Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:20:09 GMT

تالار بورس سبزپوش شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۰۹۱

تالار بورس سبزپوش شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار آخرین روز کاری خود در هفته جاری و بهمن ماه را با روند صعودی آغاز کرد و با رشد ۴۰۲۵ واحدی در ارتفاع ۴۷۶ هزار و ۱۴۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (چهارشنبه 30 بهمن) آخرین روز کاری خود در هفته جاری و بهمن ماه را با روند صعودی آغاز کرد و با رشد 4025 واحدی در ارتفاع 476 هزار و 145 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در همگی بر تابلوی نمایشگر بورس به رنگ سبز که نشاندهنده روند صعودی است به نمایش درآمدند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، وغدیر، اخابر، خودرو، مبین، بورس و رمپنا به ترتیب با 367، 324، 211، 131، 121، 114 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس امروز (چهارشنبه 30 بهمن) با رشد 89 واحدی در ارتفاع 6 هزار و 205 واحدقرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، فرابورس - فرابورس ايران، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، فزرين - زرين معدن آسيا و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار دارند که همگی روند صعودی در ابتدای معاملات امروز داشتند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه 29 بهمن) در چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش 2914 واحدی در ارتفاع 473 هزار و 898 واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش ۴۶۹۲ واحدی در جایگاه ۴۷۲ هزار و ۱۱۹ واحد قرار گرفت.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۵۱ واحد کاهش معادل ۰.۹۸ درصد به ۱۲۵ هزار و ۹۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰۹ واحد ریزش معادل ۰.۳۳ درصد به ۱۵۲ هزار و ۱۸۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۳ درصد به ۱۰۱ هزار و ۴۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۴۷۱ واحد کاهش معادل ۰.۷۸ درصد به ۵۷۰ هزار و ۳۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۱۳۵ واحد کاهش معادل ۱.۵۱ درصد به ۳۳۵ هزار و ۶۸۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۲۴ واحد ریزش معادل ۰.۱۸ درصد، به ۹۹۳ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای کگل با 421 واحد، شبندر با 326 واحد، شپنا با 319 واحد، شتران با 272 واحد، فخور با 236 واحد و وغدیر با 233 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و  فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ صبح روز گذشته در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت و شپنا - پالايش نفت اصفهان روند نزولی داشتند.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته نمادهای کگل، وامید، رمپنا، شبندر، شپدیس و رانفور به ترتیب با ۴۱۳، ۳۹۵، ۳۳۰، ۲۸۳، ۲۵۳ و ۲۴۵ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو،  فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها 2 نماد خساپا – سايپا و خودرو - ايران‌ خودرو روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ در نماگر بورس به نمایش درآمده بودند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۷۰۶ هزار و ۱۱۲ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس و اوراق بهادار فولاد مبارکه اصفهان پالایش نفت اصفهان پایان معاملات خود در هفته جاری واحد کاهش معادل واحدی در ارتفاع نمادهای وتجارت واحد قرار گرفت بیشترین تاثیر روند صعودی بانک تجارت روز گذشته بانک ملت معادل ۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو یکشنبه هفته بعد در تالار خودرو بورس کالا عرضه شوند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالای ایران سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس جزییات عرضه کامیون کشنده فاو مدل 1403 به شرح زیر است:

تعداد: 30 دستگاه

عرصه کننده: سیبامتور

قیمت پایه: 4 میلیارد و 778 میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: 10 درصد

تاریخ عرضه: 9 اردیبهشت

تاریخ تحویل: 9 تیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه