Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را ضروری دانست و گفت: روستاهای محروم استان نیازمند تدابیر جدی است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا مجیدی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در روزهای تبلیغات کاندیداها توفیقی شد که در دفتر خبرگزاری تسنیم در مرکز خراسان جنوبی باشیم که این خبرگزاری یکی از خبرگزاری‌‌‌های تاثیرگذار در عرصه ملی و بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید است روندی که خبرگزاری دارد با قوت بیشتر برای شکل دادن به یک مجلس تراز گام دوم انقلاب ادامه پیدا کند و این خبرگزاری نقش خود را به عنوان یک رسانه مهم در این راستا ایفا کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف با اشاره به راهکارهای بهبود وضعیت کشور اظهار کرد: اجرا و تسریع برنامه اقتصاد منهای نفت ( تنوع منابع درآمدی، کارآفرینی،...) تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی پنج دهک اول کشور، گسترش تجارت و ارتباط بخش‌ خصوصی با بازار همسایگان (پاکستان، افغانستان، ترکیه و عراق)، رونق تولید و اشتغال و کنترل نقدینگی از اهم این راهکارها است.

وی همچنین ایجاد نظم مالی و شفافیت و جلوگیری از اسراف، کنترل کسری بودجه و مخارج دولت،کنترل فشارهای تورمی، بهره مندی از بخش خصوصی و مزیت تجارت آزاد و خودداری از اعطای امتیازات ویژه و مصونیت‌ها (رانت و ویژه خواری) را از دیگر این راهکارها برای بهبود وضعیت کشور دانست‌.

این نامزد مجلس شورای اسلامی به گسترش تعاملات با نظام بین‌الملل با اولویت همسایگان و قدرت‌های نوظهور اشاره و بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت استان‌های مرزی برای ارتباط با همسایگان، ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع و کاهش مسائل مرتبط با تحریم، تلاش و همفکری بین قوای سه گانه، توجه به سرمایه‌های مادی، معنوی و علمی کشور از دیگر این راهکار‌هاست.

مجیدی به اقدامات در بحث فرهنگ اشاره و تصریح کرد: ترویج مهندسی فرهنگی سبک زندگی اسلامی، توجه و احیای ارزش‌های بومی و محلی و قابلیت ارزش افزوده آن و مبارزه با تهاجم فرهنگی از اهم اقداماتی است که در راستای بحث‌های فرهنگ باید اجرا شود.

وی به موارد مهم در راستای بحث‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: مهار و کنترل تورم، حمایت از کالای ایرانی، ایجاد اشتغال، رونق تولید و ایجاد عدالت منطقه ای در توزیع اعتبارات از اهم این اقدامات است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف  مبارزه با کاهش فاصله طبقاتی، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، حل مسائل نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق را از اولویت‌های مهم در مسائل اجتماعی اعلام کرد‌.

مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌های کنترل تورم و گرانی اشاره و اظهارکرد: کنترل رشد نقدینگی، اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کاهش هزینه‌های تولید، رونق تولید و تعادل میان عرضه و تقاضا، کاهش نرخ تسهیلات، کنترل و مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌های دولت، چالاک و چابک سازی دولت، افزایش بهره وری در مجموعه دولت، انضباط مالی و شفافیت در فعالیت‌های مالی دولت، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی و استفاده صحیح از درآمدهای نفت، افزایش بهره وری در تولید و افزایش رقابت پذیری محصولات و کالاهای ساخت از جمله راه‌های کنترل تورم است.

وی اصلاح نظام آموزشی و فرهنگ عمومی در مواجهه با مسائل اقتصادی، اصلاح و بهینه‌سازی نظام کنترلی و نظارتی به‌منظور پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اقتصادی و مقابله با مفاسد اقتصادی، بازنگری و اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور در بخش‌ها و سطوح مختلف و به‌کارگیری افراد مجرب، متخصص، متعهد و با کارآیی بالاتر در این حوزه را از راهکارهای بلند مدت برای کنترل تورم دانست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف  ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از خام‌فروشی منابع طبیعی و همچنین دانش تولید شده توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی، در جهت ایجاد ارزش افزوده در فعالیت‌های تولیدی را از دیگر راهکار بلند مدت در این راستا عنوان کرد‌.

مجیدی ساماندهی و متعادل‌سازی واردات و صادرات، طراحی و ایجاد سازوکار مناسب برای حذف مشاغل کاذب و دلالی و واسطه‌گری غیرقانونی، اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش هزینه‌های تولید، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ایجاد و گسترش شبکه‌های کنترل الکترونیکی، تلاش در جهت بومی‌سازی تمام فرآیندهای تولید، اتخاذ تدابیر لازم و ارائه تسهیلات مناسب و حمایت کافی برای تکمیل ظرفیت تولیدی کارخانجات و افزایش عرضه کالا در حد نیاز داخلی و صادرات، توسعه و تقویت فعالیت‌هایی مانند گردشگری، فعالیت‌های ترانزیتی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و راه‌اندازی مدرسه عالی اصناف در استان‌ها را از راهکاری میان مدت در زمینه کنترل گرانی دانست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف همچنین به اولویت‌های توسعه خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها مانند راه آهن، تسریع در دوبانده کردن جاده‌‌های استان به ویژه بهره بردی از جاده بیرجند قاین از جمله این اولویت‌ها است.

مجیدی ادامه داد: عدم اتصال به راه‌های ارتباطی داخلی از طریق راه آهن، عدم وجود زیرساخت راه آهن و معطل ماندن و کندی اجرای طرح راه آهن چابهار، زاهدان، بیرجند، مشهد و سرخس برای بیش از سه دهه از سویی به نظر می‌رسد که هزینه‌هایی را برای کشور به ارمغان آورده است و از سویی دیگر مانع ارتباط این بخش از کشور با مناطق داخلی و همچنین استفاده از موقعیت جغرافیایی و ظرفیت مرز شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر در ساخت راه آهن در مدت کوتاه و اختصاص بودجه‌های کلان منطقه شرق کشور از بن بست خارج شود.

مجیدی برفعال سازی بازارچه‌های مرزی و رونق اقتصاد مرز نیز تاکید کرد و افزود: مرز کار کردی دو گانه برای کشورها دارد که از سویی می‌تواند تهدید باشد و از سویی فرصت که همسایگی با کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران و استان خراسان جنوبی دارای این شاخصه است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف  تصریح کرد: با توجه به بازسازی کشور افغانستان در سال‌های اخیر، ضرورت دارد تا این مرز به مرزی تجاری تبدیل شود اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نتوانسته ایم، از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

مجیدی عدم وجود زیر ساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی، عدم وجود راه‌های مواصلاتی، کارکرد نیمه تعطیل بعضی از بازارچه‌های مرزی، عدم تکمیل راه مواصلاتی ماهیرود به فراه، عدم ساخت و تولید کالاهای صادراتی در استان به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده و صدور آیین نامه‌های روزمره در گمرکات و معطلی کامیون‌ها را از جمله معضلاتی دانست که باید برای تجاری سازی فرصت‌های مرز راهکارهایی برای آن یافت.

وی از ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات استراتژیک استان مانند زرشک، زعفران، عناب، گل نرگس و...گردشگری، صنایع دستی خبر داد و گفت: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، تزریق سرمایه در گردش و رونق مجدد واحدهای تولیدی و اختصاص بودجه خاص مناطق کم برخوردار نیز باید در دستور کار باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای شاخص‌های محرومیت است، بیان کرد: لازم است در برنامه ریزی‌ها با حذف این عنوان و اضافه کردن برخوردار از عدالت اجتماعی و سرزمینی فاصله نگیرند.

مجیدی ادامه داد: 229 روستای این استان دارای شاخص محرومیت بالا یعنی با ضریب 9، 400 روستا دارای ضریب محرومیت 8، 479 روستا دارای ضریب، 7، 456 روستا دارای ضریب 6 هستند و تنها 7/4 درصد روستاهای این استان برخوردار هستند که لازم است که در این شاخص بازنگری شود زیرا علاوه بر روستاها، بعضی از شهرهای این استان نیز از کمبودهای بی‌شماری رنج می‌برند.

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گناباد: مجلس یازدهم باید ریل‌گذار بهبود فضای کسب و کار باشدکاندیدای اصولگرا مجلس در تایباد: اقتصاد کشور همچنان «نفت‌پایه» است/ حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی «کند» بوده استکاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بناب: برخی نمایندگان مجلس دهم منافع دولت را به منافع مردم ترجیح دادندکاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در همدان: کاندیداها تقوا و دانش را توأمان داشته باشند

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته بعضی از طرح‌ها در استان به تصویب رسیده ‌که به نظر می‌رسد که با توجه به اقلیم این منطقه، برای استان کارایی نداشته و یا در سال‌های آتی با مشکلاتی مواجه خواهند شد که ضرورت دارد که در این طرح‌ها نیز بازنگری شده و و براساس طرح آمایش سرزمینی استان، طرح‌های متناسب با فرهنگ و اقلیم به تصویب برسد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف  تاکید کرد: ضروری است که طرح‌های نیمه تمام نیز زودتر تامین اعتبار شود تا از سویی مردم از ثمرات آن بر خوردار شده و از سویی دیگر هزینه‌هایی از جمله مالی و کاهش اعتماد اجتماعی را به کشور تحمیل نکنند.

مجیدی خام فروشی محصولات و صادرات مواد اولیه را نیز از معضلات استان دانست و ادامه داد: لازم است تا چاره ای در این مورد اندیشیده شود و بسیاری از کالاها که با قیمت اندک به دیگر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود با صنعتی سازی و یا بسته بندی مناسب و همچنین با تولید برندهای داخلی و بین المللی بتوانند ارز آوری مناسبی برای این استان داشته باشند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان وخوسف افزود: این مسئله نیاز حمایت اتاق‌های فکر استان و کشور و همچنین اختصاص بودجه است.

مجیدی تلاش در جهت تحقق نقشه جامع فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است را ضروری دانست و ویژگی‌های آن را شامل برخوردار از هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و پویای طریق جامعه مهدوی، متمسک به قرآن و عترت و ولایت امام عصر (عج)، ایمان و عمل صالح، متعهد به نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبتنی بر عقلانیت اسلامی، مفتخر به ایرانی بودن، پاسدار میراث‌های ارزشمند ایرانی اسلامی و زبان و ادبیات فارسی، متکی بر فرهنگ و تفکر بسیجی، برخوردار از روحیه مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان اعلام کرد.

وی به برنامه‌های عملیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه جامع سبک زندگی اسلامی ایرانی،ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، راهبری فعال جنگ نرم و ارتقاء مؤلفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی تبیین، ترویج و نهادینه سازی گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی در زمینه‌هایی همچون عدالت، صلح، امنیت جهانی، آزادی، اخلاق و معنویت، زن و خانواده، حاکمیت توحید و عدالت در جهان و امید به تاریخ و فرجام نیک جهان، مدیریت راهبردی فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری به منظور مقابله با جنگ نرم گسترش تأثیرگذاری و ارزش آفرینی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر معرفی دستاوردها و الگوهای موفق در سطح جهانی از اهم این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای بهبود وضعیت بازارچه های مرزی کاهش هزینه جمهوری اسلامی خراسان جنوبی اختصاص بودجه رونق تولید ارزش افزوده کنترل تورم اولویت ها عدم وجود استان ها فرصت ها ساخت ها راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» پس از اقامه نماز جمعه ۳۱ فروردین در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: مردم عزیز و قدرشناس خراسان جنوبی همگام با سایر هم وطنان در چند روز اخیر در قالب تجمعات خودجوش، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی، بغض انباشته و فرو رفته از حدود هفت ماه ظلم و جنایت این رژیم کودک‌کش در غزه را ابراز و حمایت همه‌جانبه خویش از عملیات مقتدرانه و هوشمندانه وعده صادق علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی را اعلام کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با محکوم کردن استمرار جنایات رژیم کودک‌کش و خبیث صهیونیستی همچنین تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه وعده صادق، از عموم مردم خراسان جنوبی دعوت می‌کند به شکرانه این عملیات غرورآفرین و تحقیر تاریخی رژیم خون‌آشام صهیونیستی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد، حضور منسجم و دشمن شکن داشته باشند.

بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، این راهپیمایی در بیرجند از مصلی و مسجد جامع المهدی (عج) تا میدان نماز برگزار می‌شود.

کد خبر 6082103

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی