Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری اردبیل تدوین و جزییات این برنامه روز چهارشنبه با حضور کارشناسان ذیربط در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل بررسی شد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل در این جلسه با اشاره به تدوین این برنامه در سه قالب پنج، سه و یک‌ساله گفت: این برنامه در هشت سرفصل تدوین شده و با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط در امر ترافیک و حمل و نقل و خدمات داخل شهری به اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی کنعانپور، ساماندهی تردد و ارتقای فرهنگ ترافیکی عابرین پیاده، ساماندهی تردد و ارتقای فرهنگ ترافیکی موتورسیکلت سواران، اصلاح هندسی معابر شهری، مدیریت امداد در مواقع بروز سانحه تصادف، ارتقای ایمنی و استانداردسازی وسایط نقلیه، انضباط ترافیکی، بهبود رفتار رانندگان و ثبت اطلاعات سوانح رانندگی را از جمله هشت محور برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری اردبیل ذکر کرد.

وی افزود: این برنامه که از سوی وزارت کشور و بر اساس برنامه الگویی تدوین شده توسط استان خراسان رضوی ابلاغ و بومی‌سازی شده، تا یک هفته آینده با نظر کارشناسان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در امر ترافیک داخل شهری اردبیل اصلاح و بازبینی نهایی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل همچنین آمار تصادفات درون‌شهری در استان بویژه در داخل شهر اردبیل را بسیار بالا ذکر کرد و گفت: به علت کثرت تصادفات درون‌شهری، اردبیل جزو سه شهر با تصادفات بالا در کشور معرفی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری اردبیل، از سال آینده میزان تصادفات در شهر اردبیل ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی بیان‌کرد: ۶۵ درصد تصادفات درون شهری اردبیل مربوط به عابرین پیاده بوده و ۶۰ درصد تصادفات فوتی نیز در کمربندی شهر اردبیل اتفاق می افتد و به همین علت لازم است که علاوه بر ایجاد تغییرات و اصلاح هندسی معابر، در جهت افزایش آگاهی عمومی، فرهنگ‌سازی لازم نیز برای تردد در معابر شهری صورت گیرد.

کنعانپور اضافهکرد: عوامل بالا بودن میزان تصادفات درونشهری اردبیل احصا شده و در کنار عوامل فیزیکی از جمله اصلاح هندسی معابر، باید در جهت توسعه فرهنگ ترافیکی اقدام شده و سامانه مرکزی مونیتورینگ و کنترل تردد شهری نیز توسط شهرداری راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه چندین پیشنهاد شورای ترافیکی استان برای ایجاد تغییرات در تردد معابر و کنترل ترافیکی داخل شهر اردبیل بررسی شده و به تصویب رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اردبیل تصادفات درون شهری اصلاح هندسی معابر فرهنگ ترافیکی شهر اردبیل داخل شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهر دار منطقه ۸ تهران گفت: همزمان با تغییر فصل و مساعد شدن شرایط جوی این عملیات به منظور آشکارسازی خطوط عبوری معابر، انتظام ترافیکی و ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه از ابتدای انجام شد.

فاطمه تنهایی افزود: اجرای عملیات خط‌کشی در ۴ بخش خط‌کشی محوری، بلوک عابر پیاده، ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی، ترسیم نوشتار و علائم ترافیکی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت