Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور، رییس پارک علم و فناوری، و مدیران شعب منتخب بانک‌های استان، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از واحد‌های فناور و دانش بنیان، خاطرنشان کرد: جوانان و کارآفرینان فعال در این حوزه، ضامن توسعه پایدار استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همدلی و تعامل شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، ضامن ارتقای علمی، فناوری و در نتیجه توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

جعفری‌ با اشاره به برخی از دستاورد‌های بانک‌ها و دیگر سازمان‌های اجرایی استان در سطح ملی اضافه کرد: تلاش حداکثری مجموعه استانداری، جذب تسهیلات و اعطای آن با نرخ سود بسیار پایین است و استفاده بهینه از این تسهیلات، با برگزاری جلسات تخصصی‌تر و بحث‌های بیشتر میسر می‌شود.

او واحد‌های دانش بنیان را به دلیل استفاده بهینه از دانش روز در راستای اعتلای بخش تولید و ایجاد اشتغال در استان، مهم خواند و تاکید کرد: دولت و پارک علم و فناوری در راستای حمایت هرچه بیشتر از این وحد‌ها آمادگی دارند.

جعفری در این خصوص به موفقیت صنعت مرغداری استان به واسطه استفاده بهینه از دانش روز، بهره گیری مناسب از اتوماسیون و کاربرد هم راستای دانش و صنعت اشاره کرد و گفت: این تعامل موجب شده کردستان رتبه اول در بین ۸ استان غرب و شمالغرب و رتبه نهم کشوری در تولید مرغ را کسب کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به دستاورد‌های سال‌های اخیر در این حوزه، ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌ها و تشکیل جلسات مستمر، جذب اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی در حوزه واحد‌های دانش بنیان افزایش یابد.

جعفری در ادامه اعطای یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ استانی در قالب سرمایه در گردش با نرخ سود ۱۰ درصد به واحد‌های تولیدی استان را از اقدامات مثبت دولت در سالجاری دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها و دولت موظف هستند هرچه بیشتر از شرکت‌های ارزشمند دانش بنیان حمایت کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز در تامین مالی و پشتیبانی هرچه بیشتر، تلاش کنند.

او افزود: با حمایت بانک‌ها از طرح‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیلگری در اعطای تسهیلات، گامی در جهت رفع موانع توسعه علمی، فناوری و پایدار استان برداشته شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصادی تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان استفاده بهینه اقتصادی استان هرچه بیشتر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان

مریم محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عملکرد این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم، فناوری و تولید دانش‌بنیان را تشریح و بیان کرد: سال گذشته موفق شدیم مجوز دانش‌بنیان دارو و فرآورده‌های حوزه تشخیص و درمان را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کنیم.

وی افزود: سال گذشته سعی کردیم از ظرفیت‌های دستگاهی دانشگاه برای پژوهش‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم. محصولاتی مانند انواع تقویت‌کننده‌های پوست حاوی بیواکتیو‌های جانوری، جلبک اسپیرولینا و گچ سبک آلفا و بتا ازجمله محصولاتی بودند که به مرحله تولید نیمه صنعتی رسیدند. 

به گفته محمدی، اکنون هشت هسته فناور، ۶ واحد فناور و یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در حال فعالیت هستند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان را تشریح کرد و گفت: در نظر داریم از دانشجویان به عنوان سرمایه‌های جوان و پرانرژی در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم و محصولات و خدمات نوآورانه را گسترش دهیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟ یادآور شد: جلسات متعدد کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در سال گذشته برای استادان و دانشجویان برگزار شد و امید است سال جاری توسعه یابد. یک جشنواره کسب و کار‌های فناورانه و دو جشنواره ایده‌آرا نیز سال گذشته در واحد دانشگاهی فلاورجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با بیان اینکه مصمم هستیم حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر و به ایده‌های جوانان جدی‌تر توجه شود، افزود: در این واحد دانشگاهی تصمیم داریم استعداد‌ دانشجویان در زمینه‌های مختلف فناوری را بیشتر شناسایی و برای شکوفاشدن آنها تلاش کنیم. 

محمدی یادآور شد: لازم است کمک‌های خارج از محدوده واحد دانشگاهی برای مراکز رشد و پژوهشگران دانشگاهی، بیشتر درنظر گرفته شود و صنایع بیشتر به سمت دانشگاه‌ها سوق داده شوند.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور