Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@11:37:23 GMT

رقابت ۱۶۳ کاندیدا برای حضور در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۹۵۵۸

رقابت ۱۶۳ کاندیدا برای حضور در مجلس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی گفت:از مجموع ۵۳۴ ثبت نامی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، ۷۳ نفر انصراف داده اند و صلاحیت  ۲۹۸ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود:فعلا ۱۶۳ نامزد در روز دوم اسفند با هم برای ۱۲ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.    وی ادامه داد:از مجموع ۱۶۳ نامزد تایید صلاحیت شده اند در ارومیه ۵۷ نفر،خوی و چایپاره ۱۳ نفر،بوکان ۸ نفر،پیرانشهر و سردشت ۸ نفر، نقده و اشنویه ۱۳ نفر، ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ۱۵ نفر،مهاباد ۱۰ نفر، میاندوآب ۸ نفر، شاهین دژ و تکاب ۱۹ نفر و  سلماس ۱۲ نفر در دوم اسفند به رقابت خواهند پرداخت.

مصطفوی ادامه داد:به طور میانگین برای ۱۲ کرسی نمایندگی مجلس در استان ۱۳ نامزد رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت:۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر نیز خانم هستند. ۱۳۵ هزار و ۲۶ هم رای اولی بشمار می‌روند.

مصطفوی  ادامه داد:ستاد انتخابات استان همزمان با ستاد انتخابات کشور کار خودش را از اردیبهشت ماه آغاز کرده است. ستاد انتخابات کشور با شعار "انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی" کارش را آغاز کرده است.

وی گفت:ستاد انتخابات استان ۴ اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانتداری و بیطرفی را در اولویت دارد.

رئیس ستاد انتخابات گفت:معتقدیم همه افراد وظیفه دارند برای مشارکت حداکثری تلاش نمایند. قانون انتخابات باید مورد توجه همه دست اندرکاران باشد. اصل بیطرفی را به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم. برخی افراد که این اصل را رعایت نکرده بودند حذف و افراد دیگری جایگزین شدند. رای مردم بزرگترین امانت دست ماست و ما باید به نحو درست از این امانت صیانت کنیم.

وی بیان کرد:برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، هیات اجرایی، بازرسی و نظارت و نیز کمیسیون رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

مصطفوی افزود:مردم اگر تخلفی مشاهده کردند می توانند به فرمانداران، بخشداران و هیات های مربوطه گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی صلاحیت کاندیداها ستاد انتخابات استان رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایی در مجلس رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت‌ها را آغاز کنند، گفت: در مجلس دوازدهم فراکسیون اکثریت نخواهیم داشت و آرا بین چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح کارشناسانه اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند که بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه ۵ ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد اما قاعدتاً نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کرده و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ اولین فراکسیون با حضور آقای قالیباف خواهد بود که ما نام فراکسیون جمهوری‌خواهان را بر آن گذاشته‌ایم؛ دومین فراکسیون پایداری است که به دنبال حکومت اسلامی هستند؛ سومین فراکسیون مربوط به کسانی است که از شرایط موجود ناراضی هستند و فراکسیون‌های دیگر را قبول ندارند و خود را محور اصلی می‌دانند و به نوعی سوپرانقلابیون در آن حضور دارند و در نهایت فراکسیون چهارم که اصلاح طلبان، مستقلان و ناراضیان وضع موجود که در اقلیت هستند، در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر در مجلس جدید ائتلافی شکل بگیرد، قالیباف رئیس مجلس خواهد ماند اما اگر چنین نشود، افرادی چون آقا طهرانی و حاجی بابایی عهده دار ریاست مجلس خواهند شد و هیئت رئیسه مجموعه‌ای از افرادی خواهد شد که در رقابت‌های سیاسی با هم قرار دارند و ممکن است همین مسئله موجب شود تا رسالت خود را برای حفظ وحدت و انسجام در داخل مجلس حفظ کنند.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس)
  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" با 20 درصد آراء!
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند