Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه‌ای و عمومی سفارت ایران در بلژیک، «غلامحسین دهقانی» سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، صبح سه‌شنبه با «فرانس شونه» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

‌در این دیدار دو طرف ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور، بر وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف برای همکاری و توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌سفیر ایران در بروکسل از بلژیک به عنوان یکی اعضای غیر دائم شورای امنیت و تسهیل‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ یاد کرد که پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های غیر قانونی این کشور، مواضع مثبتی در حمایت از برجام و چندجانبه‌گرایی اتخاذ کرده است.

وی بر ضرورت اتخاذ و حفظ موضع مستقل اروپا تاکید و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشینه روابط خوب دو کشور شاهد توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف باشیم و بلژیک و سایر کشورهای اتحادیه اروپایی برای کاهش تاثیر تحریم‌های غیر قانونی امریکا قدم‌های موثری بردارد.

‌در این دیدار فرانس شونه، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه بلژیک نیز برای دهقانی آروزی موفقیت کرد و بر ضرورت ارتقا روابط و تسهیل همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

‌دهقانی پیش از این مسوولیت‌هایی از جمله معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک را برعهده داشته است.

‌وی همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و سفیر اکردیته نزد کشور لوکزامبورگ را نیز برعهده دارد.

برچسب‌ها برجام اتحادیه اروپا بروکسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا بروکسل برجام اتحادیه اروپا بروکسل جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران در بروکسل اتحادیه اروپا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به‌ منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد. وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجددا خواستار افزایش روابط در تمام سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافقات تاکید کردند.

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیلامیرعبداللهیان به سی‌ان‌ان: جنایات اسرائیل ریشه بحران است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد