Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- بهروز رسایلی: سومین بازی دور از برد پرسپولیس این بار برابر تیم ضعیف الشارجه امارات رقم خورد؛ تیمی که در لیگ کشورش هم وضع خوبی ندارد و با تنها کسب دو پیروزی از 9 بازی اخیر، روی پله پنجم ایستاده است. تساوی پرسپولیس برابر این تیم بعد از شکست سرخپوشان مقابل الدحیل در هفته اول، حالا تیم پرستاره یحیی گل‌محمدی را در آستانه حذف زودهنگام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس برای بازگشت به کورس صعود باید از سه بازی پیش رو برابر التعاون و الدحیل، شش یا هفت امتیاز بگیرد و الشارجه را هم در بازی برگشت ببرد که به هر حال کار سختی است.

فارغ از همه مجادلاتی که در مورد کیفیت مربیگری یحیی گل‌محمدی وجود دارد، از دیشب که تیم او یک توقف دیگر را تجربه کرده، خیلی‌ها یاد معامله زیانبار این مربی با شهرخودروی مشهد افتاده‌اند. یحیی که ظاهرا اواخر نیم‌فصل اول برای کار در مشهد کاملا بی‌انگیزه شده بود، از پنج بازی پایانی با شهرخودرو فقط یک پیروزی به دست آورد و سپس این تیم را در شرایطی رها کرد که مشهدی‌ها برای اولین بار در تاریخ‌شان به لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند. بسیاری عقیده دارند اقدام گل‌محمدی در رها کردن شهرخودرو در میانه‌راه، نسبتی با جوانمردی نداشت. الان شهرخودرو، هم در لیگ از جمع مدعیان عقب افتاده و هم در آسیا با دو شکست و پنج گل دریافتی، به زنگ تفریح گروه تبدیل شده است.

آنچه اما بر سر یحیی و پرسپولیس می‌آید می‌تواند تاوان یک «آه» دیگر هم باشد؛ آن هم ظلمی که در این باشگاه به گابریل کالدرون شد. مرد آرژانتینی طبق آمار بهترین نتایج یک مربی تازه‌وارد در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد، داربی را از استقلال اورجینال استراماچونی برد، تیمش را به نیمه‌نهایی جام حذفی رساند و با 7 گل خورده در 19 بازی لیگی و حذفی، یک حد نصاب رویایی در بحث ساختار دفاعی به جا گذاشت، اما او را با هزاران کامنت فخش بدرقه کردند تا یحیی بیاید و در سه بازی پیاپی 6 گل بخورد! تازه بگذریم از اینکه کالدرون اساسا یک مربی تازه‌وارد بود که مدتی طول کشید تا با فضای فوتبال ایران آشنا شود. او همچنین کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و شجاع خلیل‌زاده هم چند بازی محروم بود، اما باز خیلی سخت موقعیت گل به رقبا می‌داد. امروز را ببینید که تیم پنجم لیگ امارات مثل آب خوردن دو گل به پرسپولیس می‌زند و چند گل هم نمی‌زند.

به هر حال امیدواریم یحیی تیمش را از این وضعیت خارج کند، اما فعلا بار تراژدی‌های مربوط به آه و خیانت بر گرده او و تیمش سنگینی می‌کند. کاش گل‌محمدی برای بازگشت به پرسپولیس لااقل تا آخر فصل صبر می‌کرد و به شکلی اخلاقی‌تر این کار را انجام می‌داد.

کد خبر 485194 برچسب‌ها یحیی گل محمدی - فوتبال باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی فوتبال باشگاه پرسپولیس یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!

به گزارش قدس آنلاین، اگر کتابی را که مجوز انتشار نداشت، می‌خواستیم تهیه کنیم باید سراغ دستفروش‌ها یا فروشگاه‌های گوشه و کنار خیابان انقلاب می‌رفتیم یا ریسک خرید از کانال‌ها و صفحه‌های مجازی را به جان می‌خریدیم. اما الان دیگر نیازی نیست و به راحتی می‌توانیم با خرید غیرحضوری و ارسال توسط پست، جلوی در منزلمان کتابمان تحویل بگیریم.در سال‌های گذشته نشرهای مختلفی در کشورهایی اروپایی شروع به کار کرده‌اند؛ با این بهانه که می‌خواهیم صدای آزادی باشیم و با سانسور در جمهوری اسلامی مقابله کنیم که غالب این نشرها هم در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان مشغول به کار هستند؛ نشرهایی چون گردون، مهری، ناکجا، نوگام و ....حتی در روزهایی که نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار می‌کند آن‌ها هم یک تور جهانگردی می‌گذارند تا آثارشان را به ایرانی‌های مقیم خارج عرضه کنند، اما با این شرط که ما آثارمان بدون سانسور است. این تور جهانگردی، اگر امسال هم برگزار شود ۸ ساله می‌شود.نویسندگانی هم در فضای نشر کشور هستند که اثر غیرمجازشان را چاپ و عرضه می‌کردند و حتی خودشان هم به فروش می‌رساندند و نویسندگانی را هم داشتیم که اثرشان چون از اداره کتاب وزارت ارشاد مجوز نگرفته بود بدون هزینه‌ای نسخه مجازی‌اش را منتشر می‌کردند که هر ۲ عمل بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، غیرقانونی است.

اما این بار به سراغ آثار و ناشرانی می‌رویم که در خارج کشور فعال‌اند و خود را اهل مبارزه با سانسور معرفی می‌کنند. یکی از این ناشران در کشور انگلستان فعال است و آثاری را تولید می‌کند که بعضاً در شمارگان کمتر از ۲۵۰ نسخه است، اما این نشر و نشرهای مشابه، علاوه بر اینکه در خارج از کشور فعال‌اند، آثارشان در داخل به راحتی عرضه می‌شود؛ طوری که شما با یک ایمیل می‌توانید اثر این نشر را با پست درب منزل تحویل بگیرید؛ به همین راحتی!البته نحوه تعامل خود با نویسنده برای چاپ اثر را اینگونه بیان می‌کند: «شرایط جدید چاپ و نشر ... به قرار زیر است: «۱۱۹ پوند بابت شابک، ۶۹ پوند بابت ریجستری کتاب در کتابخانه ملی، ۳۵۰ پوند بابت قرار دادن کتاب در سایت آمازون، خرید ۳۰ جلد کتاب از طرف نویسنده به قیمت پشت جلد با تخفیف ۲۵ درصدی، تیراژ اول کتاب هم ۱۰۰ جلد است و ۱۰ درصد حق‌التالیف نویسنده هم در پایان هرسال پرداخت می‌شود.»حتی برخی درگاه‌های فروش رسمی کتاب نیز به عرضه این نوع آثار می‌پردازند. حال اگر از بٌعد محتوایی این نوع آثار عبور کنیم که برخی از این کتب عناوینی مثل «حرامزاده استانبولی»، «کورتاژ در خیابان» دارند، اما نمی‌توان از سهولت خرید و ارسال این نوع آثار در فضای فرهنگی و ادبی کشور عبور کرد.

در کنار تهیه راحت و بدون مشکل حتی در برخی از کتابفروشی‌های زنجیره‌ای رسمی کشورمان برای آثارشان با حضور نویسنده و حتی مخاطبان مراسم رونمایی و نقد گرفته می‌شود! و اینطور نیست که به صورت خصوصی و محدود اجرا شود.یکی از مراکزی که باید به این اتفاق نظارت داشته باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ذیل معاونت فرهنگی، کارگروه ساماندهی نظارت بر بازار نشر و کتاب را در سال گذشته ایجاد کرد، اما از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ دیگر از برگزاری جلسات این کارگروه در رسانه‌های معاونت فرهنگی خبری منتشر نشده است. در این کارگروه‌ نمایندگان مراکز مختلفی چون دادسرای فرهنگ و رسانه، مرکز توسعه فرهنگ در فضای مجازی، دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و انتظامی، شهرداری‌های مناطق فرهنگی مرتبط با کتاب، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، دفتر چاپ وزارت ارشاد و دفتر حقوقی وزارت ارشاد حضور دارند.

وظیفه اصلی این کارگروه، مقابله با کتاب قاچاق است. کتاب قاچاق به این معنا نیست که کتابی از مرزها بدون مجوز وارد کشور شده است؛ بلکه به آثاری گفته می‌شود که در داخل کشور بدون مجوز چاپ و توزیع می‌شوند. حال در این روزها تهیه آثار غیرمجاز به راحتی ممکن و حتی توزیعشان از راه‌های رسمی کشور چون اداره پست صورت می‌گیرد. اما وزارت ارشاد هیچ گونه برخوردی با این اتفاق انجام نداده است؛ جز فیلتر شدن سایت‌های رسمی. البته سایت‌های غیرمعروف و گمنام از راه فروش این نوع آثار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و حتی بعد از وعده یاسر احمدوند در زمستان سال ۱۴۰۱ که به ساماندهی دستفروشان راسته انقلاب نیز بود، هنوز خبری نیست.محمدعلی مرادیان مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز علت تعطیلی این کارگروه را در دو سال ابتدایی دولت، سرشلوغی معاونت فرهنگی بیان کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
  • تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!
  • درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم
  • اوسمار یا یحیی گل‌محمدی
  • جام جم: تاج، از گل‌محمدی بازی نخورد!