Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای مشترک یمن وابسته به دولت مستعفی این کشور از دستیابی به توافقی با جنبش انصارالله برای آغاز اجرای آتش‌بس و برقراری آرامش در استان الحدیده واقع در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مرکز اطلاع‌رسانی این نیروها اعلام کرد: دانییلا کروسلاک، معاون رئیس هیئت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافقنامه الحدیده از اولین نقطه تماس در منطقه الخامری (شرق شهر الحدیده) بازدید و با افسران رابط هر دو طرف (نیروهای دولت مستعفی و نیروهای انصارالله) برای بررسی سازوکار برقراری آرامش میان دو طرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش مرکز یاد شده، در این دیدار که با حضور معاون رئیس هیئت سازمان ملل برگزار شد، نمایندگان افسران رابط درباره هفت نکته به توافق رسیدند:

۱، توقف انواع اقدامات نظامی در منطقه حیس.

۲، توقف حملات به ایست‌های بازرسی و اینکه ایست‌های نظارتی در نقاط تماس تنها میدانی برای عملیات‌ افسران رابط باقی بمانند.

۳، هرگونه حمله راکتی یا توپخانه‌ای از سوی هر کدام از دو طرف به منزله نقض آتش‌بس و نشانی از تنش نظامی رهبران طرف متجاوز است.

۴، در صورت هرگونه نفوذ یا تجمع مشکوک از سوی هر یک از طرف‌ها، حمله باید پس از اطلاع‌رسانی به افسران رابط در اتاق عملیات سه‌جانبه در کشتی سازمان ملل و رعایت مهلت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای برای رسیدن این پیام به همه طرف‌ها در صورتی که طرف مقابل همکاری نکرده و نیروهای خود را کنترل نکند، انجام شود.

۵، هرگونه پرواز انواع جنگنده‌ها ممنوع بوده و حملات هوایی متوقف می‌شوند.

۶، پایبندی به آتش‌بس در تمامی جبهه‌ها و مناطق الحدیده.

۷، درخواست از هیئت سازمان ملل برای تسریع در استقرار ناظران در ایست‌های نظارتی پنج‌گانه در کنار افسران رابط دو طرف.

نماینده افسران رابط نیروهای مشترک یمن (وابسته به دولت مستعفی) در این نشست استمرار و افزایش موارد نقض آتش‌بس، مین‌گذاری‌ها و نیز حمله به شهرها و محله‌های مسکونی مناطق مختلف الحدیده را به انصارالله نسبت داد.

هیئت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافقنامه الحدیده اواخر اکتبر گذشته پنج ایست نظارتی با هدف نظارت بر اجرای آتش‌بس در خطوط مقدم شهر الحدیده ایجاد و افسران رابط دو طرف و ناظرانی بین‌المللی را برای تثبیت آتش‌بس اعلام شده در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ از سوی سازمان ملل مستقر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق الحدیده هیئت سازمان ملل افسران رابط دولت مستعفی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور جدید صادر کرد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، ضمن تجلیل از عملیات مقتدرانه، تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، «هماهنگی میدان و دیپلماسی»، «هماهنگی بین بخش‌های صف و ستاد» و همچنین «دقت بسیار بالا در اجرای عملیات» را از جلوه‌های کم‌نظیر و افتخارآمیز این عملیات برشمرد و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدا، مجاهدت و جانفشانی نیروهای مسلح و هدایت‌های داهیانه و پیامبرگونه رهبری معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و عظمت قرار دارد و با این اقدام غرورانگیز، علاوه بر عملی شدن وعده تنبیه دشمن متجاوز، قلوب تأثر یافته مردم جهان، امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین از جنایات این رژیم متجاوز نیز آرام گرفت.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از ضربه زدن به امنیت مردم و همچنین ضربه خوردن از نیروهای مسلح کشورمان به دنبال ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود، هوشیاری، تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخش‌های اداری و اجرایی کشور را برای خنثی‌سازی چنین توطئه‌هایی خواستار شد و بر اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع اقدامات اقتصادی دولت به منظور حفظ ثبات بازار و اطمینان‌بخشی به فعالان اقتصادی تأکید کرد.

رئیسی ضمن یادآوری نقش و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق شعار سال و مشارکت‌دهی مردم در جهش تولید، تأکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظفند با گفتمان‌سازی، مشارکت مردم در امر تولید، توانمندسازی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و نهادهای مردمی و همچنین رفع موانع نقش‌آفرینی مردم در تولید و اقتصاد کشور شعار امسال را تحقق ببخشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه هیات دولت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران که حضو مردم در راهپیمایی روز قدس را مسئولیت‌آور عنوان کرده بودند، تصریح کرد: دولت و خدمتگزاران نظام، خود را موظف می‌دانند که با تمام وجود، مجدانه، مجاهدانه و زمان‌شناسانه نسبت به پیگیری و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد
  • فیلم| پرنده‌ای که با تقلید صدای آژیر پلیس افسران را حیرت‌زده کرد
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • پرنده‌ای که با تقلید صدای آژیر پلیس افسران را حیرت‌زده کرد (فیلم)
  • رئیسی دستور جدید صادر کرد
  • انصارالله یمن بر مجازات تل‌آویو تاکید کرد
  • انصارالله یمن بر مجازات تل آویو تاکید کرد
  • بی اعتباری جریمه های صادرشده از سوی درجه داران کادر و افسران وظیفه
  • رابط مردمی سازی دانشگاه سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • انصارالله: عملیات نظامی ایران مشروع، قانونی و مطابق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان است