Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس گفت: در فاز سوم پارک پردیس توپوگرافی زمین‌ها حفظ شده و از این حیث زیبایی‌های بصری و شهری را شاهد خواهیم بود.

 

مطلق، رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس، در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تاریخچه فعالیت پارک فناوری پردیس اظهار کرد: این پارک ۱۸ سال پیش کار خود را ذیل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری آغاز و پس از شکل‌گیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک زیرمجموعه این معاونت فعالیت خود را ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطلق با بیان اینکه نحوه عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس سه نوع است، ادامه داد: در نوع اول؛ عضویت، تیم‌ها و افراد نوآور و یا شرکت‌هایی که نوپا هستند در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک می‌توانند مستقر شوند؛  نوع دوم؛ عضویت و استقرار برای شرکت‌های متقاضی به صورت استیجاری است.

 رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه مدل سوم متمایز با اغلب پارک‌های علم و فناوری کشور است، گفت:  در این مدل شرکت‌ها می‌توانند با خرید و تملک زمین در پارک فناوری پردیس و ساخت آن بر اساس ضوابط معماری پارک مستقر و ادامه فعالیت دهند.

مطلق با اشاره به اینکه اراضی پارک در سه فاز و به مساحت حدودی ۶۰ هکتار است، تصریح کرد: فاز اول پارک به مساحت ۲۰ هکتار با عنوان پردیس نوآوری نام‌گذاری شده و تقریبا بیشتر ساختمان‌های آن ساخته شده و به بهره برداری رسیده است. همچنین، روند واگذاری فاز دوم پارک از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و نزدیک به ۱۸ هکتار است، در حال حاضر بخش بسیار قابل توجهی از این اراضی واگذار شده و با عنوان پردیس دانش نامگذاری شده است.

وی در خصوص روند واگذاری فاز سوم پارک فناوری پردیس، تاکید کرد: فاز سوم به عنوان پردیس کارآفرینی نامگذاری شده و در مساحتی حدود ۲۱ هکتار است، البته از این میزان در مجموع حدود ۱۰ هکتار قابل واگذاری خواهد بود و فراخوانی برای واگذاری ۳۵ قطعه از این اراضی داده شده است.

رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس در خصوص حوزه‌های دارای اولویت پذیرش در فاز سوم پارک، گفت: اولویت واگذاری با حوزه‌های تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق و همچنین خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته است.     اجرای ویژگی‌های منحصربفرد در فاز سوم پارک پردیس
وی افزود: شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها برای خرید زمین در فاز ۳ درخواستی داشته باشند می‌توانند از طریق لینکی که در سایت پارک فناوری پردیس قرار گرفته درخواست خود را تا پنجم اسفند ماه ثبت کنند، پس از ثبت درخواست بلافاصله با آن‌ها جلساتی برگزار شده و شرایط و ضوابط ساخت ابلاغ خواهد شد، سپس در صورت توافق طرفین عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

مطلق در خصوص ویژگی منحصربفرد واگذاری فاز ۳ پارک فناوری پردیس گفت: یکی از ویژگی‌های این فاز وضعیت و موقعیت زمین‌ها است، به این شکل که توپوگرافی ویژه‌ای نسبت به فاز یک و دو دارد و قرار است تا توپوگرافی تپه ماهوری آن حفظ شود که  از لحاظ معماری، جلوه بصری و شهری بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طبق ضوابط معماری پارک، طراح و مشاور معمار شرکت‌ها باید به تایید کمیته معماری برسد، اظهار کرد: استقرار شرکت‌ها در فاز‌های یک، دو و سه در پارک فناوری پردیس یک مزیت قانونی دارد. بر اساس ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه و آیین نامه اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آمده: «شرکت‌هایی که در پارک‌های فناوری مستقر هستند به مدت بیست سال از معافیت مالیات عملکردی که در پارک فن‌آوری دارند، معاف هستند، همچنین بر اساس عملکرد افراد، شرکت‌ها می‌توانند از معافیت مالیات بر حقوق پرسنل استفاده کنند؛ همچنین، شرکت‌هایی که زمین خریداری کرده و ساختمان بنا کنند، از پرداخت عوارض شهرداری معاف خواهند بود.

رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس، با اشاره به امکان سرمایه گذاری خارجی در پارک فناوری پردیس، تصریح کرد: امکان سرمایه‌گذاری خارجی در فاز سوم پارک وجود دارد، به طوری که شرکت‌های خارجی امکان ثبت نام و ورود را طبق ضوابطی که در پارک وجود دارد، خواهند داشت. پس از ارزیابی شرایط سرمایه‌گذاران، امکان عقد قرارداد با آن‌ها در دو حالت مشارکت با شرکت‌های داخلی یا ثبت شرکت داخلی توسط خود طرف خارجی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
استفاده از مزایای مناطق آزاد تجاری برای شرکت‌های دانش بنیان
وی همچنین به قرارداد ویژه کار بین پرسنل شرکت‌ها و کارفرما اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های مستقر می‌توانند از بخشی از مزایای مقرر در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی استفاده کنند؛ همچنین، بر اساس مصوبه هیئت دولت در پاییز سال ۹۶ قرارداد واگذاری زمین در پارک‌های فناوری به مثابه سند ملکی برای استفاده در مراجع مرتبط مثل وثیقه و ترهین در بانک‌ها و موسسات مالی است.     امکان ادامه خدمت سربازی برای شاغلین واحد‌های فناور
مطلق افزود: یکی از مزایای شرکت‌های دانش بنیان که البته به همه شرکت‌های مستقر در پارک تعمیم داده شده امکان خدمت نظام وظیفه برای پرسنل متخصص شرکت‌ها است، بر اساس شرایطی که ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده پرسنلی که در شرکت‌های فناور فعالیت می‌کنند و مشغول خدمت وظیفه می‌شوند می‌توانند با رعایت آن شرایط و ضوابط به عنوان سرباز درون شرکت انجام  وظیفه دهند.

رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس، درخصوص نحوه و زمان واگذاری اراضی فاز سوم پارک پردیس نیز تصریح کرد: واگذاری اراضی شروع شده و در این فراخوان سی و پنج قطعه از اراضی به صورت ویژه با شرایط خاص و با تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود. این فراخوان به عنوان «فراخوان فجر چهل و دوم انقلاب اسلامی» از پنجم بهمن ماه آغاز شده و تا پنجم اسفند ماه هم ادامه دارد و در صورت بررسی جوانب امکان تمدید تا نیمه اسفند ماه هم وجود خواهد داشت.

وی در خصوص شرایط واگذاری و نحوه پرداخت در این فراخوان نیز تاکید کرد: پرداخت نقدی برای خرید اراضی به دو صورت پرداخت نقدی و نیمه نقدی در نظر گرفته شده که پرداخت نیمه نقدی خود شامل چند بخش است؛  در مدل پرداخت نقدی شرکت که ۱۰۰ درصد مبلغ زمین را حداکثر بازه یک ماهه پرداخت کنه ۲۰ درصد مبلغ کل تخفیف خواهد داشت.

مطلق درباره مدل‌های نیمه نقدی گفت: در پرداخت‌های نیمه نقدی چند مدل تعریف شده است؛ در مدل اول ۵۰ درصد مبلغ در حین عقد قرارداد پرداخت و ۵۰ درصد دوم سه ماه بعد پرداخت خواهد شد که در این حالت ۱۷.۵ درصد تخفیف کل مبلغ شامل خرید خواهد شد. در مدل دوم ۵۰ درصد اول نقد و ۵۰ درصد مابقی ۶ ماه بعد و طی دو فقره چک سه ماهه پرداخت می‌شود و ۱۵ درصد تخفیف خواهد داشت.

وی افزود: سومین مدل پرداخت به این صورت است که ۵۰ درصد به شکل نقدی و ۵۰ درصد دوم در بازه زمانی ۹ ماهه پرداخته میشود که در این حالت ۱۲.۵ درصد تخفیف به کل مبلغ داده خواهد شد؛  و در مدل آخر ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد در بازه زمانی ۱۲ ماهه و با ۸ درصد تخفیف برای کل مبلغ خواهد بود که در همه مدل‌های نیمه نقدی ۵۰ درصد دوم باید طی بازه زمانی مشخص و طی اقساط ۳ ماهه پرداخت شود.

رئیس اداره جذب و پذیرش شرکت‌های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همه شرایط مالی و اولویت‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها حداکثر تا پایان نیمه اول سال ۹۹ آماده خواهد شد و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند زمین‌های خریداری شده را تا پایان شهریور ۹۹ تحویل گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس شرکت های دانش بنیان واگذاری اراضی فاز3 پارک پردیس پارک فناوری پردیس شرکت های دانش بنیان فاز سوم پارک پردیس فاز سوم پارک نیمه نقدی برای شرکت سرمایه گذاری شرکت هایی واگذاری فاز عقد قرارداد عنوان پردیس پرداخت نقدی ماهه پرداخت ۵۰ درصد دوم درصد تخفیف بازه زمانی گذاری شده درصد مبلغ اسفند ماه ۵۰ درصد خواهد شد زمین ها کل مبلغ بر اساس حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس الیاسی مدیر مدرسه اسکی شهید اردلان ساوجی با اشاره به افتتاح اسنو پارک در پیست اسکی توچال، گفت: اسنوپارک یکی از شاخه های اسکی و فری استایل می باشد که امکان تفریحات زمستانی مهیج را برای همه فراهم می کند.

وی تصریح کرد: پارک برفی یا اسنوپارک امکان پرش روی تشک بادی، برف‌بازی، تیوب‌سواری و سایر فعالیت‌ها و تفریحات زمستانی را در توچال فراهم آورده‌است.

الیاسی بیان کرد: خوشبختانه با همراهی آقای امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، پیست اسنو پارک برای علاقه مندان افتتاح شده و بصورت ایمن آماده پذیرایی از ورزشکاران است.

وی با اشاره به اینکه پیست اسکی توچال در ارتفاع چهارهزار متری از سطح دریا قرار دارد، افزود: شیب ملایم و عرض بسیار زیاد از ویژگی های منحصر بفرد این پیست است، که برای آموزش تکنیک های اسکی به نوآموزان مزیت خوبی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن
  • بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال