Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@04:13:27 GMT

پشت پرده افزایش قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۴۹۲

پشت پرده افزایش قیمت دلار

خبرگزاری میزان- در چهارمین روز هفته، شاخص ارزی با ادامه مسیر افزایشی از سقف ۹ ماهه عبور کرد، ولی رشد سکه تمام بهار آزادی کندتر شد. تاریخ انتشار: 09:50 - 30 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۸۳۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در چهارمین روز هفته، شاخص ارزی با ادامه مسیر افزایشی از سقف ۹ ماهه عبور کرد،‌ ولی رشد سکه تمام بهار آزادی کندتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌ای از گزارش روزنامه دنیای اقتصاد درباره روند افزایشی دلار را در ادامه می‌خوانید:

روند افزایشی دلار در روز سه شنبه را می‌توان در دو پرده مشاهده کرد:جوسازی معامله‌گران و افزایش سریع دلار که از محدوده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومانی عبور کرد.

روز گذشته سکه تمام بهار آزادی تنها نزدیک به ۶/ ۰درصد افزایش قیمت را ثبت کرد، حال آنکه در بازار ارز، دلار بیش از یک درصد افزایش را تجربه کرده بود.به نظر می‌رسد دیروز سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار با احتیاط بیشتری رفتار کردند. 

برخی فعالان باور داشتند، واکنش محدود سکه‌بازان به افزایش قیمت دلار می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که مسیر قیمت شاخص ارزی در معرض تغییر قرار گرفته است.

در واقع از نگاه آن‌ها به احتمال زیاد سکه‌بازان به ادامه افزایش قیمت دلار چندان خوشبین نیستند که متناسب با افزایش آن، خرید‌های خود را بالا نبرده‌اند. این در حالی است که دسته دیگری از بازیگران ارزی معتقد بودند تا زمانی که خطر بازگشت ایران به لیست سیاه FATF وجود دارد، معامله‌گران می‌توانند با جوسازی پیرامون این نگرانی قیمت ارز را بالاتر ببرند.

این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که رئیس کل بانک مرکزی حداقل در دو مقطع زمانی اشاره کرده است که تصمیم FATF هیچ تاثیری بر روند مبادلات مالی کشور نخواهد داشت.عده‌ای از فعالان نیز باور دارند، افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تصمیم FATF پیش‌خور شده است و بیش از این نمی‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: دلایل افزایش قیمت دلار با شیب ملایم چیست؟

به گفته برخی فعالان نیز به نظر می‌رسد بازارساز از افزایش اخیر قیمت دلار دچار هراس نشده است.بازارساز با این قیمت‌گذاری نشان داد که نگران افزایش بیشتر قیمت دلار نیست و احساس می‌کند که روند معاملات را در دست دارد. او از طریق افزایش قیمت مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار‌ها می‌شود و از طریق بالا بردن نرخ فروش خود زمینه‌ساز آن می‌شود که بتواند ارز بیشتری را از کف بازار جمع کند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار ارز سکه سکه تمام بهار آزادی افزایش قیمت دلار خبرگزاری میزان سکه بازان شاخص ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت نزولی شد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟