Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با اعلام رسمی اسامی نامزد‌های انتخابات مجلس، زنگ تبلیغات رسمی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که چند روزی آغاز شده و و روزهای پایانی خود را به سر می برد

 نامزد‌هایی که پیش‌تر در فضای مجازی زیرپوستی تبلیغات می‌کردند، به جمع نامزد‌هایی پیوستند که تبلیغات قبل از تبلیغات رسمی را بی محابا در هفته‌های قبل شروع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان آغاز تبلیغات رأی دهندگان در لابلای شعار‌ها و سخنرانی‌های نامزد‌ها به دنبال برنامه می‌گردند و در لابلای عکس‌های تبلیغاتی و فهرست سمت‌های قبلی به دنبال سابقه عملکرد‌های مثبت و موفق آن‌ها هستند.


نامزدها، طرفداران و منتقدانشان

«آقای نماینده، مشکلات خیلی واجب‌تر از فیبر نوری و اینترنت تو روستا‌ها هست مثل آب خوردن که خیلی‌ها از داشتنش محرومند اونارو...»

این کامنت یک مخاطب زیر پست شبه تبلیغاتی در صفحه یک نامزد انتخابات در حوزه بیرجند درمیان و خوسف بود. کامنت‌ها این روز‌ها تبدیل شده اند به مکان ارتباط با نامزد‌ها. نامزد‌هایی که برخی از آن‌ها زحمت پاسخ دادن به کامنت‌ها را به خود می‌دهدند.

در برخی کامنت‌ها هم طرفداران نامزد‌ها میزان اعتماد خود به نامزدشان را بیان می‌کنند: «.. واقعا انسان باهوش و پرتلاش و دانشمندی هستند. کاش بجای آقای ظریف ایشان وزیر خارجه بودند تا وزارت خارجه به جایگاه اصلی و عزتمندانه خود باز می‌گشت.»

بالای بسیاری از صفحات تبلیغات انتخاباتی هم نوشته:... این پیج توسط هواداران اداره می‌شود و هیچ گونه ارتباطی به ایشان ندارد...

فضای مجازی هر چند امکان ارتباط نامزد‌ها را با رأی دهندگان زیاد کرده فضای جذابی را هم در اختیار تخریب کنندگان قرار داده. یک امام جماعت در صفحه شخصی خود نوشته که صفحه دیگری به اسم او درست شده و دارند با اسم او یک نامزد را تخریب می‌کنند.

فهرست باید منهای برنامه

فهرست «باید»‌ها و «نباید»‌ها همچنان در پست‌های شبه تبلیغاتی زیاد است. از ارائه برنامه برای رسیدن به این باید‌ها و دور شدن از نباید‌ها کمتر اثری دیده می‌شود: «در جامعه از هیچ طیفی نباید غفلت کرد. توسعه نامتوازن، به شدت آسیب زا می‌شود. وقتی در بعضی از شهر‌ها صرفاٌ به توسعه اقتصادی توجه شود، فرهنگ به فراموشی سپرده می‌شود و آسیب‌های اجتماعی فوران می‌کند. وقتی به سیاست بیش از اقتصاد توجه شود، معیشت مردم به خطر می‌افتد و نارضایتی‌ها افزایش می‌یاید..»

کلاس اقتصاد ده روز مانده به انتخابات

صفحات فضای مجازی برخی نامزد‌ها هم تبدیل به کلاس درس اقتصاد شده گاهی با پیوست بومی گاهی بدون پیوست بومی:

"اقتصاد دانش بنیان"، اقتصاد کمیابی منابع نیست، بلکه اقتصاد فراوانی منابع است، چون بر خلاف بسیاری منابع که در هنگام‌مصرف مستهلک می‌شوند، اطلاعات و دانش که اساس اقتصاد دانش پایه است، بار‌ها می‌تواند مصرف شود و اتفاقا هرچه بیشتر مصرف شود، بیشتر رشد می‌کند.

این نوع اقتصاد از جنس ایده‌ها است و لذا ارزش محصولات و خدمات در اقتصاد دانش پایه می‌تواند برای افراد مختلف در زمان‌ها و مکان‌های مختلف ارزش متفاوتی داشته باشد.

دعوت همزمان نامزد‌ها به مسجد

فعالان فرهنگی مذهبی یک مسجد در بیرجند از طریق فضای مجازی اعلام کردند که از چند نفر از نامزد‌های انتخابات که به نسبت دیگر نامزد‌ها سرشناس‌تر به نظر می‌رسند دعوت کرده در یک جلسه همزمان در مسجد محل شان حاضر شوند.

هنوز درباره رد یا قبول این دعوت از طرف نامزد‌ها خبری منتشر نشده. هدف از این برنامه ابتکاری، شفاف سازی ارمان‌ها و اولویت‌های مسایل کشور و انقلاب و نیز کمک به مشارکت حداکثری در انتخابات اعلام شده است.

وری کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: جلسه دعوت از نامزد‌ها انتخاباتی در تاریخ ۲۸ بهمن در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در حسینیه صدیقه طاهره برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این مراسم بصورت پرسش و پاسخ از نامزد‌های انتخاباتی است افزود: از ۷ نفر از کاندید‌ها را برای حضور در مراسم پرسش و پاسخ دعوت کرده ایم.

توری ادامه داد: نمایندگانی که به این مراسم دعوت شده اند، اما مایل به شرکت در این مناظره انتخاباتی نیستند باید علت عدم حضور خود را بطور صریح بیان کنند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه آن دسته از نمایندگانی هم که امادگی حضور در این مراسم را دارند میتوانند شرکت کنند گفت: عموم مردم هم می‌توانند به عنوان مستمع در این مراسم انتخاباتی شرکت کنند.

شروع شفافیت

تا کنون در دستکم دو صفحه منتسب به دو نامزد از نامزد‌های انتخابات در خراسان جنوبی فهرست اموال این نامزد‌ها اعلام شده است: «یک باب منزل مسکونی (نیمه کاره یک طبقه) در مهر شهر بیرجند، خیابان امام علی (ع) - خیابان حافظ شرقی/ یک عدد خودرو دنا مدل ٩۴ که بیش از نصف آن وام است این خودرو در سال ٩۶ به قیمت ۴٠میلیون خریداری شده است/ هیچگونه اموالی بنام همسر و فرزندانم، نه بصورت رسمی و نه غیر رسمی وجود ندارد.»

نامزد دیگری هم البته اگر چه متراژ منزل خود را اعلام کرده نوشته که این خانه در کدام شهر و کدام محل واقع است.

شکاف بین نسلی، رقابت «جوانی» با «سابقه»

نامزد‌ها مسن‌تر عملکرد گذشته خود را به عنوان نشان برتری بر نامزد‌ها دیگر پررنگ می‌کنند و نامزد‌های که سن کمتری در شناسنامه آن‌ها ثبت شده بر «جوانگرایی» تاکید می‌کنند. تبلیغات مجازی که در آن نشانی از برنامه برای آینده دیده شود، اگر چه نایاب نیست، ولی کمیاب است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس 98 نامزد های انتخابات اقتصاد دانش نامزد ها نامزد هایی فضای مجازی کامنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم

یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در دفتر مرکزی این شورا برگزار و حاضرین در مورد سیاست‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تصمیم گیری کردند.

منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد که فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.

متکی گفت: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

شورای وحدت در مرحله اول انتخابات در تهران و سایر حوزه‌ها فهرست خود را ارائه کرده بود. این شورا پس از اعلام نتایج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۹۰ نفر از منتخبان در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان