Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@20:18:00 GMT

چرا کمیسیون بهداشت و درمان مهم است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۵۸۰

شایعه سازان بدانند با روحیه انقلابی و با اتکاء به اعتماد مردم، به حول و قوه خداوند رسیدن به نوکری مردم در مجلس شورای اسلامی دور از انتظار نیست و این نوع شایعه پراکنی‌ها توسط افراد مغرض در ذهن و نگاه مردم بصیر و هوشیار شهرستان دشتستان هیچ گونه تاثیر منفی نخواهد داشت.

به گزارش «تابناک» دکتر محمد رضا دهقان فرد با ۴۹ سال سن از پزشکان متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو است که با حضور در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ توانست ۲۳ هزار رای را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پزشک دشتستانی امسال نیز در مسیر انتخابات و به عنوان کاندیدای این دوره از حوزه انتخابیه دشتستان در استان بوشهر قرار گرفته تا با اتکاء به اعتماد مردم و احزاب سیاسی انقلابی بتواند در تشکیل یک مجلسی در طراز انقلاب اسلامی نقس آفرین باشد.  


دکتر دهقان فرد امروز در گفتگویی مهمترین برنامه‌های انتخاباتی خود در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان به عنوان یکی از حوزه‌های چهارگانه انتخابیه استان بوشهر تشریح کرد.


سوال: یک توضیح اجمالی از خود در حوزه تحصیل و تخصص بفرمایید

جواب: متولدی شهرستان دشتستان، بخش ابپخش و روستای چهار برج هستم. در کنکوری سراسری در سال ۱۳۶۶ با کسب رتبه دو رقمی ۴۲ و بدون استفاده از هر گونه سهمیه، موفق به ورود در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی شدم. پس از پایان تحصیلات در مقطع عمومی پزشکی برای گذراندن دوره سربازی در قالب طرح پیام آوران بهداشت به برازجان آمدم پس از آن در کنکور دستیاری موفق به پذیرش در رشته تخصصی ارتوپدی در دانشگاه شهید بهشتی شدم. اکنون به مدت ۲۴ سال است که در سطح استان بوشهر و شهرستان دشتستان به رشته طبابت مشغول هستم و با وجود این که پس از چهار پنج سال می‌توانستم هر نقطه‌ای از کشور را بریا خدمت به مردم انتخاب کنم، اما در استان بوشهر ماندم تا بتوانیم بیشتر به مردمم در قالب تخصصم کمک کنم.

چه عاملی باعث شد تا وارد عرصه سیاست شوید؟


جواب: یکی از مهمترین کمیسون‌های ۱۵ گانه مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان است که برنامه ریزی وسیعی در عرصه سلامت بر عهده دارد. این کمیسون به دلیل بافت کاملا تخصصی نیازمند ورود پزشکانی است که کاملا با مشکلات مردم در زمینه بیمه‌های همگانی درمانی، ساختار‌های تامین اجتماعی و تصمیم گیری در عرصه سلامت آگهی داشته باشند. با توجه به نوع تخصص و اشرافیت بر حوزه سلامت، معتقدم که این کمیسون جایگاه پزشکان برای تصویب قوانین، نظارت عالی بر آن و ارائه سرح‌هایی برای ساماندهی این بخش است.

سوال: در صورت امکان به بخشی از فعالیت‌های خود در عرصه‌های اجتماعی نیز اشاره کنید.

جواب: سرپرست  یبیمارستان هفده شهریور، عضو فعال بسیج  جامعه پزشکی، مدیر گروه  آموزشی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،   عضو فعال موسسه خیریه بنیاد کودک، همکاری با موسسه  خیریه امدادگران عاشورا، همکاری با موسسه خیریه آبشار عاطفه ها، همکاری با انجمن حمایت از بیماران دیابتی، همکاری ویژه و مسولیت پذیری در زلزله شنبه، همکاری ومدیریت در درمان جراحی آسیب دیدکان زلزله دشتستان، مطرح نمودن ایده و طرح ویزیت رایگان تک پزشک در روستا‌های کم برخوردار استان و همکاری با بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی در مناطق کم برخوردار بخشی از فعالیت‌های علمی و اجتماعی من است ضمن این که به عنوان عضو انجمن ارتوپدی ایران و انجمن بین‌المللی جراحان ارتوپدی دنیا تاکنون مقالات متعددی در مجلات پزشکی داخلی و خارجی چاپ و منتشر شده است که نشان­ده تلاش علمی برای پیمودن مسیر تخصص و تعهد شغلی است.

سوال: تا چه سطح مردم، روحیات، نیاز‌ها و گرفتاری‌های آن‌ها را می‌شناسید؟

جواب: در کنار حضور مستمر در سطح استان بوشهر، طی چندین سال گذشته یک روز در هفته را به طبابت بیمارانم در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان می‌گذارنم که این خود عاملی شده که ارتباطات مردمی ام طی چندین سال از دست نرود. از آنجا که خود از یک نقطه‌ای محروم رشد و نمو کرده ام و میزان کمبود شدید امکانات برای دسترسی به پزشک را حس کرده ام از زمان تشکیل جامعه بسیج پزشکی به عنوان یک عضو فعال، به شکل اردویی و انفرادی در اردو‌های جهادی طبابت در نقاط مختلف استان بوشهر حضور دارم و از جنوبی‌ترین روستا و مرکز شهری تا شمالی‌ترین نقطه استان به شکل رایگان بیمارانم را که عموما از همه اقشار و به خصوص قشر کم درا» د. و مسن هستند را ویزیت می‌کنم.

این شرایط سبب شده که در طی همه این سال‌ها ارتباطات خوبی با مردم داشته باشم با رنج و درد جسمی، روحی و گرفتاری‌های روزمره آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنم و میزان محرومیت‌هایی که سبب این گرفتاری‌ها شده را بیشتر متوجه شوم. این در حالی است که استان ما در همه زمینه‌ها دارای پتانسیل‌هایی است که در صورت وجود نمایندگانی معتقد و مقتدر می‌توانند با نظارت جدی بر قوانین موجود و یا کمک به اصلاح قوانینی که در خوانش آن، چندین نوع برداشت وجود دارد گام‌های اساسی برای رفع مشکلات مردم برداشته شود.

سوال: آقای دکتر به ظرفیت‌ها اشاره کردید. مهمترین این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را چه می‌دانید؟

جواب: استان بوشهر در عرصه‌های صنعت، کشاورزی، ابزیان و دریا و گردشگری دارای ظرفیت‌های است که بخشی در کشور بی نظیر و بخشی نیز کم نظیر است. در حالی که استان بوشهر به عنوان منبعی درآمدزا برای کشور است شایسته نیست که مردمانش این قدر در عرصه‌های مختلف معیشتی، اشتغال و رفاه اجتماعی و آمار بالای بیکاری  دچار مشکلات عدیده‌ای باشند. وجود صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی به تنهایی می‌تواند همه این گرفتاری‌های مردم را ساماندهی کند. با وجود این که مردم استان بوشهر و به خصوص شهرستان دشتستان با داشتن تاسیات نفتی مانند تاسیات نفتی در بخش دالکی و وحدتیه با چاه‌های نفت نرگسی فقط با درصد ناچیزی حق آلایندگی دریافت می‌کنند، اما می‌بینیم که حتی مدیریت استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تاسیسات نفتی نرگسی در دشتستان نیست و از گچساران در استانی دیگر برای آن تصمیم گیری می‌کنند.

حوزه پایین دستی سد ریسعلی دلواری در کنار سایر بخش‌های این شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی وسیعی است که تاکنون برای جذب سرمایه گذار و رونق بخش‌های گردشگری در آن تدابیری اندیشه نشده که می‌توان با ایجاد زیرساخت زمینه رونق گردشگری در کنار ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای مردم را فراهم کرد.

در سایر حوزه‌های صنعتی و معادن و کشاورزی نیز شاهد وجود کارخانجات متناسب با این ظرفیت‌ها از جمله شرکت‌های بسته بندی و فراوری خرما نیستیم که هر کدام اشکالاتی را برای تولید درآمد، اشتغال و در نهایت رفاه عمومی در بر دارد.

سوال: با توجه به وجود بیش از چهار میلیون اصله نخل در شهرستان دشتستان، چه برنامه‌ای برای این بخش در صورت حضور در مجلس به عنوان نماینده مردم دارد؟

بیش از  چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل که ۷۰ درصد نخل‌های استان  بوشهر را شامل می‌شود با تولید سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن محصول در شهرستان دشتستان وجود دارد. به دلیل این که شرکت‌های بسته بندی و فرآوری متناسبی با این حجم محصول با پایه‌های صادراتی و ارزآور برای کشور وجود ندارد فقط ۱۰ تا ۱۱ درصد این میزان محصول به کشور‌های حوزه خلیج فارس و روسیه و اوکراین و سایر کشور‌های سی آی اس صادر، بخشی در بازار‌های داخلی مصرف و بخشی نیز متاسفانه به فروش نمی‌رسد.

بر اساس آخرین آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، ۴۰ هزار تن از محصولات خرمای استان بوشهر هنوز به فروش نرفته که از این میزان حدود ۹۰ درصد آن مربوط به شهرستان دشتستان است. اگر مردم اعتماد کنند و زمینه ورودم به مجلس به عنوان وکیل آن‌ها تسهیل شود تشکیل سازمان خرما را با وجود استان‌های خرماخیز بوشهر، خوزستان، کرمان، هرمزگان و فارس و سیستان و بلوچستان دنبال خواهیم کرد. با تشکیل سازمان خرما به مانند سازمان چای هرگونه سیاست گذاری برای فروش این محصول در کنار خرید تضمینی محصولات آن به شکلی قانونی دنبال می‌شود. این وضعیت سبب خواهد شد که نخل داران استان بوشهر و به خصوص شهرستان دشتستان نگران فروش محصول خود نباشند.

سوال: دیدگاه سیاسی شما چیست و چه تشکیلات سیاسی از شما حمایت خواهند کرد؟

پایبندی تمام به اصول وارزش‌های نظام، انقلاب، رهبری، قانون اساسی، خون شهدا واصل مترقی وبه روز ولایت مطلقه فقیه، یعنی یک دیدگاه انقلابی وروحیه جهادی
بدنبال مدیریت جهادی، کارآمدی، پرهیزازشعار، بدورازافراط وتفریط
تاکنون شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان بوشهر، جامعه اسلامی فرهنگیان کشور، مجمع گام دوم انقلاب در کنار تعداد فراوانی از دانشجویان بسیجی و جامعه دانشگاهی استان، بازاریان و کسبه برازجان، عشایر منطقه، کشاورزان و سایر اقشار مردمی از اینجانب با صدور بیانیه‌هایی حمایت کرده اند.

سوال: بازار شایعات در انتخابات کنونی بسیار داغ است به خصوص این که شما را به عنوالن گزینه دولت در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان معرفی کرده اند؟

شبکه‌های اجتماعی به دلیل نفوذ فراوان در زندگی مردم به عنوان یک وسیله‌ای برای تخریب و شایعه پراکنی حول کاندیدا‌های این دوره از انتخابات توسط عده‌ای معلوم الحال قرار گرفته است. سطح بد اخلاقی‌ها آن چنان در این عرصه توسط عده‌ای که از پیش به دلیل نداشتن پایگاه مردمی نتیجه انتخابات را باخته اند فراوان است که هر روز شاهد بروز شایعات فراوانی در این عرصه به منشور تخریب رقبا هستیم.

به دیده همه افراد بی طرفی که این روز‌ها به شکل میدانی پایش‌هایی برای میزان اقبال کاندیدا‌های موجود در دشتستان برای ورود به مجلس انجام می‌دهند یکی از شانس‌های مسلم ورود به مجلس به نام من رقم خورده که نشان از میزان گسترده اعتماد مردم به اینجانب به عنوان خادم آن‌ها می‌باشد.  

متاسفانه از روز گذشته شاهد بد اخلاقی وسیعی بودیم. اول این که در لیست‌های خود ساخته اعلام کرده اند که گزینه دولت دکتر دهقان فرد است. این موضوع را یک شیطنت رسانه‌ای از سوی برخی رقبا می‌دانم و آن را تکذیب می‌نمایم و رسما اعلام می‌دارم از افرادی قصد تخریب اینجانب را در این ایام با انتشار این لیست سراسر کذب داشته اند طرح دعوی خواهم کرد.  

آیا نکته دیگری مانده که نگفته اید؟

بله. درد دل دارم. عده‌ای که اتفاقا بعضا ادعا دارند انقلابی هستند وبه کاندیدایی وابسته ونسبت دارند، تخریب میکنن، تهمت میزنن، بخدا اینکارا خوب نیست. من از وقتی که توانستم رای بدهم در همه دوره‌ها به کاندیدای اصولگرا وحزب الهی وارزشی رای دادم، ولی دوستان تهمت‌هایی میزنند مثل اینکه علم غیب دارند ورای مخفی مردم را هم باچشم بدبینی وتخریب به نفع خودشان می‌بینند.

رزومه ندارید تخریب نکنید، یک روز کارجهادی درکارنامه ندارید تهمت نزنید و بقیه را حذف نکنید. خیلی کم یاهیچ بین مردم نبودید به مردم تهمت نزنید. حضرت آقا را با این کاراتون و دفع نیرو‌های ارزشی و ولایی ناراحت نکنید.

نکته پایانی 

شایعه سازان بدانند با روحیه انقلابی و با اتکاء به اعتماد مردم، به حول و قوه خداوند رسیدن به نوکری مردم در مجلس شورای اسلامی دور از انتظار نیست و این نوع شایعه پراکنی‌ها توسط افراد مغرض در ذهن و نگاه مردم بصیر و هوشیار شهرستان دشتستان هیچ گونه تاثیر منفی نخواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتخابات مجلس دشتستان قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اتکاء به اعتماد مردم مجلس شورای اسلامی شهرستان دشتستان حوزه انتخابیه استان بوشهر شایعه پراکنی عنوان یک گرفتاری ها دهقان فرد عضو فعال ظرفیت ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی سوابق دکتر رضا ملک زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با بازنشستگی وی موافقت نکرد.

طبق گزارش وبدا رسانه بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی طبق آیین نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای اموزشی و پژوهشی تمدید نمایند. 

لذا با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد