Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:36:21 GMT

دولت وفاق ملی لیبی مذاکرات آتش بس را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۷۱۰

دولت وفاق ملی لیبی مذاکرات آتش بس را تعلیق کرد

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از دیلی صباح، دولت وفاق ملی لیبی اواخر روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» و ارتش ملی لیبی به شهر طرابلس گفتگو‌های آتش بس را به حالت تعلیق در می‌آورد.

در همین ارتباط، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که شهر بندری طرابلس روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت وفاق ملی لیبی مدعی است که شبه نظامیان وفادار به حفتر مسئول این حمله بوده اند. در این میان، فرودگاه میتیگا نیز به دفعات مورد حمله شبه نظامیان وابسته به ارتش ملی لیبی و تحت رهبری ژنرال حفتر قرار گرفته است.

از اوایل آوریل گذشته، نیرو‌های وفادار به ژنرال حفتر کارزاری برای تصرف طرابلس آغاز کرده اند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده درگیری‌ها میان دو طرف تاکنون بیش از یکهزار کشته و حدود ۵۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب طرابلس لیبی دولت وفاق ملی لیبی مذاکرات آتش بس غسان سلامه قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سالگی جنگ داخلی سودان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.
درگیری میان نیرو‌های واکنش سریع ژنرال حمیدتی و نیرو‌های ژنرال عبدالبرهان فرمانده ارتش در این روز آغاز شد یک سال بعد در غیاب اراده بین المللی، نتیجه‌ای جز ویرانی و بدبختی برای سودان حاصل نشده است و نخست وزیر سابق سودان، عبدالله حمدوک، خطاب به طرفین خصومت، از آنها می‌خواهد به درگیری‌ها پایان دهند.
به گزارش سازمان ملل حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۵ میلیونی سودان آواره شده اند و کشور در آستانه قحطی قرار دارد. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، درباره بحران انسانی هشدار می‌دهد. وی گفت: در زمانه‌ای که جهان با بحران‌های متعدد روبروست، کمک به سودان به حداقل رسیده و تنها ۱۷ درصد کمک تصویب شده سازمان بهداشت جهانی به این کشور، تامین مالی شده است. 
برنامه جهانی غذا نیز از به زانو درآمدن مردم سودان می‌گوید. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، دستکم ۵ میلیون سودانی در ماه‌های آینده دچار بحران غذایی فاجعه بار می‌شوند. تد شعبان معاون مدیر کل یونیسف نیز از این وضعیت گلایه می‌کند. وی گفت: از جنگ سودان صحبتی نمی‌شود، سودان فراموش شده است. ۲۰ سال قبل در جریان جنگ دارفور، اینگونه نبود. اما الان فقط شاهد سکوت هستیم. 
یک سال بعد از شروع جنگ داخلی، هیچ تماس امیدبخشی میان ژنرال عبدالبرهان و ژنرال حمیدتی برقرار نیست و سودان همچنان رنج می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
۱. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان
۲. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی
۳. تد شعبان، معاون مدیر کل یونیسف

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • ژنرال سابق صهیونیستی: کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی در حال غرق شدن است
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • تهدید حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی