Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:21:19 GMT

رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۲۵۰

رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است.

فریدون همتی شب گذشته(۲۹ بهمن ماه) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به روند تولید استان طی ۱۰ ماهه سال جاری، عنوان کرد: در این مدت مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان صادرات محصولات تولیدی استان نیز در سال جاری از نظر وزنی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده رونق تولید و صادرات در استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان با اشاره به بخشنامه بخشش سود و جرایم تسهیلات بانکی واحدهای فعال در امر تولید، تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده از سال ۹۳ به واحدهای تولیدی مشمول این قانون می شود و بنگاه‌های تولیدی تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا برای بخشش سود و جرایم مربوط به تسهیلات خود اقدام و مراجعه کنند و این امر کمک و مشوق خوبی برای این واحدها خواهد بود.

همتی به بررسی مسائل سرمایه‌گذاران در این نشست اشاره کرد و گفت: مشکلات دو واحد هتل در حال ساخت در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز برای رفع مشکل آنها داشتیم تا آنها نیز به ظرفیت جدیدی برای گردشگری در هرمزگان تبدیل شوند.

وی در ادامه خواستار فعال شدن سامانه صدور مجوز و رصد طرح های سرمایه‌گذاری در هرمزگان شد و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان باید به این سامانه متصل باشند تا پس از ثبت درخواست سرمایه‌گذاران، به سرعت روند صدور مجوزها انجام و همچنین وضعیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز از این طریق مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان هرمزگان ۱۰ ماهه سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر