Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@03:15:34 GMT

آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۹۷۰۷

آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد

آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد و به این ترتیب نخستین سهم صنعتی انگلیس امروز در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) امروز تحویل داده شد.

آنتن ارتباطات بخشی از محموله کالا‌هایی است که توسط فضاپیمای باری سیگنوس به مدار زمین رفته است؛ این آنتن رادیویی فضانوردان را قادر می‌سازد با سرعت باند پهن با دانشمندان و خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تجهیزات در مدت زمان چند هفته به قسمت بیرونی ماژول ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهد شد؛ این امر باید به طور قابل ملاحظه‌ای ارتباطات رادیویی را بهبود ببخشد.

دیوید کنیون، مدیر عامل MDA انگلیس در آکسفوردشایر گفت: این ماهواره‌ها برای استفاده ایالات متحده در اولویت قرار دارند.

اگرچه انگلیس یکی از امضا کنندگان اصلی معاهده سال ۱۹۹۸ برای ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده، ولی تاقبل تحویل این آنتن رادیویی اقدامی برای این ایستگاه انجام نداده بود.

در واقع، تقریباً ابتدا از پروژه دور شد و ترجیح داد بودجه فضایی خود را در مناطق دیگر و برای اکتشافات فضایی متفاوت بگذراند.

آنتن رادیویی جدید این قابلیت را دارد که ویدئو، صدا و داده را به زمین منتقل کند؛ «جورج مارو»، مدیر اجرایی مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا می‌گوید: «شبکه‌های ارتباطی ناسا در تمامی ماموریت‌های ما نقش محوری ایفا می‌کنند. با استفاده از این ارتباطات دسترسی به داده‌های ماموریت‌های فضایی ممکن می‌شود».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری ایستگاه فضایی انگلیس ایستگاه فضایی بین المللی فضانوردان ارتباطات رادیویی ایستگاه فضایی بین المللی آنتن رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود

مجموعه طنز «نون خ ۵» در ۲۴ قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی امیر وفایی از ۱۵ فروردین ماه امسال به روی آنتن شبکه یک سیما رفت و پخش این سریال تا جمعه ۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

با پایان سریال، بخش‌هایی از پشت صحنه «نون خ»، شنبه و یک شنبه ۸ و ۹ در دو قسمت اردیبهشت پخش خواهد شد.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی و ... از بازیگران «نون خ ۵» هستند.

سریال «نون خ ۵» هرشب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • ببینید | اشک و بغض حمید محمدی هنگام خواندن یک خبر بد روی آنتن زنده
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • روحینا به روی آنتن می رود
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ‌از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات