Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دادگستری آمریکا در گفت‌وگو با نزدیکانش از بررسی موضوع استعفا به دلیل هجمه‌های دونالد ترامپ به وزارت دادگستری و کارکنانش خبر داد. تاریخ انتشار: 08:51 - 30 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۸۲۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا، به افراد نزدیک به خود گفته که موضوع استعفا از سمتش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا امروز، چهارشنبه ۳۰ بهمن، اعلام کرد که ویلیام بار گفته است به دلیل بی توجهی «دونالد ترامپ» به هشدار وی مبنی بر عدم انتشار توییت علیه وزارت دادگستری و نیز پرونده‌های قضایی، قصد دارد از سمت خود استعفا دهد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که وزیر دادگستری آمریکا در روز‌های اخیر در عرصه عمومی مورد هجمه شدید ترامپ قرار گرفته است. بار پیشتر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که توییت‌های ترامپ در مورد پرونده‌های قضایی و نیز کارکنانش ادامه کار را برایش "ناممکن" کرده است. این اظهارات بار با بی توجهی ترامپ مواجه شده و وی اصرار کرد از "حق قانونی" مداخله در پرونده‌های جنایی و دور زدن استقلال وزارت دادگستری برخوردار است.   بیشتر بخوانید:  مورفی دیدار با ظریف را تایید کرد  اذعان بولتون به شکست سیاست حداکثری واشنگتن علیه تهران
ترامپ روز سه‌شنبه با انتشار توییتی اعلام کرد قصد دارد از کسانی که در تحقیقات ویژه «رابرت مولر»، بازرس پرونده تحقیقات در مورد روسیه حضور داشتند، شکایت کند و «راجر استون»، از افراد مورد اعتماد وی باید با محاکمه‌ای جدید به اتهام دستکاری در اسناد و ممانعت در مسیر شهادت‌ها مواجه شود.
اگرچه بار در مقام دادستان کل تلاش کرد تا خود را به عنوان فردی مستقل نشان دهد که تحت فشار‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد، اما دموکرات‌ها همواره وی را متهم می کنند که به عنوان وکیل شخصی رئیس جمهور عمل می‌کند. از منظر دموکرات‌ها، ویلیام بار، متحد قابل اعتماد ترامپ و مدافع قدرت ریاست جمهوری است.
بیانیه روز‌های اخیر شماری از متحدان ترامپ مانند «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوریخواه «کارولینای جنوبی»، در اعلام اعتماد کامل به بار به شائبه مذکور دامن زده است.
موج برکناری‌ها و استعفا‌ها در کابینه، کاخ سفید و ساختار سیاسی آمریکا که در دوران ریاست جمهوری ترامپ به رویه‌ای معمول تبدیل شده در روز‌ها و هفته‌های اخیر به ویژه پس از تبرئه رئیس جمهور آمریکا در دادگاه سنا سبب برکناری شمار زیادی از مقام‌های این کشور شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا دونالد ترامپ وزیر دادگستری آمریکا وزارت دادگستری ویلیام بار روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند

وزیر دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) از تداوم گفت‌وگوها درباره خروج نظامیان و ائتلاف آمریکایی از کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع عراق روز سه‌شنبه گفت: «گفت‌وگوها درباره خروج ائتلاف همچنان ادامه دارد و این خروج بررسی شده و تدریجی است».

وی در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» گفت: «پس از خروج نیروها با اکثر کشورهای ائتلاف قراردادهای دوجانبه منعقد خواهیم کرد».

العباسی تصریح کرد: «واشنگتن به روش و زمان خروج فکر می‌کند و ما نیز در حال انجام همین کار هستیم. با واشنگتن توافق کردیم که عرصه عراق را از سوریه جدا کنیم؛ چراکه آمریکا معتقد است که عرصه سوریه به حضور این کشور نیاز دارد».

او ادامه داد: «داعش بیش از ۹۷ درصد از قدرت خود را از دست داده و در برهه فعلی به صورت گروه‌ها پراکنده ظاهر می‌شود».

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر ۲ نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌است. اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) در بغداد برگزار شده بود.

العباسی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پرونده حملات ترکیه به خاک عراق نیز اعلام کرد: «ما با ترکیه توافق کردیم که وزارت کشور نقطه صفر در مرز را حفظ کند».

او در این باره تاکید کرد: «هیچ توافقی با ترکیه درخصوص عملیات مشترک علیه حزب کارگران کردستان وجود ندارد و ما اجازه نخواهیم داد که اراضی عراق سکوی پرتابی برای خرابکاری باشد، چه توسط پ.ک.ک و چه توسط طرف‌های دیگر».

وزیر دفاع عراق همچنین از تلاش جدی با اقلیم کردستان این کشور برای پایان دادن به پرونده پ.ک.ک خبر داد.

او همچنین اظهار کرد: «ارتش عراق باید زیرساخت‌های خود را به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۳ بازگرداند و ارتش می‌تواند پس از خروج ائتلاف، امنیت را حفظ کند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • هم‌حزبی نتانیاهو از کابینه اسرائیل استعفا داد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟