش عراق داعش سوریه اسلامی ایران رئیس مجلس حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد

یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق موسوم به «عین الاسد» خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟