Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با افزایش یافتن شیوع ویروس کرونا در چین و بسیاری از کشور‌های دیگر ادعا‌ها و گمانه زنی‌ها در خصوص منبع شیوع این ویروس منتشر شده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۶۳۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دانشمندان با توجه به نتایج مطالعات انجام شده بر این باورند که هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس COVID-۱۹ موسوم به کرونا در یک آزمایشگاه دست کاری شده، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آنکه ویروس کرونا از شهر ووهان در چین شیوع پیدا کرد ادعا‌ها و نظریه‌ های مختلفی از چگونگی و نحوه شیوع آن در شبکه‌ های اجتماعی به سرعت دست به دست شد.
به گزارش دیلی میل، یکی از این ادعا‌ها که در شبکه‌ های اجتماعی بسیار سر و صدا کرد آن بود که ویروس کرونا به عنوان یک «سلاح بیولوژیکی» ساخته شده که به طور تصادفی از یک آزمایشگاه شیوع پیدا کرده است.
ادعای مطرح شده با لو رفتن این خبر که دولت چین یک آزمایشگاه مخفیانه و اسرارآمیز را در اختیار دارد که برای انجام آزمایشات بر روی ویروس‌ها از آن استفاده می‌کند، جدی‌تر شد.       اما این در حالی است که دانشمندانی که بر روی ساختار این ویروس مهلک به طور مفصل مطالعات گسترده‌ای انجام دادند می‌گویند که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا توسط انسان یا دستگاه دستکاری و ژن‌های آن تغییر داده شده است.
«تریور بدفورد» که در مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson در سیاتل، واشنگتن فعالیت می‌کند در مصاحبه با فایننشال تایمز می‎گوید «به نظر می‌رسد جهش‌ها در این ویروس تکامل طبیعی است و هیچ گونه تغییرات عجیب و یا غیر منتظره‌ای در آن رخ نداده باشد.»
ویروس کرونا که با نام «سارس ۲» معروف شد تا کنون بیش از هزاران نفر قربانی گرفته است.   «بدفورد» در جلسه انجمن علوم آمریکا گفت که شواهدی در اختیار داریم که جهش‌های رخ داده در ویروس کرونا کاملاً با تکامل طبیعی سازگار است.   بیشتر بخوانید:  متخصصان جهانی چه نظری درباره کرونا دارند؟  راز شیوع کرونا در یک غار!
وی با اشاره به اینکه ویروس‌ها با گذشت زمان در پی تماس بیشتر با چیز‌هایی که می‌توانند آن‌ها را از بین ببرند به طور طبیعی جهش می‌یابند افزود که ویروس‌ها برای بقا داشتن خود را با محیط سازگار کرده و تغییر می‌یابند که این امر می‌تواند درمان یا متوقف کردن آنها را دشوارتر سازد.
وی در ادامه می‌گوید جهش‌های دیده شده در ویروس کرونا که از سوی دانشمندان در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته به نظر نمی‌رسد که امری غیر طبیعی باشد.
در یک مقاله علمی که از سوی محققان در هند منتشر شده آمده است که ویروس کرونا به طرز مشکوکی به ویروس ایدز شباهت دارد.
علاوه بر آن ادعا‌های دیگری وجود دارد دال بر اینکه «ویروس سارس» از آزمایشگاه‌های زیست شناسی در پکن شیوع پیدا کرده وادعا‌های دیگر که یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین می‌تواند مبنع شیوع این ویروس باشد را قوی‌تر می‌کند.         همچنین نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ویروس کرونا ۹۶ درصد با ویروس کشف شده در خفاش‌ها یکسان است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا یک آزمایشگاه شیوع پیدا ویروس ها ادعا ها جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است

سارو حاجی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مبارزه با آفات و امراض جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: بر اساس فعالیت‌های پایش و مبارزە بیولوژیکی چند سال گذشته و گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به آفات و امراض مشاهده شده در سطح استان نقشه پهنه‌بندی خطر آفات و امراض تهیه شده است.

وی افزود: مورد حادی از شیوع آفت جوانه خوار بلوط تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش نشده است.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان عنوان کرد: این نقشه توسط کارشناسی و تحقیقات دانشگاهی و با رصد موقعیت جغرافیایی استان تهیه و تنظیم شده است.

حاجی حسنی بیان کرد: با توجه به شروع جمع بندی این اطلاعات در سال‌های اخیر، دامنه گسترش آن به اندازه کافی کامل نیست و نیاز به تکمیل بیشتر دارد.

وی گفت: همچنین از ۱۴۰۱ پایش علمی و تحقیقاتی با همکاری، همکاران دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و امسال نیز این مورد به صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در نقشه‌های به دست آمده تاکنون نقاطی از استان به عنوان کانون‌های آلوده و بحرانی طی چند سال گذشته شناسایی شدند.

حاجی حسنی ادامه داد: با برگزاری جلسات کارگروه گیاه پزشکی منابع طبیعی با حضور متخصصان و همکاران فعال در سطح استان نقاط دارای اولویت برای پایش و مبارزه فیزیکی (محلول پاشی‌های (BT تعیین شدند.

وی افزود: به تناسب بودجه موجود در اداره‌کل منابع طبیعی نقشه‌های مربوطه تهیه و در قالب دو قرارداد گیاه پزشکی در انتهای اسفند ماه ۱۴۰۲ تهیه و منعقد شده است.

کد خبر 6085399

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم