Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهداف اصلی اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد و ۱۱ استان دیگر کشور شامل ارتقای روزافزون سواد زنان و دختران عشایر ۱۰ تا ۴۹ سال، افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران عشایر بازمانده از تحصیل و ایجاد عدالت آموزشی بین آنان است.

وی افزود: ۴۰۰ سوادآموز زن و دختر عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری دهدشت، دنا، چاروسا، دیشموک، لوداب و مارگون زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و آموزش به آنها را نیز ۴۰ مربی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه سال گذشته ۷۶۳ نفر از زنان و دختران عشایر استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

زارع پور عنوان کرد: اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد فرصتی ارزنده برای ارتقای کمی و کیفی شاخص های دسترسی زنان و دختران عشایر استان به منابع و امکانات آموزشی خواهد بود.

وی ابراز داشت: بر اساس این طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مهارت های زندگی و اجتماعی مدنظر است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

برچسب‌ها زندگی عشایری کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش زندگی عشایری کهگیلویه وبویراحمد سواد آموزی یاسوج وزارت آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد زنان و دختران عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد