Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی تنها چند روز به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است که افراد داوطلب و طرفداران آنها در حال تبلیغات گرم در سطح شهر و روستا هستند.

خبرگزاری شبستان- شیروان؛ با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها چهره شهرها و روستاهای این شهرستان مملو از پوستر و بنرهای تبلیغاتی است و افراد سعی می‌کنند تا به شیوه‌های مختلف خود را به مردم معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 راه اندازی ستادهای متعدد تبلیغاتی در مناطق شهری و روستایی، نصب انواع و اقسام بنرهای تبلیغاتی بر روی درب منازل، مغازه‌ها و استفاده از محل‌های مشخص شده از سوی شهرداری‌ها از جمله مهم‌ترین تصاویر بصری این روزهای شهر شیروان است.

 

در کنار این مهم، بازار برگزاری نشست‌های مختلف با بستن معابر و خیابان‌ها و همچنین شکل دادن جلسات سیاسی و جناحی و همچنین دعوت از چهره‌ها و افرا سخنور برای سخنرانی و گرفتن رأی مردم از دیگر مسائل و مواردی است که این روزها به وفور به چشم می‌خورد. این روزها جدای از فضای حقیقی و تبلیغات سنتی، افراد زیادی از داوطلبان از فضای مجازی و شیوه‌های تبلیغات مبتنی بر فضای اینترنت بهره گرفته و سعی می‌کنند که از این بستر نیز برای معرفی خود و برنامه‌های کاریشان به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند.

 

تشکیل گروه‌ها و کمپین‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی با اسامی و اکانت‌های فیک، گرفتن حمایت‌های صوری از چهره‌ها و افراد شناخته شده در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله دیگر راهبردهایی است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد داوطلب منتشر می‌شود.

 

در کنار این مهم حضور پرشور با همراهی افراد حامی در مراسم‌های جشن و عروسی و همچنین ختم افراد مختلف که هیچ نسبتی هم با فرد داوطلب ندارند هم این روزها در اوج خود قرار دارد و افراد سعی می‌کنند تا به این شیوه خود را هر چه بهتر به مردم معرفی کنند.

 

این روزها در کنار فضای تبلیغاتی ایجاد شده متأسفانه دو نکته بسیار مهم، مردم را آزار می‌دهد که یکی تخریب رقبا با روش‌ها و شیوه‌های خارج از عرف و اخلاق جامعه است و دیگری هم نصب پوستر بر در و دیوار شهر که این مورد هم به شدت به ویژه مناطق شهری به چشم می‌خورد.

 

فرماندار شیروان ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی گفت: از زمان شروع تبلیغات کاندیداهای این شهرستان در سطح شهر و روستاها، کاندیداها عملکرد قابل قبولی داشته اند که شور انتخاباتی را فراهم کرده است.

 

«امین رضا مرآتی» اظهارداشت: در ستادهای آنان تخلفات انتخاباتی کم بوده و حاکی از عدم اطلاع بوده که بنا بر توصیه ها در این زمینه رفع مشکل شده است.

 

فرماندار شیروان با بیان اینکه کاندیداها شور انتخاباتی را در این شهرستان ایجاد کردند، گفت: اینک از عملکرد کاندیداها راضی هستیم، با رعایت روحیه اخلاق مداری و قانون، مردم تصمیم خوبی در انتخابات خواهند گرفت و کسی که به عنوان نماینده انتخاب می شود همه گروه ها به آن فرد کمک می کنند و شرایط خوبی را برای شهرستان پیش بینی می کنیم.

 

مرآتی با اشاره به اینکه طی این چند روز تخلفی که در برآیند انتخابات اثر گذار باشد؛ نداشته ایم، افزود: در خصوص چسباندن عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها در مکان های خارج از مورد نظر، آن را تایید نمی کنیم و گروه های امحا آن را ثبت می کنند، از سویی با آنان برخورد می شود و دستگاه های نظارتی بر آن رسیدگی می کنند.

 

در این بین مردم مناطق محروم و دوردست از نمایندگان آینده خود انتظاراتی دارند که معتقدند در این شرایط حساس کشور که انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است کاندیداها با شعارها و وعده های دروغین با احساسات مردم بازی نکنند چرا که مردم این نظام شایسته خدمات بهتری هستند.

 

یکی از ساکنان روستای دده خان از توابع بخش قوشخانه این شهرستان می گوید: امیدواریم حضور کاندیداها در این روستاهای دوردست و بیان مشکلات مردم، منوط به یکبار قبل انتخابات نباشد و پس از مشخص شدن نماینده اصلی شاهد حضور مجدد و پیگیری رفع مشکلات آنان باشیم.

 

«عباس رفیع پور» اظهارداشت: اینک خواسته بسیاری از اهالی روستا از نمایندگان، محقق شدن برنامه های آینده و پیگیری برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان، جلوگیری از مهاجرت آنان به سایر استان ها و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم است.

 

یکی دیگر از دامداران روستای تفتازان بخش قوشخانه این شهرستان گفت: مردم خواهان نماینده ای قوی، کارآمد، باتجربه و از جنس و همسوی آنان هستند تا مشکلات قشر ضعیف جامعه را درک و به دنبال ارائه راهکار جدی آنان در این زمینه باشد.

 

«رمضانعلی طالبی» افزود: مبادا کاندیداها با پهن کردن سفره های رنگین و شعارهای فریبنده و دروغین قبل از انتخابات با احساسات مردم بازی کنند، مردم همیشه حضوری پررنگ در انتخابات داشته اند و گول این بازی ها را نخواهند خورد.

 

وی اظهارداشت: در این فضای حساس کشور، کاندیداها با رفتارهای شایسته خود و سخنرانی در جمع اهالی روستا در این هوای سرد و برفی باید موجبات حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند نه اینکه با تخریب یکدیگر موجب دلسردی و حضور کم رنگ آنان شوند.

 

از مجموع ۲۶ داوطلبی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده بودند، ۱۲ نفر تایید صلاحیت شده اند.‌ 

 

۱۱۵ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط اخذ رأی هستند، ۱۴۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده‌ که از این تعداد ۸۰ شعبه ثابت و ۶۰ شعبه سیار خواهد بود.

 

سه هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی هم در حوزه های اجرایی، نظارت، نظامی و انتظامی برای همکاری در برگزاری این انتخابات سازماندهی شده اند.

 

 شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و  همچنین اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، استان فارس و قم نیز به صورت همزمان، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمهوری اسلامی مشارکت مردم انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر و روستا سعی می کنند گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهدشتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای خوزستان بیان کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه رامهرمز و رامشیر و آبادان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید و اظهار کرد: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدام مناسبی را در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات انجام داد.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در این نشست از برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌های تولیدی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

داریوش دبیقی تصریح کرد: برای دور دوم انتخابات برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم تبلیغاتی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ویژه حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر اختصاص یافته که طبق دستورالعمل ستاد انتخابات صداوسیما تولید و در مرحله دوم روزهای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی پخش خواهد شد.

کد خبر 6086301

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۱ روز دیگر
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود