Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@18:08:17 GMT

پاسخ محکم علی لاریجانی به شبه ضد ایرانی در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۹۵۴۵

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با یک رسانه لبنانی اظهار داشت ورود ایران به سوریه و عراق به درخواست رسمی این کشورها بوده و مخفیانه صورت نگرفته است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه شب هفته جاری وارد لبنان شد و در سفر دو روزه خود با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، وی به وبگاه «لبنان ۲۴» گفت: «تنها طرفی که واقعا می‌تواند مشکلات کنونی لبنان را حل کند خود ملت لبنان و نه هیچ طرف دیگری است. این ملت زمانی که تصمیم بگیرد، مصمم شود و راسخ روی پای خود بایستند می‌تواند به ساحل آرامش برسد اما اگر تصمیم به تکیه بر کمک‌های سعودی و امارات بگیرد باید بداند که ممکن است وعده‌های این کشورها از حد سخن بالاتر نرود».

لاریجانی در ادامه اعلام کرد، دوستان لبنان می‌توانند این کشور را در مسیرش حمایت کنند به عنوان مثال بیروت می‌تواند از تجربه و امکانات فنی و مهندسی ایران در زمینه نیروگاه‌های برق بهره بگیرد. همچنین با توجه به اینکه ایران در زمینه تولید دارو به خودکفایی 95 درصدی رسیده لبنان می‌توند از توانایی ایران در این زمینه استفاده کند.

وی گفت: «جمهوری اسلامی ایران از حمایت حزب‌الله خجالت نمی‌کشد و ابدا این موضوع را پنهان نمی‌کند اما اموری مانند ساخت نیروگاه تولید برق، واردات کالای صنعتی، زراعی، معدنی و دیگر امور به دولت لبنان مربوط می‌شود و این موضوع نیازمند هماهنگی، ارتباط و همکاری رسمی است و ما کسی را ملزم به این کار نمی‌کنیم».

لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره برخی ابراز نگرانی‌ها از نفوذ ایران در لبنان و منطقه گفت: «ایران دنبال هیچ نفوذی نیست هرچند ممکن است برخی از این واقعیت شگفت‌زده شوند. برخی قدرت‌ها در جهان وجود دارند که در راستای خلق پدیده تروریسم کار می‌کنند یکبار گروهی تروریستی و افراطی را در افغانستان (القاعده) به وجود می‌آورند و یکبار دیگر گروه تکفیری دیگری را در عراق (داعش) ایجاد می‌کنند».

وی ادامه داد: «ایران مخفیانه وارد سوریه یا عراق نشده بلکه به درخواست دولت‌های بغداد و دمشق و برای کمک به آنها رفته و کمک‌هایی کرده است. حزب‌الله نیز برای حمایت از سوریه رفته است؛ ما و دولت‌های این کشورها در رفع معضل تروریسم موفق شده‌ایم. ایران اقدام به ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه نکرده تا مسیر را برای نفوذ در این مشور هموار کند؛ تسلط بر نقش حاکمیتی یک کشور مستقل در اصول و مفاهیم فکری ما نیست».

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان سفر خود در کنفرانس مطبوعاتی در لبنان بار دیگر آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد و حزب‌الله را پشتیبان ملت لبنان خواند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیروگاه های برق پایگاه های نظامی داعش مخفیانه حزب الله سوریه تروریسم دارو علی لاریجانی لبنان ایران القاعده افغانستان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت سیزدهم بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896796

دیگر خبرها

  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  • قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند