Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هرچه به زمان برگزاري انتخابات مجلس شورای اسلامی نزديک ترمی شويم، گمانه‌زنی ها درباره‌ فرد اصلح و یک نماینده خوب چه ویژگی های می تواند داشته باشد، بيشتر می شود. به همین دلیل  برآن شدیم تا درمورد ویژگی‌های یک نماینده اصلح سخن بگوییم.

بدون تردید مجلس مجموعه‌ای است از نمایندگان مردم که هر یک از آن‌ها می‌توانند در جهت مثبت یا منفی تأثیرگذار باشند، لذا می‌توان گفت که نقش اصلی در تعیین یک مجلس مفید و کارآمد را همان مردمی به عهده دارند که با انتخاب خود، وکلای خویش را بر کرسی‌های مجلس می‌نشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براین اساس یک سؤال مهم پیش می‌آید که برای تشکیل یک مجلس خوب، چه نمایندگانی را با چه شرایط و شاخصه‌هایی باید برگزید؟ و چه ملاک‌ها و معیار‌هایی برای انتخاب نماینده اصلح وجود دارد؟ آنچه در این نوشتار می‌آید پاسخی کوتاه بر این پرسش مهم خواهد بود.
معیار‌های مقام معظم رهبری برای نماینده اصلح   ۱_انقلابی باشد
۲_اهل تقوی و معنویت
۳_مخالف نظام نباشد
۴_فعال، پرتحرک و خوش‌فکر
۵_مرعوب و ساده‌لوح نباشد

علاوه براین در قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است:

۱- اعتقاد عملی به ولایت فقیه؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن "این است که" اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد.

من نه میگویم ولایت تنوری و نه میگویم ولایت قانونی، هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمی‌کند. ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می‌خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.

۲- اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزش‌ها تا مسئولیتها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.

۳- به کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره‌ی خان‌های سابق را تداعی می‌کنند.

۴- مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند.

۵- در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزش‌ها باشد، نه با توجیهات واهی، ارزش‌ها را بایکوت کند.

 مسئولین همانند پدران جامعه می‌بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آرا احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند.

حکومت‌ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت می‌گیرد.   انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسئله‌های کشور
احمد ریواده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسئله‌های کشور است. حضور و نقش مردم اصلی ترین چیز برای داشتن کشوری قوی در حوزه‌های مختلف است.

او ادامه داد: قطعاً مردم باید طبق فرمایشات حضرت آقا و مصادیقی که وجود دارد نماینده اصلح را انتخاب کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته هزینه‌های زیادی داده است به همین دلیل مردم باید نماینده‌ای را انتخاب کنند که آرمان‌های انقلاب را حفظ کند.

ریواده باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و با اشاره به وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد انتخاب مسؤلان افزود: انقلابی بودن، عدالت خواهی، حفظ نظام و دغدغه مردم داشتن را از ویژگی‌های مهم برای انتخاب نماینده اصلح است.

او ادامه داد: مهم‌ترین آرمان انقلاب عدالت طلبی بود، ما نیاز به نمایندگانی داریم که بدانند عدالت را چطور محقق کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: موضوع مهم دیگر، دغدغه رفع مشکلات مردم را داشتن است.

ریواده افزود: اگر در جامعه مشکل هست این نماینده است که باید حضور پیدا کند و با مردم صحبت کند و در صدد رفع آن مشکل برآید، مشکلات مردم باید از زبان نمایندگان آن‌ها به گوش مسؤلین برسد.

او ادامه داد: انقلاب متعلق به حاشیه نشین‌ها و پابرهنه هاست و یک نماینده خوب باید از مشکلات مردم آگاه باشد و گره از کار مردم باز کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد در ادامه گفت: دغدغه مردم را داشتن از دیگر مصادیق یک نماینده اصلح است.

ریواده افزود: برای قوی شدن نیاز به افراد انقلابی، دغدغه‌مند داریم افرادی که نزدیک مردم باشند و برای مردم کار کنند.

او ادامه داد: مصادیق مشخص است انتخاب نماینده اصلح از دیدگاه رهبر مشخص است و مردم باید به این‌ها توجه داشته باشند این‌ها خط و مسیر انقلاب است و باید رعایت شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: آگاهی، علم و مطالبه گری از دیگر مصادیقی است که برای انتخاب نماینده اصلح باید به آن توجه شود.   سخنم را با قسمتی از وصیت نامه شهید سلیمانی خطاب به سیاسیون کشور تمام می کنم؛   نکته ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم :چه آن هایی که اصلاح طلب خود را می نامند و چه آنهایی که اصولگرا، آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموما در دو مقطع ، خدا و قرآن و ارزش ها را فراموش می کنیم، بلکه فدا می کنیم. عزیزان هر رقابتی باهم می کنید و هر جدلی باهم دارید،اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید، مرز ها را تفکیک کنید اگر می خواهید باهم باشید ،شرط باهم بودن توافق و بیان حول اصول است.   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس 98 نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی فرمانداری مشهد برای انتخاب نماینده اصلح جمهوری اسلامی او ادامه مشکلات مردم یک نماینده وصیت نامه ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.

محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

او ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی