Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:18:41 GMT

هوای تهران همچنان آلوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۰۸۷

هوای تهران همچنان آلوده است

کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص لحظه‌ای ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز روی شاخص ۱۲۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار) قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۸۲ و منواکسید کربن با شاخص ۲۸ بوده است.

ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه۱۸) با شاخص ۱۵۴، دانشگاه علم و صنعت (منطقه۴) با شاخص ۱۵۲ و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) با شاخص ۱۵۰ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح تهران نشان می دهد.

ایستگاه‌های مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۷۳، ستاد بحران (منطقه ۷)  با شاخص ۸۵ واقدسیه (منطقه۱) با شاخص ۸۷ در همین مدت دارای کمترین آلایندگی بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

امسال ۲۷ روز هوای پاک، ۲۲۸ روز هوای قابل قبول، ۷۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس(بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار) و پنج روز هوای ناسالم برای همه افراد به ثبت رسیده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۲ قانون هوای پاک، از ۲۳ دی امسال واژه «قابل قبول» جایگزین عبارت «سالم» در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا کیفیت هوا هوای ناسالم هوای تهران قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا خرمشهر با شاخص ۱۲۵، ایستگاه‌های استانداری، حفاری و پست برق شماره سه در اهواز به ترتیب با ۱۴۳، ۱۳۷ و ۱۱۴، سوسنگرد ۱۳۵، ماهشهر ۱۴۰ و هندیجان ۱۳۱ میکرو گرم بر متر مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
همچنین ایستگاه نیوساید در شهر اهواز با شاخص ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.
وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد