Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هادی رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت:از انجایی که نوسانات بازار ارز نقش مهمی در رونق صنعت باطری سازی کشور دارد متاسفانه با توجه به صدمات ناشی از نوسان قیمت در این بازار شاهد گرانی و کمبود مواد اولیه و در نهایت کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:علت اصلی کمبود و گرانی مواد اولیه در واحد‌های تولید باطری استان اصفهان تحریم‌های ظالمانه‌ای است که از سوی کشور آمریکا با هدف تحت فشار قراردادن اقتصاد کشور بر ما تحمیل شده و مانع از ورود مواد اولیه واحد‌های تولید باطری استان به داخل کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید واحد‌های تولید باطری استان اصفهان شاهد کاهش استقبال و قدرت خرید مردم نسبت به خرید باطری در بازار استان اصفهان هستیم.

هادی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد قدرت خرید مردم نسبت به اقدام خرید باطری در بازار استان اصفهان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او گفت:اصلی‌ترین علت کاهش استقبال و قدرت خرید مردم نسبت به خرید باطری در بازار استان افزایش ۱۵ درصدی نرخ باطری است که از کاهش تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان نشآت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان اضافه کرد:متاسفانه با توجه به کاهش تولید، افزایش رکودو تورم شاهد کاهش ۲۵ درصدی سطح کیفیت تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان هستیم.

هادی گفت: با برطرف شدن مشکل کمبود مواد اولیه واحد‌های صنعتی تولید باطری استان رکود در این صنعت ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

او یادآور شد:در استان اصفهان ۳ شهرک صنعتی تولید باطری وجود دارد که در تلاش هستیم تا با ارائه تسهیلات لازم با وجود این شهرک‌ها بتوانیم میزان رکود تولید در صنعت باطری سازی استان اصفهان را کاهش دهیم.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان تاکید کرد:در حال حاضر با توجه به تسهیلات ارائه شده توسط اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان به شهرک‌های صنعتی تولید باطری نه تنها اشتغالزایی در این شهرک‌ها کاهش نیافته بلکه ایجاد اشتغال در این شهرک‌ها ۲۰ درصد رشد کرده است.

هادی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی تولید باطری استان اصفهان مشغول کار هستند.

اواضافه کرد: برند سازی در صنعت باطری سازی استان اصفهان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌توانیم با ایجاد سرمایه گذاری و ورود به بازار‌های صادراتی این برند سازی را گسترش دهیم.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان ادامه داد:صنعت باطری سازی استان اصفهان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است به طوری که متخصصان حوزه تولید باطری استان اصفهان در سال جاری توانسته اند با بازیافت باطری‌های فرسوده ان‌ها را در صنایعی دیگر مانند تولید سرب، گرانول و پلی پروپیلین به کار ببرند.

هادی اضافه کرد: باطری تولیدی استان اصفهان در حال حاضر به  کشور ها‌ی خاورمیانه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان صادر می‌شود.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش تولید کمبود مواد اولیه واحدهای صنعتی قدرت خرید مردم نسبت استان اصفهان هستیم کمبود مواد اولیه استان اصفهان مواد اولیه شهرک ها حال حاضر ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از برگزاری رویداد استارت‌آپی با همکاری دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران، زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول سواری با اشاره به برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت اظهار کرد: نخستین رویداد استارت‌آپی سال ۱۴۰۳ با موضوع "مدیریت مصرف آب در واحدهای رنگرزی و تکمیل صنعت نساجی" به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و از طریق دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد از بین ۲۸ طرح در قالب طرح‌های استارت‌آپی و دانشجویی و طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به رویداد نهایی راه پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: قرار است در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه گذاران علاقه‌مند، زمینه‌های جذب سرمایه و حمایت‌های مالی جهت تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

سواری با تاکید بر اهمیت نفوذ ایده‌های نو و خلاقانه در توسعه صنایع کوچک و متوسط و تقویت روش‌های جدید و نوآورانه در آن صنایع برای ارتقا جایگاه آنها، بیان کرد: حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های کمک نوآور توسعه صنایع کوچک و متوسط به نوعی توسعه کارآفرینی به شمار می‌آید و می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رونق و جهش تولید ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای رقابتی شدید، لازم است واحدهای تولیدی نسبت به به‌روزرسانی خود در شیوه‌های تولید و حرکت در مسیر توسعه پایدار اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان یکی از خلاءهای فضای نوآوری و استارت‌آپی کشور را نبود فرصت‌ها و بسترهای جذب سرمایه دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی تلاش دارد زمینه را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌پذیری و برای سرمایه‌گذاران برای بررسی شرکت‌های آماده و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از سوی دیگر فراهم کند.

سواری خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت‌های معاونت صنایع کوچک سعی بر آن بوده است موضوعات رویداد بر اساس چالش‌ها و مشکل‌های موجود در صنعت و یافتن راهکار از طریق شرکت‌های کمک نوآور تعریف و اجرا شود.

وی استان اصفهان را قطب صنعت نساجی کشور توصیف کرد و افزود: این صنعت یکی از بزرگترین صنایع پرمصرف آب است و با توجه به مشکلات آبی استان لزوم برگزاری چنین رویدادی ضروری به نظر رسید و در جلسات مشترک با استادان دانشگاه و خبرگان صنعت بر این موضوع تاکید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت آب در صنعت نساجی یادآور شد: در صنعت نساجی آب نه تنها به عنوان یک ماده اولیه حیاتی برای تهیه بخار به منظور گرم کردن و یا خشک کردن به کار می‌رود بلکه بیشتر عملیات تکمیلی از قبیل شستشو، سفیدگری، رنگرزی و چاپ در محیط آبی انجام می‌شود.

سواری مدیریت صحیح و کنترل دقیق فرآیندها، باز چرخانی و تصفیه آب مصرف شده در فرایند تولید را در کاهش آلودگی و مصرف آب مؤثر دانست و گفت: نهادهای سیاست‌گذار و تسهیلگر باید با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر فناوران با صنایع و سرمایه‌گذاران شرایط لازم را برای گسترش فناوری و ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش را ایجاد کنند.

کد خبر 746975

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • شناسایی ۸۰ واحد نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری