Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یادداشت اخیر کاخ سفید به کنگره آمریکا نشان می‌دهد قاسم سلیمانی تهدید فوری علیه نیرو‌های آمریکایی نبوده و ترامپ و تیمش برای توجیه حمله هوایی خود به فرمانده سپاه قدس دروغ گفته اند.
به گزارش خرداد ،کاخ سفید ترامپ در یک یادداشت حقوقی رسمی به کنگره منطق حقوقی خود برای حمله پهپادی و ترور قاسم سلیمانی در بغداد را شرح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت دو صفحه‌ای که بعد از مجموعه بهانه جویی‌های کاخ سفید درباره لزوم این سوقصد به کنگره تقدیم شده، تنها توجیهات امنیتی بیان شده است.
در این یادداشت گفته شده: فعالیت‌های قبلی و فعلی سپاه قدس ایران تهدیدی برای آمریکا در عراق است و حمله هوایی علیه سلیمانی با هدف حفظ جان پرسنل آمریکایی و مقابله با اقدامات و طرح حملات آتی ایران علیه نیرو‌ها و منافع آمریکایی در عراق انجام شده است. در ادامه این یادداشت گفته شده: بر اساس بند دو قانون اساسی آمریکا، رییس جمهور کشور به عنوان فرمانده کل قوا این قدرت را دارد که از نیرو‌های نظامی برای حفظ ملت در برابر حملات و تهدید‌ها و همچنین حفظ منافع حیاتی کشور استفاده کند. بند دو قانون اساسی همچنین به رییس جمهور برای استفاده از نیرو‌های نظامی آمریکا علیه ایران که کشور مسئول بسیاری از حملات علیه نیرو‌های امریکایی در منطقه است، اختیار داده است. این یادداشت که به درخواست کمیته امور خارجی کنگره تهیه و ارسال شده است ادعا میکند: هدف از این اقدام حفظ پرسنل نظامی آمریکا و مقابله با ایران در برابر حملات یا حمایت از حملات آتی علیه نیرو‌ها و منافع آمریکایی بوده است. با این کار توانمندی شبکه نظامیان مورد حمایت سپاه قدس و ایران برای اجرای حملات آتی کاهش یافته و به تشدد تنش‌های استراتژیک از سوی ایران و همچنین تهدید علیه منافع آمریکایی خاتمه داده است. این ادبیات نشان گر وجود تردید و ابهام در دولت ترامپ در این روز‌ها و هفته‌های بعد از حمله سوم ژانویه است.ترامپ در آن زمان در جمع خبرنگاران گفته بود: سلیمانی در حال توطئه چینی بود و یک تهدید امنیتی فوری به حساب می‌آمد. در آن زمان رییس جمهور مدهی شده بود ایران چهار سفارت خانه آمریکا را به طور خاص هدف قرر داده است. وزیر خارجه این کشور مایک پمپئو نیز به سی ان ان گفته بود سلیمانی در حال توطئه چینی در منطقه برای اقدامات جدی‌تر و بزرگ تری بود که به کشته شدن صد‌ها نیروی آمریکایی منجر می‌شد. به گزارش نشریه اسلیت زمانی که پمپئو و ترامپ تحت فشار رسانه‌ها برای افشای تهدیدات فوری سلیمانی قرار گرفتند کم کم عقب نشینی کردند و عملا اعلام کردند هیچ تهدید فوری‌ای در کار نبوده است.ترامپ در ۱۳ ژانویه در توییتر خود بار دیگر رسانه‌ها را جعلی خوانده و نوشت: رسانه‌های جعلی و شرکای دموکرات آن‌ها در تلاشند بگویند آیا سلیمانی یک تهدید فوری بوده است. پاسخ یک بله بزرگ است. اما شاید به خاطر گذشته وحشتناک سلیمانی پاسخ این سوال اهمیتی هم نداشته باشد. به گزارش مجله اسلیت، نحوه مدیریت حمله و توجیهات ترامپ برای آن هم جمهوری خواهان و هم دموکرات‌های کنگره را خشمگین کرده است. سنا هفته گذشته به کاهش توانایی ترامپ برای آغاز یک عملیات نظامی علیه ایران رای داد. این حرکت حمایت هر دو حزب را به همراه داشته است. روز پنجشنبه نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرده و به مقامات ارشد ناشناسی در آمریکا، ایران و دیگر کشور‌های خلیج فارس ارجاع داده و بر پایه همان گزارش افشا کرده که ترامپ قصد ایجاد اخلال در مذاکرات ایران و متحدان عربی آمریکا در منطقه را داشته و ترور سلیمانی نیز در راستای همین استراتژی ان‌ها بوده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، قاسم سلیمانی حامل پیامی برای عربستان بوده و ترور او با هدف ایجاد اخلال در مذاکرات ایران و عربستان انجام شده است. در پی ترور سلیمانی نشست ویژه‌ای در پارلمان عراق برگزار شد و در این نشست عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد سلیمانی حامل پیامی از سوی ایران برای عربستان برای کاهش تنش بین دو کشور بوده است.
برچسب ها: کاخ سفید ، ترامپ ، ترور قاسم سلیمانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کاخ سفید ترامپ ترور قاسم سلیمانی ترور قاسم سلیمانی منافع آمریکایی علیه نیرو ها تهدید فوری رییس جمهور حملات آتی سپاه قدس رسانه ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

همسر شهید مهدی منتظر قائم با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید، گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ صدیقه مدرسی، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با تبیین جنایت‌های استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیان کرد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

مدرسی گفت: خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر می‌گوئیم و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

همسر شهید مهدی منتظر قائم تأکید کرد: عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان‌الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید و باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 747576

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد