Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناظره انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان با بیان مشکلات استان اصفهان و عملکرد مجمع نمایندگان استان همراه بود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مناظره کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اصفهان و نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ‌در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مناظره حیدر علی عابدی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، عباس مقتدایی نماینده دوره نهم و کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اصفهان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و همچنین زهرا شیخی کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اصفهان حضور داشتند. این در حالی بود که کاندیداهایی همچون ناهید تاج‌الدین نماینده اصلاح طلب اصفهان در مجلس و نیره اخوان کاندیدای مستقل در این مناظره حضور نداشتند.

عابدی با اشاره به عملکرد مجمع نمایندگان استان اصفهان، اظهار داشت: ساختار مجلس متشکل از کمیسیون‌ها به‌عنوان سلول اصلی و فراکسیون‌هاست که بر روی مسائل تخصصی متمرکز هستند و مجمع نمایندگان بر اهداف و برنامه‌ها و توسعه استان تمرکز دارد. در مجمع استانی تلاش این بود که مسائل سیاسی و اختلافات شخصی دخیل نباشد.

وی تصریح کرد: مسائل شهرستان‌ها مانند استان اصفهان با حضور در مجمع و با هماهنگی و همدلی بین نماینده‌ها رفع می‌شد و در زمینهٔ همدلی و هماهنگی عملکرد خوبی داشته‌ایم. عملکرد مجمع در ادوار گذشته با هماهنگی و پیگیری کارهای استانی مانند استعفای دسته‌جمعی برای بحث زاینده‌رود تأثیرگذار بود.

این در حالی است که مقتدایی معتقد است در زمانی که من رئیس مجمع نمایندگان بودم در مشابه با این موضوع گفتیم که استعفا نمی‌دهیم و کسی که کار خود را درست انجام نداده است باید استعفا دهد. بعد پشت در دفتر ریاست جمهوری تحصن کردیم و  تداوم تحصن بدون رسانه‌ای کردن در دفتر لاریجانی انجام شد. درنتیجه با پیگیری مصوبات نه‌گانه به خواسته خود بدون استعفا رسیدیم.

عابدی در پاسخ گفت: زمان استعفای ما همه متوجه شدند که مردم ما در آب آشامیدنی هم مشکل‌ دارند و امیدوارم بتوانیم با کارنامه خوبی به مردم بگوییم که‌ مانع طرح‌های غیرقانونی شدیم، طرح غیرقانونی که حتی مجوز زیست‌محیطی هم ندارند.

عابدی در پاسخ به سؤالی درباره دلیل کاندیدا نشدن مجدد خود گفت: در مجلس تصویب شد که بازنشسته‌ها به کار گرفته نشوند و انصاف نیست که کسی که اعتقاد دارد به این امر و امضاکننده این طرح بوده است، به آن عمل نکند.

شرایط سخت اصفهان در سرطان و ام اس

زهرا شیخی کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص حضور در این لیست به‌عنوان یک زن بدون هیچ سابقه تقنینی و قانون‌گذاری گفت: من بارها گفتم که اگر دوستان به این نتیجه رسیدند که شایسته‌تر از من هست، صرف‌نظر از جنسیت انتخاب کنند و امروز هم با توجه به نیاز جامعه وارد این حوزه شدم.

وی افزود: زمانی که رئیس پژوهشکده سرطان بودم همه نماینده‌ها با من در ارتباط بودند به‌جز نماینده‌های استان اصفهان؛ من در دوره ریاست خودم توانستم ردیف بودجه بگیرم. اکنون اصفهان شرایط سخت‌تری در سرطان و ام‌اس دارد که نخستین دلیل آن آلودگی هواست. نیاز است که زیرساخت‌ها آماده شود و کمیسیون بهداشت و درمان این امر را در اولویت خود قرار دهد.

در ادامه همین بحث حیدرعلی گفت: استان اصفهان در بحث سرطان بی‌نیاز از جهاد دانشگاهی می‌بینم و این استان مراکز و دانشمندان خاص خود را دارد.

نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه تهران: نگاه تکنوکراسی در جامعه رواج یافته استرادیو تسنیم ایلام| بیش از 20 هزار رأی اولی در انتخابات استان ایلام شرکت می‌کنند + صوتبیش از یک‌میلیون و 900 هزار گیلانی واجد شرایط رای‌دادن در انتخابات دوم اسفندماه هستند

وی در خصوص تائید صلاحیت‌ها معتقد است که شورای نگهبان نگاهش را باید تغییر بدهد و بگوید که نگهبان قانون اساسی و اسلام هستم و از طرفی هم به مردم‌سالاری توجه کنیم. برای حفظ جمهوریت ساختارها باید تغییر کند. اگر هر حزبی بتواند کاندیداهای خود را معرفی کند و کسانی که جزو حزب نیستند توسط هیئت‌های نظارت بررسی شوند، تحول اساسی ایجاد می‌شود و مردم رأی بدهند.

تاسیس 8 فراکسیون برای رفع مشکلات به ویژه اصفهان

در ادامه این مناظره، مقتدایی گفت: جایگاه شورای نگهبان را در حد داور تقلیل دادید و این در صورتی است که یک‌پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مرتبط با شورای نگهبان است.

وی افزود: اصفهان در بخش تعاون ارزش‌های بالایی دارد و فراکسیون تعاون را راه‌اندازی خواهم کرد و با این احتساب 8 فراکسیون را تأسیس می‌کنیم زیرا فراکسیون‌ها می‌توانند به کمک بخش‌های اصلی بیایند.

این نامزد دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا باوجوداینکه نخستین عضو علی‌البدل در شورای اسلامی اصفهان معرفی شد و زمینه برای حضور وی در شورا مهیا بود اما قبول نکرد، گفت: شورای شهر فعلی یک شورای بسته‌شده از آرای مردم البته حزبی، جریانی، فهرستی و باندی است. بنابراین زمان می‌برد که به بقیه ثابت کند من به دنبال حل مشکلات مردم هستم و می‌گویند این خودی ما نیست. شورای شهر هم نباید سیاسی باشد چون اساس کار آن عمرانی و فرهنگی و شهروندی است. زمینه عضویت در شورای شهر فراهم بود اما زمینه فعالیت جدی نبود.

انتهای پیام/169/a

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اصفهان مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان شورای نگهبان استان اصفهان عملکرد مجمع نماینده ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

دادستان کل کشور با بیان اینکه با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم، گفت: با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر در انتخابات جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستادهای استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان بصورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا نماید.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

وی ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند. مردم کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند، لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت جایز نیست.

کد خبر 739964

دیگر خبرها

  • توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد