Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@18:12:42 GMT

چراکاهش میل جنسی ایجادمیشود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۵۴۴

کاهش میل جنسی مشکلی است که امکان دارد در زنان و مردان رخ دهد، البته دلایل مهمی وجود دارد که تاثیرات بسیار در کاهش میل جنسی دارند. ناطقان: کاهش میل جنسی در زن و مرد دلایل ریشه یابی شده ای دارد که با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی ایجاد می شوند. دلایل کاهش میل جنسی را در خود بیابید و به سراغ درمان سرد مزاجی و بی میلی جنسی خود بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میل جنسی در زنان و مردان با افت و خیزهایی همراه است که گاهی بدون آنکه زوجین علت را بدانند دچار کاهش شدید میل جنسی می شوند. اگر شما از کاهش میل جنسی رنج می برید علت را ریشه یابی کنید و به سراغ درمان بروید . در این بخش از سلامت جنسی به چند مورد و دلیل اصلی کاهش میل جنسی زنان و مردان خواهیم پرداخت.

نگرانی و تشویش از دلایل کاهش میل جنسی

نگرانی در مورد این که نتوانید در رابطه جنسی خود موفق عمل کنید، برقراری این رابطه را برایتان مشکل تر می سازد. نگرانی در مورد سایر ابعاد زندگی نیز برعملکرد جنسی شما تاثیر گذار است. نگرانی شما به هر دلیلی باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلی گرفتار می سازد که نتیجه آن اختلال در زندگی جنسی و رابطه عاطفی می باشد.استرسی که در خانه و محل کار دارید می تواند بر تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارد. سعی کنید راههای غلبه بر آن را بیاموزید. اول از همه از خودتان سپس از مشاور یا پزشک کمک بگیرید.

علت کاهش میل جنسی

خستگی زیاد موثر در کاهش میل جنسی

یک دلیل مهم و اصلی کاهش میل جنسی این است که شما بیش از حد درگیر کار و مشکلات هستید و دیگر از لحاظ روحی و جسمی توانایی و نیاز را در خود احساس نمی کنید.

کاهش میل جنسی یکی از عوارض میانسالی

اضافه وزن و چاقی عملکرد جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان چاق ترشح هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون کاهش یافته و تمایلات جنسی و نعوظ با اختلال روبرو می شوند. همچنین چاقی در اغلب موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شریان ها نیز همراه است که در این حالت جریان خون در دستگاه تناسلی مردان کاهش می یابد و نعوظ را با اختلالاتی روبرو می سازد.



کاهش میل جنسی با عدم اعتماد به نفس

وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملا مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می دهد.

کمبود تستوسترون از دلایل کاهش میل جنسی

هورمون تستوسترون با تمایلات جنسی شما رابطه مستقیم دارد. هنگامی که مردان پا به سن می گذارند، سطح هورمون تستوسترون آنها کاهش می یابد. اگر چه این مورد در تمام مردان صدق نمی کند اما تعداد زیادی از آنها این گونه اند.



کاهش میل جنسی با مصرف داروهای مختلف

برخی از داروها به دلیل ایجاد تغییرات در مکانیسم کلی بدن به خصوص در زمینه ی رفع درد و افسردگی و کاهش فشار خود موجب سردی و کاهش میل جنسی شما می شود. داروهایی که موجب کاهش میل جنسی می شوند شامل داروهای فشار خون - داروهای ضد افسردگی و اعصاب و داروهای شیمی درمانی می باشند.

استفاده ی زیاد از تکنولوژی سبب کاهش میل جنسی می شود

غرق شدن در دنیای شبکات اجتماعی و گوشی تلفن همراه و.. شما را رفته رفته به یک سرد مزاج تبدیل می کند. این نتیجه بعد از تحقیقات روی 150 زوج در اروپا به دست آمده است.

سرد مزاجی

الکل موثر در کاهش میل جنسی

یک جمله ی معروف در مورد مصرف الکل در میان پزشکان اروپایی وجود دارد که می گویند شما می خورید و می بازید. مضرات مشروبات الکلی بسیارند که برای زوجین بدترین آنها بعد از ایجاد ناباروری کاهش میل جنسی است.

بچه داری یکی از علت های کاهش میل جنسی

اگرچه بچه داری تمایلات جنسی را کاهش نمی دهد اما زمانی برای برقراری رابطه زناشویی باقی نمی گذارد. شاید شما زمان طولانی را صرف رسیدگی به کودکتان بکنید و برای رفع نیازهای آنها از حد بگذرید و برسید به سرد مزاجی و کاهش میل جنسی.



کاهش میل جنسی با دوچرخه سواری بیش از حد

درست است که دوچرخه سواری یک ورزش مفید است اما باید بدانید که زندگی جنسی شما با دوچرخه سواری های طولانی مدت در خطر است.

اختلال نعوظ از دلایل کاهش میل جنسی

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، همیشه از داشتن رابطه جنسی هراس دارند. اما نگران نباشید، این بیماری قابل درمان است.
برچسب ها: کاهش ، میل جنسی ، ناطقان ، زنان ، خانواده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش میل جنسی ناطقان زنان خانواده دلایل کاهش میل جنسی دلایل کاهش میل کاهش میل جنسی کاهش میل جنسی دوچرخه سواری تمایلات جنسی زنان و مردان میل جنسی جنسی شما رابطه جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود...

عصر ایران - اگر مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستید، قطعا قند خون مسئله ای است که همواره در ذهن خود با آن دست و پنجه نرم می کنید. از طرفی حتی اگر دیابت هم نداشته باشید، نوسانات شدید قند خون می تواند شما را از حالت پرانرژی به بی حالی و گرسنگی برساند. یقینا چنین تجربه ای برای هیچ کس جالب نیست.

اگر چیزی به سادگی یک پیاده روی کوتاه پس از صرف غذا به حفظ قند خون شما کمک کند چه؟ شاید متعجب شوید اما تحقیقات نشان می‌ دهند که پیاده‌ روی بعد از غذا خوردن می‌ تواند این کار را برای شما انجام دهد! علاقه مندان با مراجعه به وب سایت کلینیک کلیولند می توانند به اطلاعات کامل مرتبط با این موضوع دسترسی یابند.

چه چیزی باعث افزایش قند خون می شود؟

بدن کربوهیدرات هایی را که مصرف می کنیم به قند (گلوکز) تبدیل می کند. زمانی که همه چیز به خوبی کار کند، پانکراس به ترشح انسولین خواهد پرداخت. این هورمون گلوکز را به سلول های ما منتقل می کند و در ادامه بدن می تواند از آن برای تولید انرژی استفاده کند. اما در صورتی که این مسیر دچار مشکل شود، با احتمال افزایش قند خون مواجه خواهیم شد.

به طور معمول دو مورد اصلی باعث ایجاد هیپرگلیسمی مشکل ساز (قند خون بالا) می شوند:

- پانکراس انسولین کافی تولید نمی کند: بدون انسولین کافی، گلوکز در جریان خون باقی می ماند و سطح گلوکز را بالا می برد. این مشکل فاکتور تشخیصی اصلی دیابت نوع 1 است، اما اغلب در دیابت نوع 2 نیز دیده می شود.

- بدن انسولین تولید می کند اما نمی تواند به درستی از آن استفاده کند: این مشکل مقاومت به انسولین نامیده می شود و منجر به افزایش سطح گلوکز در خون خواهد شد. علاوه بر این به طور معمول در دیابت نوع 2 نقش دارد، اما در دیابت نوع 1 نیز رخ می دهد.

اما چرا قند خون بالا اهمیت زیادی دارد؟ با گذشت زمان، قند خون بالا باعث آسیب عروق خونی می شود. رگ های خونی آسیب دیده خود منجر به عوارض جدی می شوند، از جمله:

- رتینوپاتی مرتبط با دیابت که می تواند باعث نابینایی شود

- نفروپاتی مرتبط با دیابت که می تواند منجر به نارسایی کلیه شود

- حمله قلبی

- آسیب عصبی (نوروپاتی)

- سکته

فواید پیاده روی پس از صرف غذا

پیاده روی فواید زیادی برای سلامتی دارد. این فعالیت فیزیکی ساده بعد از غذا خوردن می تواند منحصرا در راستای کنترل سطح قند خون مفید واقع شود.

بعد از غذا، سطح گلوکز خون بالا می رود (حتی اگر دیابت نداشته باشید). سطح قند خون حدودا 30 تا 90 دقیقه بعد از غذا به بالاترین حد خود می رسد. این افزایش یک پاسخ طبیعی به غذا خوردن است و غالبا نگران کننده نیست مگر اینکه سطح گلوکز خیلی بالا برود یا در سطح ناسالم باقی بماند.

با استناد به مقاله ای معتبر که از طریق انتشارات اسپرینگر قابل دست یابی است، یک پیاده روی کوتاه بعد از صرف غذا می‌ تواند:

- از بالا رفتن گلوکز خون در مقایسه با حالت نشسته پس از صرف غذا جلوگیری ‌کند

- سطح انسولین را ثابت نگه دارد

هر فعالیتی برای گلوکز خون مفید است. ورزش به سرعت روی قند خون تاثیر می‌ گذارد، اغلب در عرض چند دقیقه. همچنین با گذشت زمان، فعالیت بدنی به سیستم کلی بدن کمک می کند تا به طور موثرتری از انسولین استفاده کند و مقاومت به انسولین را که اغلب در دیابت مشاهده می کنیم، کاهش دهد.

این مطالعه نشان می دهد که تنها دو تا پنج دقیقه پیاده روی بعد صرف غذا می تواند قند خون را به طور نسبی پایین بیاورد. اما باید توجه داشته باشیم که این یک راه حل جادویی برای دیابت نیست. پیاده روی بعد از غذا یک عادت عالی است که برای کنترل سطح قند خون مفید است، اما مدیریت دیابت هرگز به همین یک فاکتور خلاصه نمی شود.

حواستان به افت قند خون باشد!

متخصصین هشدار می دهند که فعالیت فیزیکی بیش از حد در عین حال می تواند خطرات خاص خود را داشته باشد. اگر برای کاهش قند خون خود دارو مصرف می کنید، ورزش می تواند آن را پایین تر بیاورد. افت قند خون یا همان هیپوگلیسمی می تواند  وضعیتی خطرناک را رقم بزند.

هرچند بعید است که یک پیاده روی کوتاه مدت باعث هیپوگلیسمی شود، اما یک تمرین سخت با احتمال بیشتری می تواند به این شرایط منتهی شود. از این رو پزشکان توصیه می کنند: "همیشه سطح گلوکز خون خود را بدانید." زمان بندی ورزش نیز امری کلیدی است. هر زمان که ورزش می کنید، سطح گلوکز خود را قبل و بعد از فعالیت بررسی کنید. میزان گلوکز خون کمتر از 70 میلی گرم در دسی لیتر معمولا در محدوده هیپوگلیسمی قرار داده می شود. در مقابل قبل و حین ورزش، هدف گذاری برای سطح گلوکز خون نزدیک به 100 میلی گرم در دسی لیتر ممکن است گزینه مطمئن تری به شمار رود.

اگر طی بررسی انجام شده مشخص شد که سطح قند خون شما افت کرده است، مقداری کربوهیدرات سریع الاثر مصرف کنید تا سطح گلوکز خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، یک فنجان کوچک آب میوه بنوشید یا یک قاشق عسل بخورید. 

راه های دیگر برای کنترل قند خون

اگر مبتلا به دیابت هستید، پایبندی به عادات سالم بخش مهمی از فرآیند نگه داشتن گلوکز خون در محدوده هدف است. این مسئله حتی اگر برای کنترل قند خون خود دارو مصرف می کنید نیز صادق است.

عادات سالم برای مدیریت قند خون در محدوده طبیعی عبارت اند از:

- تغذیه سالم

- ورزش منظم

- مدیریت استرس

اگر دیابت دارید، بخش حیاتی مدیریت گلوکز خون آگاهی از سطح همیشگی آن است. به همین دلیل است که بررسی مکرر قند خون اهمیت بسیار بالایی دارد.

محدوده گلوکز خون هدف شما بستگی به آخرین زمان مصرف غذا توسط شما دارد. برای بزرگسالان مبتلا به دیابت، سطوح هدف معمولی قند خون عبارت اند از:

- 80 تا 130 میلی گرم در دسی لیتر قبل از غذا خوردن

- کمتر از 180 میلی گرم در دسی لیتر یک تا دو ساعت پس از شروع وعده غذایی

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: از قند خون و پایین و بالای آن بیشتر بدانید!

دیگر خبرها

  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود...