Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی مظفری مدیر کل اداره هنر‌های تجسمی ارشاد، در مراسم افتتاح دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در خصوص کم فروغی نمایشگاه این دوره به خبرنگاران گفت: من این‌طور فکر نمی‌کنم؛ به نظرم باید بخش‌های مختلف نمایشگاه را در فرصتی خلوت مشاهده و بعد قضاوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تعداد روز‌های نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی فجر اظهار کرد: سال گذشته جشنواره تجسمی فجر زودتر از سایر جشنواره‌ها افتتاح و دیرتر از آن‌ها تمام شد و طولانی بودن ایام نمایشگاه بخشی از کار را فرسوده کرد. به طور کلی مدت زمان استاندارد نمایشگاه هنری، در کشور یک هفته است و ما هم سعی کردیم به این استاندارد نزدیک شویم. برنامه‌ها و رویداد‌های پیش بینی شده در همین ایام برگزار می شوند و از روز اول هم گفت‌وگوی بین هنر‌ها با حضور اساتید دانشگاه آغاز می‌شود و بخش مفاخر هم در روز اختتامیه خواهد بود و به نظرم امسال شاهد اختتامیه متفاوت تری خواهیم بود.

مظفری درباره فاصله ۵ روزه بین اتمام نمایشگاه و مراسم اختتامیه بیان کرد: تاریخی که از قبل با تالار وحدت هماهنگ شده همان ۹ اسفند است. به نظرم این چند روز وقفه کمک می‌کند تا ما کتاب جشنواره را هم چاپ و در آیین اختتامیه آن را رونمایی کنیم.

وی درباره نحوه داوری آثار جشنواره و اعطای جوایز اظهار کرد: شورای هنری هر بخش متشکل از دبیر و داوران تشکیل شده است که آثار شایسته جایزه و همچنین خرید را تعیین می‌کنند. بهترین آثار برای خرید معرفی می شوند و به نظرم بین رشته‌های ده گانه یک تا سه نفر شایسته جایزه و خرید خواهیم داشت.

مدیر کل هنر‌های تجسمی ارشاد با اشاره به بخش‌های ویژه جشنواره تجسمی فجر بیان کرد: امسال یک نقاشی از آقای محسن حیدری به یاد جانباختگان پرواز اوکراین به نمایش در آمده و در بخش بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم، آقای گنجی روی پرتره و آقای لوایی روی سردیس سردار در حال کار هستند که در اختتامیه رونمایی خواهد شد. همچنین از اثر آقای روح الامین که برای سردار سلیمانی کار شده و در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت، رونمایی می‌شود.

رئیس جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به اینکه آیا با تغییر فضای نمایشگاه آن چیزی که مدنظرتان بود اتفاق افتاد یا خیر، گفت: به نظر من با شرایطی که نمایشگاه بین المللی داشت، بهترین مکان برای برگزاری جشنواره امسال موسسه صبا بود؛ زیرا زمان جشنواره تجسمی بین نمایشگاه گردشگری و صنعت نفت و گاز قرار می‌گرفت و برگزاری آن در نمایشگاه بین المللی اتفاق خوبی نبود.

وی ادامه داد: البته برگزاری نمایشگاه تجسمی در زمان مناسب می‌توانست به ارتباط این حوزه با موسیقی، صنعت گردشگری و ... کمک کند، اما به هرحال زمانبندی به هم خورد و ما هم به صبا آمدیم. برای اولین بار تمام طبقات این مجموعه در اختیار جشنواره قرار گرفت و بخش‌های مختلف زیر یک سقف قرار گرفتند.

مظفری در خصوص سیاست‌های ثابت جشنواره تجسمی فجر اظهار کرد: اول اینکه  "هنر‌های تجسمی زیر یک سقف" از زمان اعلام فراخوان تاکنون مدنظر ما بوده؛ سال گذشته که مکان برپایی بخش‌ها از یکدیگر فاصله داشت هم از نظر مدیریتی مشکل داشتیم و هم وقتی می‌گوییم امروزه مرز بین هنر‌های برداشته و یا کمرنگ شده است، باید آن‌ها را نزدیک به هم قرار دهیم.

وی افزود: سال گذشته موفق به انجام این کار نشدیم؛ اما خوشبختانه امسال با برپایی تمام جشنواره در صبا، امکان بازدید راحت‌تر و سریعتر برای مخاطب ایجاد شد. نکته بعدی برای جشنواره ایجاد رابطه بین هنر‌های تجسمی با بازار است؛ تا زمانی که فقط برای نمایش هنر‌های تجسمی برنامه ریزی شود، با یک خلأ جدی ۵۰ درصدی روبرو خواهیم بود، زیرا ۵۰ درصد کار شناسایی استعداد و ۵۰ درصد هم وارد کردن آن‌ها به جریان آزاد و بازار هنر است.

وی افزود: نکته سوم پژوهش محور بودن جشنواره است که هم سال گذشته اجرا شد و هم امسال به مسئولیت دکتر فوادیان در حال اجراست؛ به نظر من باید از بزنگاه جشنواره دستاورد علمی هم به یادگار بگذاریم.

مظفری در پاسخ به اینکه چرا از ۴۰۰ گالری کشور تنها ۳۸ گالری در این نمایشگاه حضور دارند، بیان کرد: ما در کشور ۴۰۰ گالری مجوز دار داریم، اما مجموع گالری‌های فعال در تهران و کلاً ایران شاید به ۲۰۰ گالری نرسد. از این رو بین گالری‌های فعال و گالری‌هایی که در سال یک یا دو نمایشگاه برگزار می‌کنند، تفاوت وجود دارد.

وی افزود: تعداد آثاری که یک گالری در این نمایشگاه ارائه می‌کند هم به تصمیم خودش بستگی دارد. ممکن است یک گالری تنها یک اثر در جشنواره به نمایش بگذارد، اما گالری هم داریم که تمام آثار و لوازم مرحوم رضا مافی را به صورت موزه‌ای ارائه کرده است.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تا ۵ اسفندماه در فرهنگستان هنر موسسه صبا برپا است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره فجر جشنواره تجسمی فجر هنر های تجسمی تجسمی فجر جشنواره هنر بین هنر ها قرار گرفت سال گذشته بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  دراین همایش که با عنوان تازه‌های اورولوژی اطفال برگزار شد، به روز کردن اطلاعات و معلومات اورولوژیست‌ها و معرفی تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماری‌های شایع در بیماری‌های ادراری وتناسلی اطفال وکودکان با حضور متخصصان این حوزه، بررسی و نسبت به توجه بیشتر خانواده‌ها برای معاینه‌های دوره‌ای وسالانه فرزندانشان توسط پزشکان متخصص تاکید شد.

دبیرعلمی این همایش گفت، موضوع اورولوژی اطفال در کودکان محور اصلی این همایش بوده که با حضور متخصصان حوزه اورولوژیست ها، زنان وزایمان، کودکان وپزشکان استان‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دکتر شعاعی با اعلام این مطلب که همایش امسال دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دراین همایش بود، افزود: ارائه آخرین دستاورد‌ها و روش‌های نوین درمانی در جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی مهمترین موضوع‌های برگزاری این همایش بوده که درقالب سخنرانی‌ها ارائه شد.

وی ابرازامیدواری کرد، با تداوم در برگزاری این همایش‌ها در راستای آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به شیوع، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این حوزه پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود