Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:54:37 GMT

میشل آزاناویسوس رییس داوران جشنواره سارایوو ۲۰۲۰ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۸۱۶

میشل آزاناویسوس رییس داوران جشنواره سارایوو ۲۰۲۰ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، میشل آزاناویسوس کارگردان فرانسوی برنده جایزه اسکار، ریاست داوران بیست و ششمین دوره جشنواره سارایوو را که از ۱۴ تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۰ (۲۴ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، برعهده گرفت.

این کارگردان ۵۲ ساله پس از شکستش در فرانسه با فیلم جاسوسی «اواس‌اس: ۱۱۷: لانه جاسوسان» با بازی ژان دو ژاردن در نقش اصلی و نیز شکست فیلم «اواس‌اس: ۱۱۷: گم شده در ریو» اکنون در سارایوو دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وی سال ۲۰۱۱ با فیلم «آرتیست» یا «هنرمند» در صحنه بین المللی درخشید.

آزاناویسوس سال ۲۰۱۴ با فیلم «جستجو» در جشنواره سارایوو حضور داشت.

میرساد پوریواترا مدیر جشنواره فیلم سارایوو از این کارگردان به عنوان کارگردانی مولف یاد کرد که برای بیان قوی آثارش شناخته می‌شود و همیشه از راه زبان و تاریخ به بازتجربه رابطه با فیلم می‌پردازد.

وی افزود: بیایید به یاد بیاوریم که در هزاره جدید او با فیلم «هنرمند» موجب شد تا همه جهان ظاهراً از یک فرمت منسوخ شده - یعنی فیلم صامت - دوباره لذت ببرند.

جدیدترین فیلم این کارگردان «پرنس گم شده» با بازی عمر سای است که هفته پیش در فرانسه اکران شد و از هفته‌های آینده در دیگر کشورهای اروپایی روی پرده می‌رود. این فیلمساز در عین حال در حال کار بر روی یک فیلم انیمیشن بلند بر مبنای نوشته‌های ژان کلود گرومبرگ است.

کریستی پویو در سال ۲۰۱۰، آری فولمان در سال ۲۰۱۱، کورنل موندراکزو در سال ۲۰۱۲، دنیس تانوویچ در سال ۲۰۱۳، بلا تار در سال ۲۰۱۴، کالین پیتر نتسر در سال ۲۰۱۵، الیا سلیمان در سال ۲۰۱۶، مایکل فرانکو در سال ۲۰۱۷، اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۸ و روبن اوستلوند در سال ۲۰۱۹ ریاست جشنواره فیلم سارایوو را برعهده داشتند.

کد خبر 4856624

منبع: مهر

کلیدواژه: سارایوو جشنواره سینمایی کارگردان سینما فرانسه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر شبکه یک سیما کارگردان تئاتر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازیگر سینما موسیقی پاپ کنسرت موسیقی موسیقی کلاسیک جشنواره سارایوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «انعکاس شیطان» و پشت سر گذاشتن مراحل فنی، این فیلم ترسناک آماده رقابت در جشنواره‌های بین المللی می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مردی میانسال که سرایدار مدرسه است در یک شب بارانی مورد حمله ارواح شیطانی قرار می‌گیرد.»

از جمله عوامل این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: سحر میرزاییان‌فر و کامران محمدی، مدیر فیلمبرداری: داوود امیری، بازیگران: حسام حسینی، مریم رختیانی و حمیدرضا نبی، مدیر صدابرداری: بهنام حقانی، تدوین و جلوه های ویژه: علی عباسی، موسیقی: مهدی حسینی، طراح صحنه: مونا عزیز، دستیار صحنه: کوثر صداقت، دستیار صدا: کوشا برجیان، دستیار فیلمبردار: رضا کاظمی، امیر اردلان دین صفت و کوروش معماری، طراح گریم: آرزو محمد حسین، پوستر: فرشته علیجانی، مدیر تولید: پوریا حامد شکاری، پخش بین‌الملل: کمپانی سون اسکای.

«پیام خصوصی» به کانادا رفت

فیلم «پیام خصوصی» اثر آمین صحرایی به پنجاه‌ و یکیمین جشنواره کونکوردیا کانادا راه پیدا کرد.

جشنواره بین‌المللی کونکوردیا به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره فیلم دانشجویی در آمریکای شمالی، یک جشنواره غیرانتفاعی و دانشجویی است که با همکاری مدرسه سینمای مل هوپنهایم (MHSoC) و دانشگاه Concordia هر ساله در ماه می در مونترال کانادا برگزار می‌شود و امسال فیلم «پیام خصوصی» نماینده ایران در این فستیوال است.

هدف این جشنواره نمایش آثار تولیدشده توسط طیف متنوعی از فیلم‌سازان سراسر جهان، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی برای مطالعه فیلم در کانادا و با مجموعه‌ای از آثار که در جشنواره‌های سراسر جهان نیز مورد تحسین قرار می‌گیرند، است.

جشنواره فیلم کنکوردیا (CFF)، پنج رویداد نمایشی را ارایه می‌کند؛ «اسپات لایت» شامل پنج بخش در طول جشنواره است که برای همه دانشجویان سینما و ارتباطات و رسانه برگزار می‌شود.

فیلم‌های کوتاه «مرگ تدریجی» و «سنگبال» ۲ اثر دیگر آمین صحرایی، همزمان در سی‌ و نهمین جشنواره فجر پذیرفته شدند و همچنین به طور همزمان در جوایز ایسفا حضور داشتند و جوایز بین‌المللی و ملی متعددی را برای کارگردان به ارمغان آوردند.

کد خبر 6087296

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه