Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از عشایر استان حسکه نشستی را در حمایت از ارتش سوریه برگزار و تأکید کردند که تا اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک این کشور، از پای نخواهند نشست.

به گزارش مشرق، عشایر سوریه بعدازظهر سه‌شنبه (روز گذشته) در روستای «خربه عمو» واقع در ریف شهر «قامشلی» در شمال شرق این کشور، نشستی برگزار کردند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که شیوخ قبال عرب سوریه در این نشست، ضمن اعلام همبستگی با ساکنان خربه عمو، از عشایر و سایر اقوام سوریه خواستند که «در برابر اشغالگری آمریکا مقاومت کرده و آنان را از خاک سوریه بیرون برانند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

شرمن: برای سلیمانی سوگواری نمی‌کنم اما ترامپ ما را تا مرز جنگ پیش برد عکس/ نصب آدمک اعدام‌ شده نظامی آمریکایی در بغداد

افراد حاضر در این نشست، ضمن تبریک به مردم حلب و سراسر سوریه به خاطر پیروزی‌های ارتش این کشور در برابر تروریستها در استانهای حلب و ادلب، از «اصرار و عزم ارتش برای ادامه مبارزه تا آزادسازی سراسر خاک سوریه از تروریسم و حامیان آن» قدردانی کردند.

نخستین جرقه مقاومت در برابر آمریکایی‌ها زده شد

«عبد الرزاق الطائی» شیخ قبیله «طی» در این نشست گفت که اقدام ساکنان خربه عمو، «یک اقدام قهرمانانه و درخشان بود که به منزله نخسیتن جرقه آغاز مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی است که خاک ما را اشغال کردند».

الطائی درگیریِ چند روز پیش ساکنان خربه عمو با نظامیان آمریکایی را که موجب عقب‌نشینی آنان شد، «پیام آشکاری برای رد حضور اشغالگرانه آنان در خاک سوریه» دانست.

وی از عشایر و مردم سوریه خواست که از ارتش سوریه که پیروزی‌های مهمی در آزادسازی خاک این کشور در برابر تروریسم به دست آورده، حمایت کنند.

همه عشایر سوریه، نظامیان آمریکا را اخراج کنند

«حمندی الحمندی» نیز که از افراد سرشناس عشیره «الغنامه» است، این نشست، برای «پیامی برای تجدید مطالبات خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از خاک سوریه» دانست و گفت: «همه عشایر عرب باید در راستای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی، شیوه مقاومت را در پیش گیرند».

الحمندی تأکید کرد که نیروهای اشغالگر آمریکا، «منابع و ثروتهای کشور ما را به غارت برده و سرقت می‌کنند و همچنان در حال اجرای توطئه‌های خبیثانه خود هستند تا این منطقه را به سود رژیم صهیونیستی تجزیه کنند».
«حسن الفرحان» از سرشناسان قبیله «العساف» نیز تأکید کرد که «فقط حضور ارتش سوریه در این خاک را قبول داریم و پرچم سوریه، تنها پرچمی است که آن را برخواهیم افراشت».

در تاریخ ۲۳ بهمن ماه زمانی که گشتی‌های آمریکایی قصد عبور از خربه عمو را داشتند، با ممانعت ارتش سوریه مواجه شدند و پس از آن نیز اهالی این روستا و روستاهای «بویر عاصی»، «خراب عسکر» و «القصیر» به کمک ارتش سوریه آمده و با آمریکایی‌ها درگیر شدند که در این اثنا یک غیر نظامی سوری کشته شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز روستای «خربه عمو» را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی پس از این درگیری در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده‌اند، ولی شیخ «فیصل الیوسف» شیخ عشیره الغنامه گفت که در جریان این درگیری یک نیروی آمریکایی کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌ است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تروریسم القصیر ارتش سوریه حلب آمریکایی ها سوریه استان حسکه شهر قامشلی رژیم صهیونیستی آمریکا ادلب نظامیان آمریکا نیروهای اشغالگر آمریکا نظامیان آمریکا عشایر سوریه ارتش سوریه خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای حنوب نوار غزه یک نظامی این رژیم کشته شد و یک نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شد و حال وی وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته نیز اعلام کرده بود که یک فرمانده در لشکر گیفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شد.

با کشته شدن این نظامیان اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل در نوار غزه از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 597 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته همچنین اعلام کرد که در نبردهای میان مبارزان فلسطینی به نیروهای اشغالگر در نوار غزه 22 نظامی اسرائیلی دیگر زخمی شدند.

همچنین با زخمی شدن این نظامیان شمار نظامیان زخمی شده اسرائیل در نوار غزه نیز به بیش از 3153 نفر رسید.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که محل تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در اطراف بیمارستان الشفاء با خمپاره هدف قرار داد.

گردان های قسام نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند که یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه شکار کردند.

 

دیگر خبرها

  • اشغالگران اسراییلی در دام قسام
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد