Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه در اولویت بندی ملاک های یک همسر مناسب همواره ایمان و اخلاق بر مسائل مادی اهمیت بیشتری دارد، گفت: مهرورزی و محبت متقابل همسران کلید موفقیت در زندگی مشترک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید حسین حسینی قمی» شامگاه(۲۹ بهمن) در جمع زوج های دانشجوی شرکت کننده در بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی گفت، از مهرورزی و محبت متقابل همسران به عنوان کلید موفقیت آنان در زندگی مشترک یاد کرد و با اشاره به زندگی سراسر مهر و محبت امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: امام علی(ع) به رغم همه تنگناهای مالی و فشارهای زندگی، همواره می فرمودند وقتی به منزل برمی گردم با دیدن زهرا(س) همه غم ها و اندوه ها از خاطرم می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) از ایشان سوال کردند فاطمه چگونه همسری است؟ پاسخ دادند: «بهترین همراه در مسیر عبادت خداوند»؛ در واقع این پاسخ امام(ع) نشان از مهر و محبتی دارد که اساس این زندگی مشترک را پایدار و متعالی ساخته و بیانگر اهمیت مهرورزی و محبت در استحکام و اعتلای زندگی مشترک است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی اهمیت رعایت ادب و احترام متقابل در زندگی زناشویی را متذکر شد و خطاب به زوج های جوان تاکید کرد: سعی کنید همین شور و علاقه ای را که در اوایل ازدواج و زندگی مشترک دارید برای سال های بعد نیز حفظ کنید و همین اظهار علاقه ها و صحبت های عاشقانه ای که اکنون در ارتباطات شما پررنگ است تا پایان عمر، چاشنی زندگی پُر فراز و فرودتان باشد.

 

وی با بیان اینکه در اولویت بندی ملاک های یک همسر مناسب همواره ایمان و اخلاق بر مسائل مادی اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: اگر مردی با اخلاق و با ایمان است اما توان مالی کمی دارد این نباید در چشم همسر او ضعف تلقی شده و مورد سرزنش قرار گیرد زیرا بسیاری از این مسائل مالی در گذر زمان حل خواهد شد اما آنچه تغییر آن سخت و چه بسا غیرممکن خواهد بود، اخلاق و ایمان فرد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه هدیه دادن را یکی از بهترین راه های قدردانی شوهر از زن و تقویت انگیزه او در زندگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: مردان تا آنجا که می توانند برای بودن با همسر خود وقت بگذارند و به آنان توجه کنند؛ پیامبر اکرم(ص) در این خصوص می فرمایند: اینکه مرد برای خانواده اش وقت می گذارد و کنار آنان است ثوابش بیشتر از اعتکاف در مسجد است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی در عین حال یادآور شد: بودن مرد در جمع خانواده نباید همراه با بداخلاقی و رفتارهای آزار دهنده باشد بگونه ای که افراد خانواده با حضور او احساس راحتی و امنیت خاطر نداشته باشند؛ رسول اکرم (ص) در این رابطه می فرمایند: کسی که بیرون منزل خوش اخلاق باشد و در داخل منزل با خانواده اش بداخلاقی کند منافق است.

 

وی شاکر بودن و نگاه به داشته ها در زندگی مشترک را نیز مهم و قابل توجه دانست و افزود: عدم قدردانی و رضایت از داشته ها، روابط زوجین را سرد و زمینه‌ی چالش های مهمی مانند طلاق عاطفی را فراهم می کند که پیامدهای آن می تواند تهدید جدی برای زندگی مشترک باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی زندگی مشترک اخلاق و مهرورزی ازدواج دانشجویی حجت الاسلام حسینی قمی زندگی مشترک زندگی مشترک کلید موفقیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضائیه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی مانند در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه، افزود: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضائی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

دادستان کشور گفت: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

موحدی آزاد به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضائیه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضائی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه در دستور کار است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

کد خبر 747699

دیگر خبرها

  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • عزت ایران با ایمان
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد