Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور ارسال نیرو و تجهیزات به ادلب سوریه را حتی همزمان با گفت‌وگو‌ها میان مسکو و آنکارا درخصوص وضعیت سوریه، ادامه خواهد داد.

امروز سه‌شنبه، مقامات ترکیه برای دومین روز متوالی با مقامات روسیه در مسکو دیدار و درباره تحولات اخیر سوریه رایزنی کردند که به نظر می‌رسد این دیدار نتیجه‌ای در بر نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد با پایان مذاکرات مسکو و آنکارا درباره تنش در منطقه ادلب سوریه، دو کشور پس از خاتمه دور دوم مذاکرات، بار دیگر بر تعهدات خود در چارچوب توافق‌نامه‌های امضا شده در مورد کاهش تنش در منطقه ادلب تأیید کردند.

سخنگوی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، گفت: ترکیه نیرو‌های بیشتری را در ادلب مستقر خواهد کرد.

ابراهیم کالین اعزام بیشتر نیرو و تجهیزات به سوریه را با هدف «دفاع از غیرنظامیان» عنوان کرده و مدعی شد که آنکارا به زودی حملات ارتش سوریه را تلافی خواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: ما به استقرار تجهیزات و نیرو در ادلب برای تضمین امنیت منطقه (ادلب) و غیرنظامیان، ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

چاووش‌اوغلو: درگیری‌ها باید فورا در ادلب به پایان برسد تقویت مواضع ترکیه در ادلب

سخنگوی اردوغان در ادامه اظهارات خود مدعی شد که هرگونه حمله به نیرو‌های ترکیه به شدت پاسخ داده خواهد شد.

کالین در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که هیچگونه تغییری در پست‌های دیده‌بانی ترکیه در سوریه ایجاد نمی‌شود.

استان ادلب سوریه در کنترل طیفی از تروریست‌هاست که «هیئت تحریر الشام» بر آن‌ها تسلط دارد. این گروه تحت هدایت باقیمانده‌های القاعده است.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تحولات سوریه ارتش سوریه ادلب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت گزارش‌های رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه صادرات مهمات و سلاح از ترکیه به فلسطین اشغالی تا ماه ژانویه ۲۰۲۴ ادامه داشته است، صحت ندارد.

پیشتر تعدادی از رسانه‌ها به نقل از اداره آمار ترکیه (TÜİK) گزارش داده بودند آنکارا در ماه ژانویه مواد منفجره، باروت، اسلحه و مهمات رژیم صهیونیستی را تامین کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد در اخبار منتشر شده از «عناوین بندهای مقررات گمرکی شماره ۳۶ و ۹۳» در خصوص مواد منفجره، محصولات آتش بازی، مواد قابل اشتعال، تجهیزات ماهیگیری، قطعات یدکی و لوازم جانبی به عنوان «صادرات سلاح» استفاده شده است و هدف آن «گمراه‌سازی افکار عمومی است و این خبر حقیقت ندارد».

در همین راستا، شرکت صنایع دفاعی وابسته به ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد هیچ‌گونه فعالیتی در چارچوب همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه صنایع دفاعی ندارد.

این شرکت روز سه‌شنبه ضمن تاکید بر رویکرد آنکارا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد خشونت‌های رژیم صهیونیستی در غزه که بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، همچنان ادامه دارد.

همزمان، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گزارش این رسانه‌ها مبنی بر هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «ترکیه همیشه از فلسطین حمایت می‌کند و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی با هدف آسیب رساندن به فلسطین شرکت کند و هیچ همکاری بین وزارت دفاع ترکیه و إسرائیل در زمینه آموزش نظامی، رزمایش و صنایع دفاعی وجود ندارد».

اختلافات دیپلماتیک بین تل آویو و آنکارا پس از آغاز جنگ خونین رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه تشدید شد که طی آن بیش از ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند که اکثریت آنها کودک و زن بودند.

کد خبر 840970 برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تعداد شهدای حملات ارتش اشغالگر در سوریه به ۴۲ نفر افزایش یافت
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد