Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@16:58:26 GMT

رایزنی شبانه کردها و اهل سنت در مورد کابینه علاوی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۵۲۴

رایزنی شبانه کردها و اهل سنت در مورد کابینه علاوی

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد الکربولی» ساعتی پیش در صفحه توئیتر نوشت که «اکنون در خانه رییس مجلس الحبوسی گروه های اتحاد نیروهای ملی، همه احزاب کرد و ائتلاف نیروهای اهل سنت گرد هم آمده اند تا به موضع واحد و مشخص درباره کابینه نخست وزیر جدید دست یابند.»

وی نوشته که این یک جلسه «مینی مجلس» (مجلس کوچک) با روحیه ای میهن پرستانه و مسوولانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی یکشنبه هفته جاری اعلام کرده بود که کابینه نزدیک به تکمیل شدن است و وی وزیران خود را از میان مستقل ها، افراد متخصص و به دور از نفوذ احزاب انتخاب کرده است.

برخی خبرها حاکی است که کابینه علاوی اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده برای رای اعتماد به مجلس معرفی می شود.

کردها و نیروهای اهل سنت عراق خواستار گنجاندن وزرای پیشنهادی خود در کابینه هستند امری که به نظر می رسد با مخالفت علاوی مواجه شده است.

جبهه سیاسی مخالف کابینه علاوی را شامل سه گروه کرد (احزاب دمکرات، اتحادیه میهنی و تغییر) به علاوه ائتلاف قوا و الوطنیه ذکر کرده اند.

الحلبوسی و بارزانی یکشنبه گذشته در اربیل تاکید کردند که دولت جدید علاوی باید دربرگیرنده و انعکاس دهنده همه قومیت ها و مذاهب عراق باشد و منجر به افزایش مشارکت ملی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد علاوی کابینه عراق مقتدی صدر کابینه علاوی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه ایرلند به منطقه غرب آسیا با هدف تلاش برای آتش بس و توقف جنگ و حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی خبر داد.

پایگاه خبری «بی ای مدیا» انگلیس اعلام کرد که «مایکل مارتین» به زودی با هدف رایزنی برای آتش فوری در نوار غزه و توقف جنگ ضد مردم مظلوم نوار غزه با سفر به غرب آسیا با مقامات مصر و اردن دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه ایرلند که همزمان معاون نخست وزیر دولت ایرلند نیز است در سخنانی هدف از سفر به منطقه غرب آسیا را تلاش برای رایزنی با هدف متوقف کردن «جنگ وحشیانه» در اوضاع شکننده و ناآرام روزافزون در خاورمیانه توصیف کرد.

مایکل مارتین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید اجازه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه را بدهد، گفت که اتحادیه اروپا برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند.

کد خبر 6085974

دیگر خبرها

  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است