Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا عبدوس رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه ۵۵ دستگاه آبگرم کن خورشیدی و تنور گازی تحویل بهره‌برداران منابع طبیعی استان شد، گفت: این تجهیزات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت سال ۹۸ به بهره برداران منابع طبیعی به صورت رایگان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هدف از این کار کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی برای تأمین آب گرم به بهره برداران روستایی شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، آرادان، میامی، سمنان و مهدی‌شهر تحویل شده است.

رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه اولویت اهدای آبگرمکن و تنور گازی با بهره برداران مرتعی که در طرح حفاظت مشارکتی مشارکت دارند است، ابراز داشت: بهره برداران در حقیقت کمک یار منابع طبیعی در حفظ مراتع و اراضی ملی هستند.

عبدوس در دومین بخش سخنان خود با بیان اینکه کمربند حفاظتی بین مرز اراضی ملی و مستثنیات به طول ۲۰ هزار متر با هدف حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف این اراضی اجرا شده است، گفت: تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری محسوب می‌شود.

او افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است، همچنین باید گفت دلیل این طرح‌ها این است که در واقع خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب و تصرف و اطفا حریق و طرح‌های احیایی داشتند در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی توزیع آبگرمکن خورشیدی منابع طبیعی سمنان حفاظت از اراضی بهره برداران منابع طبیعی اراضی ملی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید علیرضا اسمعیل زاده حسینی اظهار داشت:  اجرای برنامه های تحقیقاتی در زمینه الگوی کاشت محصولات باغی و هماهنگی اجرای برنامه های مرتبط با سند تحول یزد نوین، تولید بذور مادری و گواهی شده در سطح استان، برنامه های اجرای عملیات امنیت غذایی، مشاوره در زمینه محصولات و عرصه های کشاورزی، دامی ، منابع طبیعی و همچنین ایجاد پایلوت های کشاورزی حفاظتی، آبیاری هوشمند ،  اجرای باغ الگویی نوین با مشارکت بهره برداران و کشاورزان پیشروی استان یزد در خصوص گندم ، جو ، انار و پسته  از برنامه های مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در سال 1403 است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اهمیت پرورش شتر در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار انجام شده است.

 اسمعیل زاده حسینی گفت:  در قالب برنامه کاربردی ساربانیار 13 گله شتر در استان یزد به صورت برخط رصد می شوند و تاکنون بالغ بر 700 هزار سیگنال دریافت شده است و همچنین 3 هزار پیامک  هشدار برای شترداران و بهره برداران صادر شده است.

شایان ذکر است؛ برنامه کاربردی ساربانیار با همت پژوهشگران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونت امور دام  یزد و اداره کل منابع طبیعی استان یزد و شرکت های دانش بنیان تهیه شده است و استفاده بهره برداران از ساربانیارعلاوه بر کاهش مخاطرات ریلی و جاده ای نقش موثری در بهبود مدیریت پرورش شتر داشته است.

 

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد