Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه اخلاق نیک مرد سبب می شود انگیزه زن نسبت به زندگی مشترک بیشتر شود، گفت: سعه صدر و تحمل بالا در برابر تلخی ها و ناملایمات زندگی مشترک امری مهم و تعیین کننده در پایداری زندگی مشترک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید مهدی واعظ موسوی» شامگاه(۲۹ بهمن) در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کاروان از بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی با بیان اینکه آغاز زندگی مشترک اغلب با کمبودها و محدودیت هایی همراه است که صبر و تحمل بالا و کاهش توقعات زوج های جوان را می طلبد، گفت:در بین نسل حاضر که عموما در خانواده هایی مرفه و کم جمعیت تر از نسل های گذشته( مانند دهه ۵۰ و ۶۰) رشد یافته اند و کمتر با چالش‌ها و مسائل زندگی مواجه بوده اند، قبول مسئولیت ها و خدمات دهی که جزء لاینفک زندگی مشترک است، غالباً سخت و همراه با مقاومت هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: در عین حال این جوانان باید بدانند که پذیرش این مسئولیت ها و تعهدات در زندگی مشترک، همان پلکانی است که آنان را در مسیر رشد و تعالی به پیش می برد.

 

وی برخورداری از سعه صدر و تحمل بالا در برابر تلخی ها و ناملایمات زندگی مشترک را امری مهم و تعیین کننده در پایداری زندگی مشترک دانست و افزود: زوج هایی که مایل هستند صبر و تحمل شان بیشتر شود باید احساس بی نیازی را در خود تقویت کنند؛ البته این به معنای عدم نیاز به همسر نیست بلکه تقویت حسی است که بیش از وابسته کردن فرد به همسر، ضرورت درک کردن او را گوشزد می کند.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)خاطرنشان کرد: سه نکته ای که مردان باید درخصوص همسران خود همواره مد نظر داشته و در رابطه با آن سخت گیری نکنند عبارتست از عدم امرو نهی و پرهیز از بحث و مشاجره درخصوص مسائل مختلف؛ مرد باید تا حد ممکن با همسرش موافق باشد و با این گمان که مدیریت خانه با مرد است تحکّم و زورگویی نداشته باشد.

 

این کارشناس مسائل خانواده برخورداری از اخلاق حسنه و حُسن معاشرت را از دیگر نکات مهم برای مردان برشمرد و گفت: اخلاق نیک مرد در خانواده سبب می شود انگیزه و تعهد زن نسبت به زندگی مشترک بیشتر شود زیرا این ویژگی زنان است که اگر یک قدم برای آنان برداشته شود به پاس آن چندین قدم بر خواهند برداشت و محبتی را که دریافت می کنند به شکلی مضاعف به مخاطب خود بر می گرداننند.

 

وی دلبری کردن و اظهار علاقه به زنان را نیز از دیگر نکات قابل توجه در مردان معرفی و تصریح کرد: اظهار علاقه می تواند به شکل هایی مختلفی از جمله آراستگی ظاهر مرد و لطافت در رفتار و کلام او بروز یابد.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی سه نکته مهم را نیز به زنان جوان گوشزد نمود و گفت: با توجه حساسیت مردان به روابط همسرشان با نامحرم، لازم است خانم هاروابطشان را با افراد نامحرم مدیریت کنند و به گونه ای رفتار نکنند که اطمینان قلبی مرد از آنان سلب شود.

 

وی افزود: تکریم و حفظ حرمت مرد در خانواده از دیگر موضوعاتی است که زنان باید نسبت به آن اگاه باشند و با اطاعت پذیری از او جایگاه و اقتدار او را حفظ کنند زیرا حفظ این جایگاه به شدت در افزایش تعهد و کارایی مرد در خانواده موثر است همچنین زنان باید همچون مردان عشق ورزی و دلبری کردن را بلد باشند و اصطلاحا زن مظهر ناز و مرد مظهر نیاز باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی زندگی پایدار ازدواج دانشجویی حجت الاسلام واعظ موسوی پایداری زندگی مشترک زندگی مشترک مرد در خانواده تحمل بالا بیشتر شود امری مهم سعه صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک در بخش بانوان، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

با اتمام پیکارهای بخش بانوان این رقابت‎ها، نتایج به شرح زیر اعلام شد:

*وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱.فائزه ابراهیمی از خراسان شمالی
۲.عسل کلامی از سمنان
۳. زهرا باغچقی از خراسان شمالی و یاسمین رضائیان از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۵۲- کیلوگرم:
۱.لیلا سیاهوشی از همدان
۲.آرزو سلیمی از چهارمحال و بختیاری
۳.زهرا سکاکی از مازندران و حدیث باغچقی از خراسان شمالی (سوم مشترک)

*وزن ۵۷- کیلوگرم:
۱.طاهره آذرپیوند کهگیلویه و بویراحمد
۲.نسرین رحمانی خراسان رضوی
۳.سیده دینا امامی از اصفهان و زهرا جعفریان از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۶۳- کیلوگرم:
۱.پردیس عیدی‌وندی از اصفهان
۲.فریبا عاقلی از خراسان رضوی
۳.راضیه بهادری از لرستان و زهرا مظفری چهارمحال و بختیاری (سوم مشترک)

*وزن ۷۰- کیلوگرم:
۱.دنیا آقایی از سمنان
۲.آتنا حسینعلی‌زاده از هرمزگان
۳.سارگل امیدوندچالی از مازندران و زینب جلالوند از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۷۸- کیلوگرم:
۱.صبا کرمعلی از همدان
۲.ریحانه گیلانی از هرمزگان
۳.الهه باغچقی از خراسان شمالی و عاطفه یوسفی از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۸۷- کیلوگرم:
۱.حانیه وحدانی از خراسان شمالی
۲.فاطمه براتی بریمانلو از چهارمحال و بختیاری
۳.فاطمه قیطاسی از کرمانشاه و زهرا امیدی حسین آبادی از هرمزگان 

*وزن ۸۷+ کیلوگرم:
۱.فاطمه برمکی از مازندران
۲.مهساعرب از مازندران
۳.مریم رستمی از خراسان شمالی و هانیه عاشوری از قم

در بخش تیمی، خراسان شمالی مقام نخست را به دست آورد. استان همدان در رده دوم جای گرفت و مقام سوم این پیکارها به سمنان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!
  • «مهمانی» و «مردان آهنین» در تلوبیون پیشتاز شدند