Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به افزایش امنیت کشور خواهد شد افزود: حضور مردم در انتخابات کشور را در برابر قدرت‌های بزرگ، مقاومت‌تر و قوی می‌کند بنابراین هرچه سطح حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد قدرت چانه‌زنی کشور در سطح بین‌المللی برای احقاق حقوق ملت افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "عباس تقی‌زاده" در گفت‌وگو با ایسنا، انتخابات را یکی از مظاهر و نمادهای مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات نشان‌دهنده توسعه سیاسی جوامع خواهد بود که به دنبال آن به توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... کمک خواهد کرد.

وی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را از وظایف مردم برشمرد و عنوان کرد: باتوجه به شرایط کنونی کشور، حضور مردم در انتخابات پیش از گذشته حائز اهمیت است زیرا این حضور باعث انسجام جامعه و تقویت اجتماعی و بازسازی آن خواهد شد.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به افزایش امنیت کشور خواهد شد افزود: حضور مردم در انتخابات کشور را در برابر قدرت‌های بزرگ، مقاومت‌تر و قوی می‌کند بنابراین هرچه سطح حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد قدرت چانه‌زنی کشور در سطح بین‌المللی برای احقاق حقوق ملت افزایش پیدا می‌کند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان مشارکت مردم در انتخابات را نشان‌دهنده پشتیبانی مردم از حاکمیت دانست و اظهار کرد: تک تک افراد جامعه، مسئولیت حضور فعال در این انتخابات دارند.

۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر واجدین شرایط رای دادن در استان

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد و بیان کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر واجدین شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر زن خواهند بود.

تقی‌زاده به رای اولی های استان کرمان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و ادامه داد: در استان کرمان ۶۹ هزار و ۵۲ نفر رای اولی داریم که ۳۵ هزار و ۵۷۸ پسران و ۳۳ هزار و ۴۷۴ نفر دختران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه نسبت به انتخابات دوره قبل در استان کرمان ۸۳ شعبه اخذ رای افزایش یافته است تصریح کرد: در استان کرمان ۲ هزار و ۲۴۹ شعبه اخذ رای در ۹ حوزه انتخابیه در نظر گرفته شه که یک هزار و ۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۱ شعبه نیز سیار است گفتنی است که از ۲ هزار و ۲۴۹ شعبه اخذ رای یک هزار و ۷۰ شعبه در مناطق شهری و یک هزار و ۱۷۹ شعبه در مناطق روستایی استان خواهیم داشت که این مهم نشان‌دهنده پراکندگی شعب اخذ رای در استان پهناور کرمان است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان از برگزاری چند مانور انتخاباتی در سطح استان در راستای آمادگی عوامل اجرایی استان خبر داد و عنوان کرد: تست‌های نرم‌افزاری و بررسی پوشش‌های ارتباطی برای دستگاه‌های احراز هویت در این مانورها صورت گرفته گفتنی است که در انتخابات دوم اسفندماه احراز هویت افراد الکترونیکی و برخط انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برای انتخابات دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، محافظان شعب و صندوق‌های رای، بازرسان شعب، اعضای هیات نظارت و نمایندگان نامزدها در امر برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند.

جوان‌ترین کاندید انتخابات مجلس در استان ۳۱ ساله و مسن ترین آنها ۶۷ ساله

تقی‌زاده همچنین درباره وضعیت سنی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ایسنا گفت: میانگین سنی ۱۹۰ کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان کرمان، ۴۷ سال است که جوان‌ترین کاندید این دوره ۳۱ ساله و مسن ترین آنها ۶۷ ساله است.

وی از مدرک تحصیلی نامزدهای انتخاباتی استان کرمان سخن به میان آورد و ادامه داد: باتوجه به مدارک ارائه شده نامزدها در هنگام ثبت‌نام، در مجموع ۳۸ نفر دارای مدرک دکترای، ۱۴۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۵ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند ضمن آنکه از این تعداد ۹ نفر از افرادی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری هستند دارای تحصیلات حوزوی نیز می‌باشند.

شاهد اندکی تخلفات انتخاباتی هستیم

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: رقابت‌های انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت بگیرد و تاکنون تخلفات صورت گرفته از سوی کاندیداها این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبال کاهش یافته است اما شاهد اندکی تخلفات انتخاباتی هستیم.

وی با بیان این مطلب که ستاد انتخابات استان کرمان از ۶ کمیته تشکیل شده است، اظهار کرد: کمیته امنیتی با ریاست «حمید شمس‌الدینی» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، کمیته حراست و استعلامات به ریاست «میرصادقی» مدیرکل حراست استانداری، کمیته حقوقی به ریاست «علی اشک» مدیرکل دفتر حقوقی استانداری، کمیته اطلاع‌رسانی به ریاست «عباس تقی‌زاده»، کمیته مالی و پشتیبانی به ریاست «غلامرضا نویدی» و کمیته فناوری اطلاعات به ریاست «مصطفی رحمتی» مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری تشکیل شده‌اند. همچنین «محمد قاسمی» مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عضو ستاد انتخابات هستند که دبیری ستاد انتخابات استان نیز برعهده «محمدرضا وفایی» مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و ریاست ستاد انتخابات بر عهده «محمدصادق بصیری» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان است.

تقی‌زاده عنوان کرد: کلیه اقلام مورد نیاز شعب اخذ رای تامین شده و در اختیار حوزه‌های انتخابی قرار گرفته همچنین دستگاه‌های مورد نیاز دستگاه های احراز هویت و برگه های تعرفه‌های مورد نیاز را براساس قانون و ملاحظات حفاظتی و امنیتی و با حضور عوامل بازرسی و اجرایی در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار خواهند داد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان خاطرنشان کرد: انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه دوم اسفندماه در کلیه شعب اخذ رای آغاز و طبق قانون به مدت ۱۰ ساعت برگزار خواهد و اگر نیاز به تمدید این زمان باشد، با موافقت وزیر کشور صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی انتخابات 98 مشاركت حداكثري انتخابات مجلس یازدهم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات استان کرمان دارای تحصیلات واجدین شرایط شعبه اخذ رای شعب اخذ رای نشان دهنده احراز هویت مورد نیاز نفر دارای یک هزار تقی زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست

به گزراش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، با افزایش قیمت‌ دلار و سکه در همین روزهای اول سال ۱۴۰۳، نمایندگان مجلس از هر تریبونی استفاده کرده و از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد کردند. انتقاداتی که به مذاق دولتی‌ها خوش نیامد، و معاونت پارلمانی دولت با صدور اطلاعیه‌ای به نمایندگان تاخت.

در بخشی از اطلاعیه دولت آمده است: «طی روزهای گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار که ناشی از افزایش بهای جهانی طلا و تحولات نظامی منطقه بود متأسفانه چند نفر از نمایندگان مجلس، اظهارنظرها و تحلیل‌های غیرکارشناسی و شتاب زده‌ای درباره وضعیت اقتصادی و نرخ ارز داشتند که چه بسا برخلاف خواست آنان می‌توانست بر التهاب بازار ارز بیافزاید.»

در همین راستا احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز گفت: «شاخک‌ها و سنسورهای دولت باید پیام لازم را از جامعه دریافت کند و بداند که شرایط امروز اقتصادی دچار مشکل شده است.»

وی همچنین به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «در عالم سیاست، قوه‌مجریه بر اساس قانون اساسی، قدرت خودش را از مردم گرفته است و بار مسئولیت آن موکل به اعتماد مجدد مردم به دولت است. دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی از این دست صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از خودش بروز کند و تا روزی که به واسطه انتخابات، به مردم رجوع کند، با پیشانی سفید و کارنامه موفق در خانه مردم برود.»

مشروح گفتگوی احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس یازدهم را در خبرگزاری خبرآنلاین می‌خوانید.

* آقای علیرضابیگی! نظر شما درباره واکنش دولت به گلایه‌های اقتصادی مجلس یازدهم چیست؟

من متوجه واکنش دولت نشده‌ام، اما شاخک‌ها و سنسورهای دولت باید پیام لازم را از جامعه دریافت کند و بداند که شرایط امروز اقتصادی دچار مشکل شده است. بانک مرکزی به صورت مدام، درباره گرانی و اقلام پرمصرف موادغذایی، به دولت گزارش می‌دهد، قیمت گوشت از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هم دارد رد می‌شود و شرایط خوبی وجود ندارد، زمان امید مردم برای خانه‌دار شدن به ۷۰ سال دارد می‌رسد و این مواردی نیست که قابل انکار باشد. حتی اگر انکار کنند، کسی آن را نمی‌پذیرد.

دولت قدرت خودش را از مردم گرفته است

* چرا دولت تن به پذیرش انتقادات و اشکلات نمی‌دهد؟

این یک بیماری است که عارض شده است، زمانی که شما اشکالات را نمی‌پذیرید، یا نمی‌خواهید آن را اصلاح کنید یا توانایی اصلاح آن را ندارید، بنابراین با تشخیص بهترین راه به سمت انکار می‌روید. علی‌القاعده، وقتی گوش شنوایی برای شنیدن مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند باشد، برای آنکه دوباره با انتقال آن مشکل مواجه نشوند، شنونده درصدد حل و رفع آن برآمده و درصدد چاره‌جویی بر می‌آید.

در عالم سیاست، قوه‌مجریه براساس قانون اساسی، قدرت خودش را از مردم گرفته است و بار مسئولیت آن موکل به اعتماد مجدد مردم به دولت است. دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی از این دست صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از خودش بروز کند و تا روزی که به واسطه انتخابات، به مردم رجوع کند، با پیشانی سفید و کارنامه موفق در خانه مردم برود.

مشکل در نگرش دولت است نه فقط افراد

* فکر می کنید، نیاز به بازنگری در کابینه دولت یا تغییر تیم اقتصادی وجود دارد؟

مشکل در افراد نیست، مشکل در نوع نگرشی است که در دولت وجود دارد، تا آن نگرش اصلاح نشود، کاری از افراد بر نمی‌آید.
این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد

* چه نگرشی؟

نگرشی که در دولت وجود دارد، نگرش واقعی به اقتصاد نیست. طبیعتا منابع و امکانات ما در مسیری صرف می‌شود که مشکلات مردم را حل کند. در حال حاضر، دولت در خصوص افزایش درآمد مردم از خودش مقاومت نشان می‌دهد و بهانه‌اش این است که تورم بالا خواهد رفت؛ در حالی که دولت متوجه نیست که کمر مردم زیر بار گرانی‌ها خم شده و افزایش حقوق صورت پذیرفته در مقایسه با نرخ تورم چیزی به حساب نمی‌آید.

در این میان، داده و ستاده مردم، دخل و خرج آنان به هم نمی‌خواند و دولت ظاهرا منابع و مصارف خود را در قانون بودجه به‌گونه‌ای تراز می‌کند که با تحمیل هزینه به زندگی مردم، قیمت ارز نیمایی یا ارز ترجیحی افزایش بدهد و منابع خودش زیاد شود. این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد و نگاه واقعی به اقتصاد ندارد.

مالیات را ۵۰ درصد افزایش داده اند اما درآمد مردم زیاد نشده

* گرانی‌هایی که از اول سال ۱۴۰۳، شاهد آن هستیم، چه برآیند بدی در اقتصاد ایجاد می‌کند؟

یکی از فاکتورهای برجسته دولت، افزایش ۵۰ درصدی اصول مالیات است، یعنی سهم مالیات را در بودجه ۵۰ درصد افزایش دادیم، این را باید از مردم وصول کرده و در افزایش قیمت کالا و خدمات خودش را نشان می‌دهد. این مسئله حتما در گذران زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، درآمد آنان زیاد نشده اما قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

* دولت در چند ماه دیگر وارد سال آخر خود شده و تقریبا یک فاز انتخاباتی برای سال ۱۴۰۴ به خود می‌گیرد. اگر این روند اقتصادی دولت ادامه پیدا کند، ممکن است دوباره شانس پیروزی داشته باشد؟

کشور ما قابل پیش‌بینی نیست. تجربه انتخابات ما نشان می‌دهد که اگر مردم در انتخابات، پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخابات شرکت می‌کنند، سبب تغییر وضع وجود شده است، نهاد انتخابات، نهاد اصلی است و قانون اساسی قدرت مردم را در تجلی انتخابات پیش‌بینی کرده است. متاسفانه زمانی که مردم با صندوق‌های رأی قهر می‌کنند، این عدم ضعف مشارکت مردم لطمه به مشروعیت انتخابات نمی‌زند؛ یعنی انتخابات چه با ۸۰ درصد مشارکت و چه با ۲۰درصد مشارکت برگزار شود، تاثیری ندارد.

در واقع در ذهن و خاطر مردم، این سخنِ سخنگوی شورای نگهبان نقش بسته است که مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات تاثیری ندارد، دیدیم که چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مردم قهر کردند. حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان تضعیف شده است زیرا دلیلی و عاملیتی برای تغییر شرایط موجود ندارند. این مسئله به مشروعیت نظام سیاسی لطمه زده، تهدیدات را توسعه می‌دهد، میزان امیدواری را کاهش داده و خسارات عمده را به امنیت ملی کشور وارد می‌کند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود